PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 II => Téma založená: andrej.ramone 14.09.2018 - 19:24:09

Názov: 1.5 BlueHDi - FAP bez aditíva
Prispievateľ: andrej.ramone 14.09.2018 - 19:24:09
Zdravím Vás. Mám otázku. Postrehol som v pár videotestoch novej 1.5 BlueHDi, že už nebude používať FAP s aditívom pre nižšiu teplotu pri regeneráciach. Práve táto technológia bola pre mňa prednosť PSA oproti ostatným automobilkám, keďže FAP sa dokázal vďaka aditívu zregenerovať za veľmi krátku dobu a mnohí užívatelia o ňom ani nevedeli. Chcem sa teda spýtať, či je u 1.5 BlueHDi použité dodatočné vstrekovanie nafty do valcov alebo ďalším vstrekovačom rovno do filtra a či hrozí riedenie oleja s naftou pri prerušených regeneráciach. Pýtam sa najmä preto, lebo známy mal doteraz 2.0 HDi 100 kw a jazdí prevažne mesto, auto má od novoti 8 rokov a FAP fungoval super, avšak teraz pokukuje po novej 1.5 BlueHDi a nevie, či bude aj bezaditívový FAP fungovať v pohode pri jeho režime prevádzky. Zaujíma to veľmi aj mňa. Našiel by sa tu niekto, kto vie niečo podrobnejšie o tomto motore?
Názov: Re:1.5 BlueHDi - FAP bez aditíva
Prispievateľ: andrej.ramone 18.02.2019 - 16:24:19
Nikto nič ?? :)
Názov: Re:1.5 BlueHDi - FAP bez aditíva
Prispievateľ: Qcko 18.02.2019 - 17:53:50
No zatiaľ nikto nič, no určite bolo FAP super presne z dôvodu aký píšeš. Pribudlo aj SCR (AdBlue), čiže ďalší problém naviac.

Ale logicky, FAP bez aditíva určite neprežije toľko, ako s adivítom - ale to je len môj skromný názor :)
Názov: Re:1.5 BlueHDi - FAP bez aditíva
Prispievateľ: petio 25.06.2020 - 02:27:25
Mam 1.5 bluehdi v P301 - vypalovanie DPF funguje pri zmene rezimu motora - jeden dodatocny vstrek do vyfukoveho traktu. Regeneracie prebiehaju uplne bez problemov, kazdych cca 500 - 600km. dokonca to pozorujem hrubsim a hlbsim zvukom motora.
DPF s aditivami sa rychlejsie regeneruju ale maju nizsiu zivotnost lebo aditivum s prisadou ceru postupne upchava filter.