PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 II => Téma založená: Frinejm 27.05.2020 - 20:54:07

Názov: Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 27.05.2020 - 20:54:07
Dobry vecer, ospravedlnujem sa ak tato tema patri do inej skupiny.

Pred 3 mesiacmi som kupil 308sw rv 2016, 1.6ehdi 88kw. Pocet km 125 tisic. Predaval pan ako sukromna osoba. Auto dotiahol z IT, ze vraj pracoval v rime. Auto som preveril s otcom,  mechanikom, ktory pocas testovacej jazdy poriadne nakladal. Auto ma krasny zvuk ziadne nepravidelnosti chodu motora ani ine pazvuky som po celu dobu az dotera nezaznamenal. Auto som si skontroloval aj cez carvertical, platena kontrola historie vozidla z VIN. Vysledky su super auto nebolo burane ani pohyby s km sa nestali. O dva mesiace som robil prvu EK a TK, kde auto museli na EK dva krat kontrolovat ze vychadzala vacsia dymivost. Pan mi vravel ze asi zaneseny egr ze tieto 1.6 tym trpia. Celkom to auto nesetrili asi 10 x to vytocili do cervenych otacok. Do minulej soboty som na aute spravil 4000km. Auto malo krasny chod aj tah a radost na nom jazdit.

Potom prisla sobota kedy sme sa s rodinkou vybrali zo Spisskej N. Vsi spat do Bratislavy. Po cca 55 kilometroch pri rychlosti 140km/h mi vyplo tempomat s hlasenim chhby motora auto prestalo zrychlovat a zotrvacnostou sme doplachtili ku krajnici. Po odtahu, servisny technik oznamil to najhorsie co sa moze stat, prdnute rozvody. Pozrite obrazok, [ You are not allowed to view attachments ]  vsimnite si polamaneho ozubenia. Pozrel sa na to aj moj otec mechanik a vravel ze toto este nevidel ze by rozvody odisli a dolamalo by sa rozvodove koliesko(som lama, neviem pomenovanie ;). Chcel som sa spytat clenov ci ste nieco podobne nezazili, nepoculi, alebo ako technici a mechanici s niecim podobnym neprisli do kotaktu. Pocul som teoriu ze cast z hlavy mohla padnut do motora a zadriet piest co by mohlo zlomit ozubene koleso. Druha je ze som mal proste smolu a koleso sa polamalo koli unave materialu.

Premyslam ci som sa nestal obetou podvodu a stoceneho auta, ale nechce sa mi verit ze plateny vinchek by ma zavadzal, a predajca posobil doverihodne tak isto mi aj garantoval km pricom mi to opakoval x krat a dal ich do zmluvy vyslovne ako garantovane.

Ak niekto z vas zamestnancov peugeotu moze skontrolovat km podla VIN, isto by mi to pomohlo.
VF3LCBHZ3GS131012

Dakujem za postrehy, napady navrhy a skusenosti.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Qcko 27.05.2020 - 22:22:20
No tak videl som už všeličo, ale toto naživo naozaj ešte nie. :O

Každopádne, treba zhodiť hlavu dole a pozrieť sa na to v akom stave sú ventily/piesty/vačka... ak nie je viditeľné mechanické poškodenie (samozrejme okrem ventilov, ktoré asi dostali od piestov facku).

Takáto sila v motore, ktorá by zlomila koleso na vačke musí byť vidieť. Ale naozaj som sa s týmto nestretol, ani ma nenapadá nejaká logická súvislosť.
Určite napíš, ak niečo v motore objavíte, ma to zaujíma. :)
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: sakalnr 27.05.2020 - 23:55:35
neviem, neviem kombinacia 125 tisic km a dovoz Talianska je velice podozrive. Osobne vzdy ked som kupoval auto s viac ako 100tisic km prve co som menil boli rozvody, to je alfa a omega. Mohol predajca malovat medove fuzy a rozpravat hocico, lebo nikdy nevies kto ako na tom jazdil, nie je to tak strasna polozka oproti tomuto.
Ako povedal predrecnik treba zhodit dole, pozriet skody.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 28.05.2020 - 06:15:52
Vec sa má tak že práve cestou z východu som chcel auto nechať u otca aby tie rozvody vymenil...  :'(
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 28.05.2020 - 07:19:27
Urcite sa ozvem ked bude hlava dolu. Auto sa musi opravit. Je to krasavec a nechcem sa ho zbavit iba koli tomuto. Vlastne sa to uz ani neoplati predavat. [ You are not allowed to view attachments ]
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: RTG 28.05.2020 - 10:05:42
Mensia vsuvka ohladom IT dovozu ako pise sakalnr. Ked som potreboval vymenit 308 za nieco vecsie, dostal som dobru ponuku na Renault Espace. Km vyzerali ok cca 100k km, cena fajn a prvotny preklep tiez ok. Dal som si ho nezavisle este preverit v Renaulte podla VIN a prisli sme na toto: Auto povodom z IT (v inzerate to ani nebolo) Auto malo menene turbo a motor pri 80k km. To auto bolo v autorizovanom servise len pri reklamaciach, ziaden zaznam ani o vymene oleja, takze bud ho servisoval mimo autorizak, alebo ho neservisoval vobec. Neviem u mna je povod IT dostatocne varovny prst aby som bol 3x tak obozretny.

PS: Nepracoval pan v Rime ako doktor a s autom chodil len v nedelu do kostola a na nakupy? ;D Ja takymto bajkam proste neverim.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 28.05.2020 - 10:15:25
Povod dolozil servisnou knizkou, auto pochadza z operativneho leasingu firmy ald automotive. Pravidelne prehliadky pri 20 -30tis.

Naivny som, ale taketo bachorky nezozerie hadam nikto...
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: sakalnr 28.05.2020 - 11:36:14
pozri, teraz je to uz jedno budes pouceny a mozno to mohla byt aj vyrobna vada (Svagor, mal XC60 novy od vyroby a odisiel motor po 60000 km, mozne je vsetko ale malo pravdepodobne) to uz nezistis, zbytocne by si sa trapil.
V kazdom pripade zhodit to pozriet rozsah skody, ako pises neoplati sa predat teraz, dat opravit a mas klud. Sice zatrepes kasickou ale aspon poucenie do buducna.

Ja som ma prveho focusa tiez IT dovoz (od vtedy len SK povod) a prve co som menil boli rozvody, tiez som mal 125tisic km (to je asi standard pi stoceni kedze na slovensku chce kazdy auto aby malo 100tisic km a max 5 rocne), ale realne tam bolo tak 80tisic+.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: sir.Oliver 28.05.2020 - 12:24:59

  ohľadom toho IT dovozu ..... najslabšia údržba , morský vzduch ( najčastejšie ) a veľká vlhkosť . raz som na to doplatil . odvtedy sa IT autám vyhýbam ako čert krížu .
  takto vylomenú remenicu som v živote nevidel .... motor by som najprv skúsil pretočiť rukou ( nahodená nová remenica a remeň ) ak sa točí , zmeral by som tlaky vo valcoch .... ( nemám prístup do service boxu , lebo to spoplatnili , tak že si neviem pozrieť aký je tvar hlavy . ak je spaľovacia komora v hlave , tak ventíle prežili . ak nie , tak dostali svoje ... )
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Falco 28.05.2020 - 13:32:40
Myslim, ze keby praskla remenica ako prva, tak by bola viac rozhadzana a roztrhalo by to asi aj remen. Toto skor vyzera, ze sa stretli piesty a az potom to zlomilo remenicu. Ale to je tazko povedat na 100%. Cudujem sa, ze skor remen neroztrhlo. Osobne by som zo zaujimavosti dal tu remenicu otestovat ci to bol unavovy lom alebo az zatazovy.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: sir.Oliver 28.05.2020 - 13:41:20

  a čo ak sa tam dostálo cudzie teleso ? niečo , napríklad matica , skrutka , .... sa tam nemohli dostať ? videl som prípad že obyčajná myš spôsobila " preskočenie " remeňa .... ako sa tam dostala , sám čert vie .... bolo to síce v januári , vonku bolo zima .... a auto stálo na parkovisku . smetiaky neboli nablízku .
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 28.05.2020 - 14:56:08

Možno toto niekomu pomôže.

Remeň bol roztrhnutý ako keby ho žiletkou niekto prerezal. Ak sa dobre pamatam tak v medzere medzi dvoma zubami.

Len tak pre zaujímavosť, kde by sa dalo overiť či šlo o záťažovú/únavovú zlomeninu materialu?
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Qcko 29.05.2020 - 08:00:46
Na ktorejkolvek strojarskej vysokej skole napr. :)
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: pacho 29.05.2020 - 18:31:25
tá prvá fotka, je ako to skončilo po prasknutí remeňa, alebo si to len Ty vyskladal pre názornosť?.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: pacho 29.05.2020 - 18:34:59
ešte ma napadlo, únavový lom sa dá identifikovať aj pohľadom na lom. Väčšinou v takomto prípade vidno prasklinu, ako sa postupne otvárala. Ak je to jednorázový lom, tak ten by mal byť jednoliaty bez známok opotrebovania. Pre zaujímavosť by si mohol uverejniť fotky lomu.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: sir.Oliver 29.05.2020 - 22:52:28

  chlapci , pozrite si pozorne na rozvodový remeň , opotrebovanie istého , zvlášť po okraji .... ten nebol menený .... je opotrebovaný aj po boku .... a nerovnomerne .....
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: pacho 30.05.2020 - 20:12:09
veď jasne písal, že už mal dohodnutu výmenu remeňa, len to "nestihol".
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 05.06.2020 - 09:27:24
Pacho, foto zlomenej remenice nemam. Ale prvá foto na ktorú sa pýtaš, je hneď po odstránení krytu v servise.

Mám už aj výsledky servisu.

Asi som mal šťastie v nešťastí. Popíšem postup opravy.

Najprv sa objednala a vymenila rozvodová súprava spolu s remenicou (zlomeným ozubeným kolesom). To z toho dôvodu aby sa nemusela dať dolu hlava, v prípade že by sa tu jednalo o jeden z mála motorov kde ventily nezasahujú do dráhy piestu a teda nie sú poškodené. Auto však naďalej neštartovalo. Čiže otec meral tlaky vo valcoch aby zistil či skutočne nie je poškodená sústava ventilov. Tu narazil ale na problém, dva zo žhavičou sa mu zlomili a tak ich musel nechať vytiahnuť. Potom čo firma vytiahla zalomené žhaviče, bolo možné zmerať tlaky aj v týchto valcoch. Nakoniec ale meranie tlaku ukázalo že je všetko v poriadku. Auto však I tak neštartovalo. Ale keďže otec je profík vedel že je tam problem s vačkovou hriadeľkou. Ukázalo sa že je ohnutá - pravdepodobne zlomená remenica trhla remeňom a pri tom šklbnutí ohlo aj vačkovú hriadeľku.

Po výmene Vačkovky, a snímaču polohy kľuky (ano aj ten dostal asi pecku tak odišiel), auto beží ako hodinky.


Rezultát:

Vymenené rozvody - ktoré som sa aj tak chystal meniť
Vymenené žhaviace sviečky - otec ma uistil že tieto by sa museli aj tak s istotou po pár rokoch vymeniť, Spomenul aj že dva žhaviče menené už boli. Práve tie originálne sa mu zalomili.
Vymenená vačková hriadeľka - nejaké jej uchytenia a podobne, remenica, snímač polohy kľuky.

Oprava cca 500 e (260 E z toho bola cena 4 nových žhavičov a odstránenie dvoch starých)


Pre tých ktorí majú 1.6 E-hdi 88Kw mám dobrú správu. Je to jeden z mála motorov ktorý aj pri roztrhnutom remeni nikdy neohne ventily svojimi piestami.

Už sa teším až ho znova vezmen do ruky a pôjdem sa previezť.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 05.06.2020 - 09:33:07
Reklamovať u predajcu nejaké skryté vady nebudem. Myslím že nemôže za to, že sa tam nejakým spôsobom ulomila remenica. Možno sa jednalo len o chybovú súčiastku z výroby. Ak by som však auto kupoval ako fungl nové, riešil by som refundáciu nákladov priamo u dílera.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Qcko 05.06.2020 - 09:54:32
Zaujímavé.

Motor je 16V? Ak hej, tak ventily a piesty sa stretnúť musia, akurát že ti neohlo ventily, ale ventily ohli vačku (čo je brutal tiež).

Tam musela nastať sila F nehoráznych rozmerov. :D

Každopádne som rád za takéto info, naozaj som sa s tým ešte nestretol a pýtal som sa pár mechanikov tu v okolí a každý na to len čumel.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: IvanH 05.06.2020 - 11:27:55
Ja stale uvažujem nad mechanizmom vzniku celej tejto "neplechy". A ako vysvetlenie mi vychadza iba nasledujuci postup.
- stary remen z nejakého dovodu skocil o par zubov
- piest zatlačil na ventil ktory bol otvorený v nespravnom okamihu
- ventil ohol / pribrzdil vačku
- ohnuta / pribrzdena vačka sa prestala točiť
- zastavena remenica nevydrzala tah remena a zlomila sa
- nasledne sa roztrhol aj remen
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 05.06.2020 - 11:30:51
pokial viem tieto motory sú 8 ventilove. Až nové 1.5tky sú 16 Ventilove.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Qcko 05.06.2020 - 13:35:06
Tak 8V ma šancu že sa nezrazia, ale pri diesel je to otazne. Ale to by nevysvetlovalo ohnutu vacku.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: sir.Oliver 05.06.2020 - 14:28:29
 chlapci , jednu vec tu nechápem ... 8 ventílový nemusí a 16 musí .... pozrite si ako fungujú motory .... je to jedno či 8 alebo 16 ventílov . je to jedno či sa otvorí jeden alebo dva ventíle . rozdiel je v konfigurácii čela piestu , respektíve hlavy . ide o to či sa spaľovacia komora vytvára vo valci alebo je konfigurovaná v samotnej hlave . pre lepšie pochopenie , pozrite si hlavu z Lada Samara 1.3 a 1.5 .... jedna ohýba ventíle a druhá nie ..... ide mi o to , či ventýle pri otváraní vyčnievaju z hlavy , alebo zostávaju v hlave ( spaľovacej komore )
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: jsbb32 05.06.2020 - 17:12:31
pardon ,nic
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: valenta.ivan 06.06.2020 - 07:26:36
sir.Oliver len tak pre pre zasmiatie ty a ja ventil ,ventile já píšem z i nie Y Já viem v rýchlosti sa môže stať preklep.Jedno slovo , bum.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Qcko 06.06.2020 - 18:00:19
Ivan: pise sa s nie z. :D
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Judes 06.06.2020 - 22:00:02
Qcko a namiesto pise sa píše   :D
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: valenta.ivan 07.06.2020 - 06:50:09
Aj horšie veci sa stávajú. Tak sa nechytajme malých a veľkých chýb. Niekto sa pomýli v pravopise ,a niekto v živote. A život ide ďalej. :dance :dance :beer
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 11.06.2020 - 07:48:09
Ahojte, prikladám foto vymenených súčiastok. Všimnite si dva ohorené zlomené žhaviče, ktoré boli ešte od výroby. práve ich výmena a vyťahovanie mali asi 50% podiel na nákladoch opravy. Potom je tu vačková hriadeľka s 8 vačkami (čiže 8Ventilový motor), kde je vyznačený stred osi 2 vačky - a je viditeľne posunutý. Tým že je vačka nalysovaná na hriadeľke tak vačka uhla pri šklbnútí.
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Frinejm 11.06.2020 - 07:52:03
Tuto fotky ostatných súčiastok
Názov: Re:Pricina skoceneho rozvodu
Prispievateľ: Qcko 11.06.2020 - 16:44:53
To je šupa.

Na tom koliesku sa zná aj krehký aj húževnatý lom, čiže mohlo byť príčinou.

Tú vačku posunulo ukážkovo, ako z učebnice. :)
Hlavné je, že to je spravené aj s dokumentáciou a auto môže ďalej hltať kilometre.