PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Showroom - naši mazlíčkovia => Nižšia stredná trieda radu 30x => Téma založená: TomasARN 03.09.2017 - 16:47:18
-
Este jeden moj Peugeot, 308 1.6 HDI, 80kW, r.v. 2010, 6 rychlostny manual, prvy majitel, najazdenych skoro 145 000km, seda metaliza Shark, dvojzonova klima, panoramaticka strecha upravene palivove mapy na 92kW
-
Oba Peugeoty vedla seba
-
Auto utrpelo mensi skrabanec na dverach, ale uz je to opravene :)
-
že vraj menšie škrabance, Ti si teda optimista. Zrejme kamion, alebo autobus?.
-
Skoro si trafil
Oprava nieco cez 2600 eur :)
-
Tie dvere sú v pohode, najviac naserie taký malý kúsok na blatníku :(
Ale ak sa nikomu nič nestalo, tak je to OK :)
-
Dvere uplne nove, komplet cele asi okrem motorceka okna a blatnik sa cinoval, nastastie, a nove vieco palivovej nadrze.
Nikomu sabnic nestalo, to je aj pre mna to najdolezitejsie. Nad autom som iba mavol rukou
-
Na auto prisli nove zimne pneu Continental WinterContact TS860 - 205/55 R16, tuto jar dostalo aj nove letne Continental PremiumContact 5 - 205/55 R16.
Do auta som vzdy tankoval obycajnu naftu a nepouzival ziadne aditiva, uz ma najazdenych cca 145 000km a teraz som skusil do skoro suchej nadrze dat Diesel 60, aj ked som to dal s vedomim, ze sa nic nezmeni a ked niekto tvrdi, ze citi zmenu, tak som to vzdy povazoval za placebo efekt, ale musim priznat, ze som sa strasne mylil. Po nabehani cca 300km je pocut lepsi, tichsi, zvuk motora, spotreba isla dole o cca 0,2 - 0,3 L na 100km a myslim, ze aj vykon o trosku lepsi.
-
ahoj, mne sa do nafty osvedčil VIF. Zmenu zbadám hlavne, keď ho nedám do nafty, ten rozdiel hneď zbadať. Zaujímalo by ma prečo si sa rozhodol pre continentaly. ?. Pytam sa preto, lebo na jar ma čaká kúpa letných (225/45/17). Fakt sa neviem rozhodnúť, ale mne vychádza Michelin, len sa bojím, že je to zvyku, preto zháňam argumenty prečo iné pneu?. Času na rozmyšlanie mám dosť.
-
Od leta 2010 do konca jesene 2016 som mal na aute Michelin Energie Saver a boli dobré, voľakedy na 306 som mal zimné Michelin a boli tiež dobre, ale počul som na Continental skoro vždy iba chválu a tiež boli v rodine na Octavii, tak som ich skusil a som spokojný. Zimné sa mi podarilo kúpiť za 65 eur kus, co tiez rozhodlo. Na 508 som musel pred 3 mesiacmi kupit letne R17, kvoli cene a dobrym recenziam som kúpil Sava UHP 2 a zatial som dost spokojny.
Ten VIF niekedy skusim, zatiaľ skusam ten Diesel 60
-
fajn vďaka za odpoveď, ešte sa vrátim k diesel 60, trocha som to pozrel v gugly, takže je to už "hotová " nafta, a nie aditivum?. Kde ju dostať?. a koľko stojí?. VIF, sa síce pridáva do tankovania, človek s tým ma oštaru, ale keď dobre rátam na liter mi vychádza 1,5-2 centy, čo je zanedbateľná suma.
-
Vif je urcite lanejsi. Diesel 60 je za cca 1,2 eura, je nariklad na benzinkach TaM, Autohof a Tanker, ale asi nie na kazdej
-
blizi sa mi vymena prednych platniciek, kotuce maju este malinku rezervu, myslite, ze mam rovno menit aj kotuce ? Mam uz nejaku dobu kupene aj kotuce aj platnicky, ja len ci ich tiez menit
Minimum pre kotuce je 24mm a ja mam cca 24,2 alebo 24,3mm
-
Mam pocit, ze ide nejake klepanie od ventilov, aspon podla toho odkial ide zvuk sa mi zda, ze je to od ventilov, neviem, ci to bude na nahravke dobre pocut. Auto ma 145 730 km, 1.6 HDI r.v. 2010. Na aute bol robeny iba pravidelny servis, cize naplne a filtre. Aky je vas nazor ?
ospravedlnujem sa, ze zvuk je v zip subore, ale neviem ako inak sem dat zvuk
-
No podľa nahrávky ťažko povedať, taký normálny diesel zvuk, ale trochu sa tam javí reťaz medzi vačkami - ale z nahrávky je to ťažko poznať, hmm :(
-
ved to, ze nahravka, ale mam pocit, ze je tam taky iny zvuk, take pravidelne klepanie, nie moc hlasne. Ak je to ta retaz, mam to hned menit ?
-
treba pocuvatko. dost mozne ze moze niektory zo vstrekov zle vstrekovat palivo. mne takyto klepkavy zvuk sposoboval jeden vstrek,
po kontrole, vybrati a repase ten zvuk zmizol
takto sa diagnostikovat neda.
mimochodom tiez sa mi zvuk javi v pohode, jedine ak mas na mysli ten tupy klepot tak mozno ako som pisal vyssie
najlepsie to odhalis s pocuvatkom.
-
po zahriati auta to klepanie prestalo, lepsie povedane auto stalo asi 4 dni, klepalo to, rano som isiel do prace, vtedy som nekontroloval, ci to klepe a teraz som isiel na vymenu kotucov a po nastartovani tam uz to klepanie nebolo
-
mas v motore olej so spravnou viskozitou ?
-
Samozrejme, Total Quartz ineo ECS 5W-30
To klepanie malo zvuk ako keby si klepal dvoma kovovymi predmetmi o seba, nie moc hlasne
-
skus dat do nadrza silnejsiu koncentraciu viff a prejazdi jednu nadrz. ci sa nieco zmeni.
-
Vif mam objednany, rovno zimny, skusim to. Teraz je tam uz asi druha nadrz diesel 60, ktory ma vraj este lepsie vlastnosti ako VIF
-
never tomu ;)
myslim ze si z BA, radsej tankuj v rakusku, ak tam vezmes premiove palivo, tak bude naozaj premiove :)
kazdopadne to viff nalej a precisti to, najlepsie by bolo cistit vstreky priamo TEC2000 tento preplach hodne pomoze.
niekde tu na fore je postup, dokonca neviem ci nie na 1.6.
drzim palce.
-
Tankovanie v rakusku tiez nie je vyhra, lebo na tych mensich benzinkach je sajrajt a nie nafta, to mam na 100% overene.
Inak nemyslim, ze to bolo sposobene triskami, skor som mal pocit, ze rozvody, retaz alebo take nieco
-
Benzinky v Rakúskom pohraničí maju urcite poriadne prepláchnuté trubky. Vo Wolfsthali je na pumpe stale nejake auto, obratkovosť vysoká a nechce sa mi veriť že by v sieti celoštátneho distribútora niekto lial do svojej technológie "sračky" veď by to "zasralo" aj ich stojany a merače.....
-
Ak je to siet cerpacich stanic, tak je nafta ok, ale mensie cerpacie stanice, nemaju nic extra, info od colnych uradov, ktore tiez kontroluju naftu
-
Tomas... on hovori o sieti celostatneho distributora... zrejme si nepochopil Ivanov prispevok...
nieco ako je u nas Slovnaft, ktory dodava paliva pre vsetky siete cerpaciek (vacsinou idu plaliva zo statnych hmotnych rezerv najprv),
tak to plati rovnako v AT. Je uplne jedno do akej znacky cerpacky sa to leje, ide to z jedneho dodavatela a samotna znacka cerpacky aditivuje podla potreby.
tam je iba jedno extra... rafinerka v rakusku, nic ine...
to co pises o rakuskych palivach a kvalite si uplne mimo, mi tu na SK by sme sa mali co ucit, kedby sme mali paliva a poskytovane sluzby na urovni ako v AT ;)
p.s.: odkey colny urad kontroluje naftu to mi je novinka... toboz nie rakusku.
-
Ja som ho pochopil. Bol som na skoleni, kde boli aj z colneho uradu, oni kontroluju topne oleje, ktore maju inu daň a tu bohuzial miesaju do nafty, je takmer nezistitelna a niektore cerpacie stanice ju prilievaju do nafty, to je fakt, pru spravnom pomere sa rozborom neda v nafte zistit. Cize toto sa snazia zistit z colneho uradu. Po väcsine tankujem u znameho na jeho sukromnej stanici OMV Max motion a mam ju za menej ako euro
-
Mam otazku k chybe zhavenia P1351, tuto chybu ukazovalo uz aj pred rokom v zime a mam pocit, ze aj skôr, ale auto bez problemov startovalo s touto chybou aj pri teplote -23, pri tejto teplote sa na chvilu rozvietila kontrolka zhavenia a po zhasnuti auto hned nastartovalo, motor isiel pravidelne a nevynechaval. Vraj tato chyba moze suvisiet so softwerom auta a nemusi znamenat chybu zhavenia. Vie mi to niekto potvrdit?
-
V aute som vymenil Mio MiVue 518 za Navitel R1000
-
Kabelaz mas nejako rozumne skrytu? Zvazujem kupu kamery, chcel by som nieco slusne, len chcem skryt vsetku kabelaz, nech to neotravuej a nezavadzia. Nejake rady?
-
kabelaz mam skrytu, pod palubovkou som napojil adapter ku kablom co idu k 12V zasuvke a potom som pod spolujazdcovym kastlikom a pod A stlpikom potiahol kabel a vychadza pri zkrakdle spod plastu, kde je dazdovy senzor
-
Kým sa vysmaza ryba, dam jednu otazku. Uz dlho mam problem so zatvaranim prednej kapoty, ked ju iba pustim, tak sa nezacvakne, musim vyvinut podstatnu silu na zatlacenie, aby zacvakol zamok, niekedy az taku, ze sa bojim, ze v nej spravim preliacinu, pritom zamok chodi lahko, napada vas nieco?
-
Skús pozrieť dorazy, ak máš štelovacie či ich nejde trochu zatočiť nižšie.
-
Nie su stelovacie, to som pozeral, mal som podozrenie na konec pruziny, co je na obrazku v kruzku, ale vyzera to tak, ze je v poriadku. Da sa posunut zamok vyssie? Po zatlaceni kapoty mam pocit, ze je moc stlacena.
-
Skús ten mechanizmus očistiť a premazať.
-
Teraz uz je sice spinavy, ale očistiť a premazat som ho skusal davnejsie a nepomohlo to. Tento problem mam viac jak rok, len som to neriesil
-
Dnes vecer sa na aute od zadnej napravy, mam pocit ze z lavej strany, zacali pri jazde po nerovnosti ozyvat kovove zvuky, ako keby narazal kov o kov. Vobec netusim, co by to mohlo byt. Najprv som myslel, ci to nerobi vyfuk, ale s rukou ked som s nim hybal, tak ziadny zvuk pocut nebolo. Ked som rozkyval auto do strany, tak nic a ked smerom hore a dole, tak zas nic nebolo pocut, iba pri jazde.
-
Pred chvilou som na to prisiel. Plech nad zadnym tlmicom vyfuku sa rozpadol na mieste, kde ho drzi matka ku karoserii a vyskocil z pod tej matky a teraz klepe o tu matku. Musim dat dole matku a dat pod nu podlozku a uz bude drzat, lebo rozpadnuty bol presne na rozmer tej matky.
-
Konecne sa mi podarilo opravit rezonujuci plech. Bol zly pristup a matka bola prihrdzavena, tak som ju nevedel najprv povolit. Nakoniec sa podarilo a dal som velku podlozku a zastil som to lepidlom na zavity
-
Dnes som spravil diagnostiku cez diagnostiku Launch x431 pro a nasla dve chyby, P0483 a P1351, teraz som ich iba zmazal, otestujem znovu o 2 dni a potom to musim zacat riesit
-
Kedze poslednu dobu som sa hlavne venoval P 508, tak som si povedal, ze aj 308 musi dostat nieco nove, tak dnes prebehla vymena ziaroviek, do prednych a zadnych svetiel som dal Philips VisionPlus 21/5W, ktore maju o trochu vyssiu svietivost a do prednych svetiel som dal este Philips RacingVision H7 +150%, ktore su homologizovane a musim povedat, ze svietivost je vinikajuca a to mi uz cez ruky presli rozne ziarovky, aj HOD bez homologizacie a tieto Philips su najlepsie
-
Teraz som menil vrch radiacej paky, nakolko bola znicena. U nas sa predava iba cela za 30 Eur, tak som z Aliexpress objednal iba vrch za 2 Eura s postovnym
-
V utorok prisiel kluc postou (Aliexpress) a v stredu uz bol vyfrezovany a funkcny
-
kľúč si aj nejako upravoval alebo ti fungoval bez úpravy?... mne nepasoval kontakt na baterku tak som to musel preletovať
-
nepasoval ani mne, ale nemusel som ho preletovat, stacilo ho iba kusok ohnut
-
tiež som skúšal, ale vždy to vydržalo len pár dní, potom sa to ohlo naspäť
-
Zatial to drzi. Mozno to cinske deti niekedy zle spravia
-
Auto dostalo nove zadne vinute pruziny, nakolko jedna praskla, dal som pruziny Lesjofors z Gafa autodiely, cena 63 s kurierom a vymena v Peugeote 31 Eur
-
To moc nevydržali tie pružiny teda :/
-
Necelych 8 rokov.
Prave som uz auto prezul na letne pneu, uz snad horsie pocasie nebude
-
No 8 rokov šľak to traf ja myslel že či nie menej.Ja som práve tiež prišiel z pneuservisu.
-
Dnes kontrola vozidla, tlmice, brzdy, tesnost motora a prevodovky atd... Zadne tlmice su zle, lavy 53% a pravy 72%, prasknuta pruzina na lavom kolese asi tomu tlmicu moc nepomohla, cize vymena, tiez brzdovej kvapaliny na vymenu a inak vsetko v poriadku
-
Niečo mi na tom aute chýba.
-
Co take?
-
Klubová nálepka ;).
-
Tie som mal uz davno objednane, aj male, aj velke, ale dostal som odpoved, ze nie su, tak som objednavku zrusil
-
Napíš CiNiCovi či náhodou nemá.
-
Ak je Cinic Marcel, tak s nim som to riesil
-
CiNiC je Martin, teraz je tuším e-shop u neho.
-
Ano Martin, pomylil som sa. S nim som to riesil, nie su
-
Vymenena brzdova kvapalina, vymenene zle cuvacie senzory, nabita baterka, umyte, povysavane. Nabuduce este vyriesim rezonujuci box na vzduchovy filter a bude snad pokoj
-
Idem este menit klinovy/drazkovy remen, je uz popraskany. Auto ma 148 000 km. Rozmyslam, ze rovno vymenit aj napinaciu kladnu. Vas nazor ?
-
Keď je kladka v poriadku tak je výmena zbytočná, keď sa poškodí potom ju vymeníš.
-
Nemyslim si, ze by bola zla, l3n rozmyslam, ze ked sa bude menit remen, ci dat preventivne novu kladku
-
Ak nevydáva čudné zvuky alebo sa voľne točí bez zádrhelu tak by som ju nechal.
-
Samotny remen cca 7 eur, aj s kladkou 45 a viac. Tak ju teda asi nebudem menit
-
Jeden z Murphyho zákonov znie: Neopravuj čo nie je pokazené lebo to pokazíš.
-
Dnes auto dostalo novy klinovy remen Bosch a kompletne vycistenie interieru cisticom APC
-
Pekne vyčistené, čo je to za čistič?
-
https://profiautokozmetika.sk/produkt/univerzalny-cistic/
riedil som to 1:10 na cely interier mi stacilo 100ml vody a 10ml pripravku
Zajtra sa pustim do druheho auta
-
Nefungovala 1. rychlost ventilatora chladica, po vymene suciastky, uz ventilator funguje, vymena zo spodu za 10 minut a v Peugeot servise chceli davat dole naraznik. Zajtra este vyzdvihnem krytku a namontujem
-
Ked je uz opravene, tak som ho musel dekontaminovat od naletovej hrdze, umyt a navoskovat
-
Super. Čím si dekontaminoval od tej hrdze?
-
https://profiautokozmetika.sk/produkt/odstranovac-naletovej-hrdze-cistic-diskov-iron-x/
-
Ďakujem za odkaz, ja som zatiaľ dekontaminoval karosériu klay-om (niečo ako plastelína) za pomoci lubrikantu.
-
Poznam aj ten sposob, ale do toho sa mi zatial nechcelo
-
Dalsi problem, pri zapnuti klimatizacie je pocut v kabine cez predne stredove prieduchy sycanie. Vodicova strana chladi na 9,5 stupna, spolujazdcova na 18 stupnov (merane digitalnym teplomerom). Ked dam spolujazdcovu stranu na kurenie, tak ide teply vzduch, cize klapka zla nebude. Pravdepodobne mam malo chladiva, tak to pojdem dat doplnit.
-
Nemyslím si že bude problém málo chladiva, okruh je jeden a klapky otvárajú prieduchy podľa toho aká je kde navolená teplota. Skôr by som videl problém v tých klapkách.
-
Sycanie je vraj priznak nedostatku chladiva, to som sa docital na viacerych forach a tiez ked pri tom sycani isla z jednej strany vysia teplota ako na druhej strane, pomohlo doplnenie chladiva, tak budem dufat, ze to iste je u mna, lebo doplnenie je najmenej pracne. Vraj ked je malo chladiva, tak moze byt rozdiel v teplote vo fukaroch. Ked prepnem na teply vzduch, tak ide vsade rovnaky. Moze byt aj to, ze sa zasekava jedna strana a klapka sa uplne neprepne ci jak to nazvat, ale budem dufat, ze to tak nie je
-
Este jedno zistenie, cez zadne fukare tiez nejde studeny vzduch, co asi znamena, ze klima nema dostatok chladiva a nedokaze dostatocne schladit vzduch.
-
Tak klima doplnena, bolo tam 193g chladiva namiesto 450g. Tak sa bude hladat, kde unika. Uz obe strany chladia rovnako, cca 5,5 stupna a ziadne sycanie
-
Dnes som bol na TK/EK, pocas kontroly ma upozornil, ze auto nevyhovuje, pocitac ukazal chybu /P1351 - zhavenie/, o ktorej som vedel a vraj pre tento model vozidla, tiez aj na P307 je to SW chyba a zhavenie funguje, povedal som to technikovi, ale povedal mi, ze pocitac mu to ukazuje a tak auto nevyhovuje, ale nakoniec, ked dal ukoncit test, tak pocitac vypisal, ze chyba nema vplyv na chod motora a auto preslo :clap.
Tak mam na 2 roky pokoj
-
Klima znovu prazdna, tak zajtra sa ide do servisu
-
vymena sa podarila, robil mi to jeden servis v BA, trvalo to necelu hodinu aj s plnenim. Kondenzator Delphi za 57 eur a vymena s plnenim 80 Eur, cize komplet 137 eur, ani to nebolo drahe