PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Pieskovisko => Téma založená: VinchenzoGT 31.08.2019 - 10:34:04
-
Cauko. Mam zvyk moju plechovku starovat so spojkou aj vypinat so spojkou. Podla clanku by sa to nemalo. Ako ste na tom vy?
https://autobild.pluska.sk/poradca/4-malo-zname-zlozvyky-spojkou
-
Štartovať a vypínať motor so spojkou nemá žiadny zmysel. Neublížiš, nepomôžeš. Akurát si zrátaj stovky zbytočných stlačení spojky a predstav si že zbytočne držíš vymačknutú spojku na červenej. Načo? To už pre spojku dobré nie je.
Niektoré moderné autá už neumožňujú štartovať bez spojky. To je však len kvôli bezpečnosti, keby si mal zaradenú rýchlosť, naštartoval bez spojky, auto by trhlo dopredu a mohol by si byť potom smutný. Ja to však robím automaticky. Kľúčik do zapaľovača, neutrál, štart bez spojky. Pri zhasínaní je stláčať spojku už úplne absurdné, to už ani automobilky neregulujú.
PS: V autoškolách to učia zle, ak si sa stretol s názorom , že máš mať vždy stlačený spojkovy pedál pri naštartovaní. Dávno je to už prekonané. Oni ale vychádzajú z 50 rokov starých informácií, ako v škole :D
-
Pred rokmi sa štartovalo s vytlačenou spojkou aby sa odľahčil štart kvôly hustejšie olejom či už v motore ale aj prevodovke. V dnešnej dobe ľahko bežných a redších olojoch je to zbytočnosť.
-
Ved prave preto sa pytam ako to robite vy, lebo kazdy povie inak.
-
Ja zaradim kvalt s vymacnutou spojkou, nastartujem a ponem sa. Keby som startoval s neutralom tak ci chcem alebo mechcem tak sa vymacknutiu spojky nevyhnem lebo musim zaradit rychlost tak ma pocet vymacknuti spojky je to 1:1. A s vymacknutou spojkou roztacam menej hmoty a nielen prekonavam odpor oleja tak setrim starter aj baterku.
-
ja štartujem výlučne iba so stlačenou spojkou . má to aj svoje prednosti , zvlášť z bezpečnostných dôvodov ..... a ešte sa mi nestalo aby som menil spojku skôr ako 200.000 km .... na signume pomali bude 300.000 a spojka je pôvodná ......
-
myslím, že odpoveď o nutnosti stlačiť spojku, inak nenaštartuje je pomýlené (pedál brzdy pri automatickej prevodovky).
ja som stláčal spojku aj na dvojtakte, kde to nemalo absolútne žiaden význam. zato som spojku nestláčal pri preraďovaní, lebo voľnobežka :-).
položím podobnú otázku:
stláčate pedál spojky dvakrát pri radeni (hore/dolu) a používate medziplyn?
-
Chlopi. miešate tu 50 rokov automobilizmu a rôzne postupy naprieč dekádami.
Zbytočne tým pomýlite ľudí, ktorí používajú auto čiste ako premiestňovadlo bez rozmýšľania nad tým, čo a ako funguje.
mpa to pekne vystihol svojou otázkou, ktorá bez bližšej špecifikácie auta nemá žiadej zmysel, ako aj otázka úplne hore.