Posledné príspevky

Strán: 1 2 3 ... 10
1
Peugeot 206 / Re:klimatizácia
« Posledný príspevok od jsbb32 kedy 15.05.2024 - 19:36:26 »
Asi pred dvomi rokmi som siel cez Śturec  za kamionom  a tak som prepol na vnútorný okruh ,lenže potom som ho zabudol prepnuť a  a tak som sa čudoval.prečo sa mi rosia okná  až kým som neprišiel na to čo to spôsobuje tak som vždy pootvoril okno aby sa skla prestali rosiť ,ale vtedy nebola zapnutá klíma,lebo bolo chladnejsie .Tak ja radšej vnútorný skoro nepoužívam.
2
Peugeot 206 / Re:klimatizácia
« Posledný príspevok od sir.Oliver kedy 15.05.2024 - 18:45:18 »

  aj keď je zapnutý vnútorný okruh , aj tak klíma poberá určité percento vzduchu aj z vonku . je to úmyselne urobené takto , aby sa posádka auta nemohla udusiť . klapky nikdy neuzavrú prívod vonkajšieho vzduchu ......
3
Peugeot 206 / Re:klimatizácia
« Posledný príspevok od jsbb32 kedy 15.05.2024 - 17:47:23 »
Tak bolo tam málo náplni,unikala,vymenili mi tesnenia a povedal mi šéf,že chladič dlho vevydrži,takže  sa môžem pripraviť na ďaľšie výdavky.
4
Peugeot 406 / Re:Peugeot 406 coupe 2.0 RFR snímač hladiny a teploty oleja
« Posledný príspevok od Tomasd2001 kedy 13.05.2024 - 14:19:21 »
1131 E5 = 3pin = hladina a teplota. Všetky EW motory v 406 mali dvojité čidlo.
Tie schcémy ktoré používaš (hanyes) treba brať s nadhľadom, schémy nemusia sedieť ani zo serviceboxu, nie to ešte z iných zdrojov. Pri kontrole takýchto vecí takisto nesledujeme farby, ale čísla káblov.

Všetky tri káble sú napojené od snímača do budíkov (ak Ťa zaujíma aj kompletná cesta podľa oem schém, kade, daj vedieť).
Pin 1 a 3 sú hladina. Pin 2 je teplota.
Pin 1 = kábel 414 --> biely konektor na budíkoch pin. č. 9, označenie 414 zostáva.
Pin 3 = kábel 415 --> biely konektor na budíkoch pin č. 8, označenie 415 zostáva.
Pin 2 = kábel 411 --> biely konektor na budíkoch pin č. 10, označenie 411 zostáva.
Podľa tohoto je tá haynes schéma správna.
Treba hľadať chybu niekde inde.

Neviem ešte odkiaľ máš ten rozpis 12V gnd 5v, nič také tu nie je.

Schémy neviem z akého sú manuálu, našiel som to len na internete. Čo sa týka zapojenia 12V, GND, 5V som našiel tu https://www.peugeotforums.com/threads/oil-level-sensor-pins.352455/ nič viac o zapojení som k tomu konektoru nenašiel.

Takže poľa teba bude najrozumnejšie vybrať budíky a prepípať piny 9,8,10 s káblami k snímaču a tak to ešte skontrolovať či je zapojenie správne?
5
Malé automobily radu 20x / Re:CiNiK's 206 - Rolo Garoš
« Posledný príspevok od CiNiK kedy 13.05.2024 - 14:01:09 »
Elektricky sklopné speťáky by som nečakal ani ja, predtým som mal 206ku SocialPacket s manuálnymi  :D
A je tam ešte jedna chyba, nakoľko zadné brzdy sú kotúčové a nie bubnové.  :bandit

206RG bol najdrahší variant, vo svojej dobe (vtedy ešte RCčko neexistovalo) stál v prepočte vyše 28-tisíc €.  :cash
6
Malé automobily radu 20x / Re:CiNiK's 206 - Rolo Garoš
« Posledný príspevok od slimboy kedy 13.05.2024 - 13:51:32 »
Slusna vybava na tie roky. Elektricky sklopne spätaky by som necakal. Asi to nerobili pre socky ako u nas Fabiu junior sedan, jedno z najskaredsich aut vobec. :D Inak v letaku su prehodene cisla co sa tyka vykonu kW/ k.
7
Malé automobily radu 20x / Re:CiNiK's 206 - Rolo Garoš
« Posledný príspevok od CiNiK kedy 13.05.2024 - 13:09:25 »
Na francúzskom Ebayi majú všeličo... aj originálny leták k RG v češtine :D  :dance

8
Peugeot 207 / Re:Modrý dym
« Posledný príspevok od mpa kedy 13.05.2024 - 12:44:42 »
všeobecne platí, že pri nízkych otáčkach sa zanáša sa výfuk ...
9
Peugeot 206 / Re:klimatizácia
« Posledný príspevok od CiNiK kedy 13.05.2024 - 12:42:26 »
Toto je zasa debata...  :D :dance

cinik ,čítal si toto:
https://magazin.autobazar.eu/vnutorny-okruh-vzduchu-vs-nebezpecny-benzen-pouzivas-klimatizaciu-spravne-clanok2920.ht
Trepeš somariny.

Nie, nečítal ale ďakujem za link. :beer


 to CINIK .... a ktorý normálny človek si pred jazdou nevyvetrá auto , keď má vo vnútri tých 60°C ? ja som predpokladal že je auto vyvetrané a že teplota vnútri , vplivom klimatizácie klesá .... ale rýchlejšie by klesala až by bol zapnutý vnútorný okruh . vzduch ktorý už raz , dva krát prešiel cez chladič klími je chladnejší ako ten čo nasáva z vonku .

To neviem, ľudia sú dnes rôzne mentálne pohnutí, videl som už všelijaké prípady. Zrejme som zle pochopil jsbb32 či sa pýtal na to, že po štarte to nedostatočne chladí. Počas jazdy s tebou v princípe súhlasím... :D


Ešte si dovolím pár mojich poznatkov a teórií:

1. Ako som už písal, 206ka s manuálnou klímou má slabší výkon klimatizácie. Napriek tomu, ak je kompresor funkčný, je dobre naplnená a nemá nikde úniky, zvláda letné horúčavy úplne s prehľadom bez akéhokoľvek šaškovania s okruhmi. Na RG s panorámou (ktorú si užívam či je leto, či je zima) to automatika zvládne po pár kilometroch úplne na husiu kožu. Ak z výduchov nejde ani pri zapnutom vonkajšom okruhu ľadový vzduch, tak klíma jednoducho nepracuje tak ako má. Bodka.

2. Samozrejme, že v extrémoch je vhodné po miernom schladení a zatvorení okien na chvíľu pustiť vnútorný okruh, aby mala klíma menej práce so schladzovaním vzduchu. Čiže opäť píšem - súhlasím, že keď už je auto mierne vychladené, potom má zmysel v niektorých prípadoch zapínať vnútorný okruh, no väčšina áut s automatickou klímou to takto nerobí. Prečo asi?!

3. Odhliadnuc od všelijakých článkov s benzénom, skúste sa zamyslieť nad tým ako funguje cirkulácia vzduchu s vnútorným okruhom a či naozaj stojí, za tých pár deci paliva navyše, ničiť si zdravie.
Vynechajme teraz moderné automatické klimatizácie v novších autách, ktoré majú programované časované vnútorné recirkulácie, dokonca aj s ionizátormi vzduchu. 206ka je malé auto s malou kabínou a teda minimálnym objemom vzduchu pre posádku. Pri uzatvorenom prívode vzduchu z vonku, nasáva dokola to isté a hlavne - vzduch nejde cez peľový/kabínový filter ale je znovu nasávaný z priestoru nôh, čiže od kobercov. Takže, ak toto niekomu na takmer 20 ročnom aute nevadí, nič si na topánkach nedonesie do auta a jazdí sám, tak nech si recirkuluje a dýcha svoje vlastné výpary... každého voľba. Ja osobne vnútorný okruh v akomkoľvek malom aute znesiem maximálne tak 2-3 minuty, keď idem za nejakým dieslom "po úprave".

PS: v príručke (konkrétne k 206ke ale majú to tak takmer všetky staršie vozidlá, ktoré nemajú kabínový filter v interiéri) je pri klimatizácii poznámka: "Nezapínajte režim recirkulácie vzduchu v kabíne na dlhší čas.". :angel


10
Peugeot 406 / Re:Peugeot 406 coupe 2.0 RFR snímač hladiny a teploty oleja
« Posledný príspevok od Qcko kedy 13.05.2024 - 07:34:11 »
Hneď to dáva väčší zmysel. :)

Takže aj 406 bez ukazateľa teploty oleja má snímač združený a všetko je ovplyvnené budíkmi? Inak povedané, budíky z vyššej výbavy alebo coupe mi budú ukazovať teplotu oleja ak mám v konektore privedený daný vodič od snímača?
Strán: 1 2 3 ... 10