PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: Vladimír 25.09.2020 - 20:56:23

Názov: Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 25.09.2020 - 20:56:23
Chcem vymeniť všetku brzdovú kvapalinu. Po naliati novej treba odvzdušniť aj hlavný brzdový valec alebo ten sa sám odvzdušňuje?
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: jsbb32 26.09.2020 - 03:29:33
Ved pri vymene kontroluj nadrzku,aby sa  si tam nal vzdy kvapalinu a ked klesne  kvapalina ,vzdy dopln novou a  vzduch sa ti do systemu nema ako dostat.Tak sa valec neodvzdusnuje.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: mpa 26.09.2020 - 10:57:12
čoje to "naliatí novej"? kvapalina sa sčasti z nádržky odobrala a kontinuálne sa nová dolievala. odvzdušňovalo sa postupne od najbližzšieho miesta - stlačil brzdový pedál, povolila sa skrutka, odtiekla kvapalina, keď poklesol prúd skrutka sa dotiahla, pustil pedál, skontrolovala kvapalina v nádržke, stlačil pedál, povoila skrutka, dotiahla skrutky, povolil pedál, skontrolovala nádržka a tak doblba kým z posledného miesta netiekla čistá kvapalina. spotrebovali sa dve balenia kvapaliny.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 26.09.2020 - 11:07:33
Budem meniť brzdový valček v zadnom kolese, preto mi vytečie skoro všetka kvapalina. Zbytočne by som dolieval. Neviem, čím by som zazátkoval koniec hadičky.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Qcko 26.09.2020 - 15:00:11
Neviem prečo by mala vytiecť. Vytečie len trochu a potom normálne doliať a odvzdušniť.

Hlavný valec sa neodvzdušňuje, ak máš na mysli ABS, tak tam je vhodné odvzdušniť cez diagnostiku, ale to by si musel meniť komplet brzdy, aby tam bolo toľko vzduchu, ale reálne som to nikdy ešte nepotreboval a vždy som brzdy odvzdušnil "klasickým" postupom.

Pri valčeku normálne zhodiť brzdu z auta, vymeniť v kľude valček a potom vrátit na auto a odvzdušniť. Zrovna som si menil piestiky vpredu na 306 a segre vzadu na Nissane, hneď sa lepšie brzdí. :)
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: sir.Oliver 26.09.2020 - 20:42:51
Budem meniť brzdový valček v zadnom kolese, preto mi vytečie skoro všetka kvapalina. Zbytočne by som dolieval. Neviem, čím by som zazátkoval koniec hadičky.

  ja mám malý francuzák a s ním jemne pritiahnem hadičku aby netiekol olej . po zložení stačí odvzdušniť iba valček (  napumpovať brzdu a odvzdušniť   3 - 4 x a už to brzdí ako má )
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 26.09.2020 - 21:17:12
Ja mám 20-ročného P 206, preto sa obávam stlačiť starú hadičku, aby nepraskla. Nestačilo by zalepiť otvor na vrchnáku na nádržke s kvapalinou, aby nevytekala pri výmene valčeka?
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: sir.Oliver 26.09.2020 - 21:55:47

  ak ti je gumová hadička tak tvrdá , že praskne , tak dávno už mala byť vymenená ...... gumené hadičky musia mať vlastnú elastickosť / ohybnosť .....
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 26.09.2020 - 23:29:47
Ešte som ju nastláčal iba si myslím, že je tvrdšia ako nová. Ale vyskúšam ju francúzakom zmačknúť.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: jsbb32 27.09.2020 - 01:46:39
tak ked odkrutis hadicku tak ju zalom a  zviaz ,aby sa nevystrela  vyber valcek a  hadicku ak by ti z nej vytekala kvapalina nasrovbuj na starý valcek  mimo  kolesa a  zaloz nový  tam nový valcek a nasrovbuj nan  hadicku.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 27.09.2020 - 11:35:13
Nazrel som pod auto a zistil som, že prívod k valčeku je ohnutá kovová rúrka. Asi ju budem musieť nejakým drievkom upchať.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Qcko 27.09.2020 - 11:38:32
Počkať, počkať. Takže sa tu bavíme o bubnovej brzde, to som akosi prehliadol. :)

Tam je to jednoduché a nič nemusíš vymýšľať - na brzdovú trubku parádne pasuje čapička z odvzdušňováku a nemusíš nikam nič pchať, normálne daj na ten kónus na konci trubky gumenú čapičku a tá ti to v pohode zadrží (ak niekto omylom nestúpi na brzdu :D ).
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: sir.Oliver 27.09.2020 - 13:19:49

 presne tak ako píšeš . stačí čiapočka .... a , priznám sa , aj ja som mal dojem že sa bavíme o kotúčovej brzde ...
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 27.09.2020 - 13:52:31
To som rád, že čapôčka tam bude sedieť.
Ešte by ma zaujímalo, či môže ovplyvniť osústruženie pravého zadného bubna meranú účinnosť brzdy na ľavom zadnom kolese, kde teraz mením brzdový valček, lebo starý trocha prepúšťal. Pýtam sa preto, lebo na STK mi zistili oválnosť pravého zadného bubna, ktorý som dal osústružiť.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: jsbb32 27.09.2020 - 19:37:05
pokial mas dostatocnu hrubku oblozenia,tak sa to  zoslapovanim brzdoveho pedalu samo nastaví,vadit to nebude .Dúfam ze si menil aj oblozenie,teda celuste.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 27.09.2020 - 20:29:27
Čeluste som menil pred dvoma rokmi. Nie sú tenké.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: jsbb32 28.09.2020 - 15:40:09
Ale pokial si mal bubon ovalny môzes mat aj cleuste nespravne zodrate,,vsak uvidís.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 29.09.2020 - 10:22:22
Paradoxom je, že koleso s oválnym bubnom o 60 % lepšie brzdilo ako druhé. Preto na tom druhom idem meniť brzdový valček, ktorý je asi skorodovaný.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: IvanH 29.09.2020 - 15:44:56
Brzdy , tlmiče, pneumatiky je potrebne riešiť "párovo" čo urobíš na jednej strane urob aj na druhej inak si koleduješ o nesymetriu. Ja nariklad mením aj žiarovky naraz. Ked odide jedna ta druha určite nie je v dobrej kondicii.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 29.09.2020 - 22:45:22
Viem, že sa má meniť v páre. Ale načo sústružiť bubon, ktorý nie je oválny? Nezdá sa ti to zbytočné?
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: IvanH 30.09.2020 - 06:24:48
Mozno to je iba "zdedena" informacia, lebo ako som dostal tak davam dalej. Ked som si spocital ze pri priemere bubna 200 az 300mm ked das dole 1mm tak sa priemer zmeni o necele percento. a o tu istu hodnotu sa zmeni posobiaci krutiaci momet (brzdny ucinok) co je pri brzdach zanedbatelne. Jedine co este moze mat vplyv je drsnost povrchu. Osustruzeny kotuc bude nejaku dobu (pokial sa nevylesti) iny koeficiet trenia ako ako hladky bubon na druhej strane. Ked pojdes tesne potom na STK tak urcite budes mat nerovnomerny brzdny ucinok. A fakt ti neviem povedat ako dlho to bubnu trva aby sa vylestil dohladka. Takze ked budu obe bubny rovnako drsne tak sa aj rovnako budu lestit a budes mat "ronake" brzdy a ich ucinok sa postupnym "lestenim" nebude v case moc medzi sebou lisit.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Qcko 30.09.2020 - 07:17:38
Presne preto je povolený nerovnomerný brzdný účinok do nejakej hodnoty, ktorá práve toto kompenzuje.

Ale je rozumnejšie zasahovať do bŕzd aspoň 1000km pre STK, práve kvôli "sadnutiu".

Inak k meneniu veci v páre - veľmi rozumné, praktikujem rovnako, pokiaľ ide o spotrebné veci.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 01.10.2020 - 15:28:09
Keby to koleso s osústruženým bubnom menej brzdilo, bol by som rád, lebo malo o 60 % lepší účinok bŕzd. Na druhom som pre istotu vymenil vlaček.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Peter Morávek 04.10.2020 - 08:42:45
Nabehni niekde do servisu, kde ti vedia brzdy otestovať. Jednoduchšie, ako šaškovať na STK. A aj ja mením všetko v pároch.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 11.10.2020 - 23:53:03
Brzdy - účinnosť na STK bola skoro rovnaká na oboch kolesách. Na osústruženom bubne bola napodiv trocha lepšia aj keď nebol vyhladený. 
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Judes 12.10.2020 - 08:51:51
Práve preto že ten sústružený nebol ešte vyhladený (bol ešte drsnejší) bol brzdný účinok lepší.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 12.10.2020 - 13:13:15
V servise majú na to opačný názor. Najlepšie vraj brzdí hladký bubon.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: mpa 12.10.2020 - 13:46:24
tomu servisu sa vyhýbaj, popierajú platné fyzikálne zákony!
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 13.10.2020 - 12:16:18
Hladké plochy vraj k sebe lepšie prilnú, ako drsné, preto ich bubne lepšie brzdia.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: jsbb32 13.10.2020 - 14:58:20
hej aj na lade sa ti podla toho lepsie brzdí vsak.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: Vladimír 16.10.2020 - 21:19:13
To som nevymyslel ja ale odborníci na brzdy, lebo drsné plochy prilnú k sebe menšou plochou.
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: jsbb32 17.10.2020 - 11:51:56
ked kupis  napriklad brzdove kotuce tak ich das prelestit asi by si nepresiel na stk ,uplne  staci osustruzenie.Napis odkial sa ti odbornici
Názov: Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
Prispievateľ: sir.Oliver 17.10.2020 - 14:00:33

  tým odborníkom odkáž nech si naštudujú zákony fyziky ......