PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 5008 I => Téma založená: stefanl 18.03.2021 - 21:32:14

Názov: nadrzka adblue
Prispievateľ: stefanl 18.03.2021 - 21:32:14
Zdravim vas pani.kupil som peugeot 5008 r.v. 2015,len by ma zaujimala jedna vec ze kde by som nasiel nadrzku na adblue.ak my viete poradit bol by som rad popripade aj nejaka foto aby som to skorej nasiel.Podla navodu by mala byt v kufri na lavej strane ale tam je len ten gumeny stupel  a pod nim diera.dakujem
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: jsbb32 19.03.2021 - 03:33:07
https://www.google.sk/search?q=.google.sk/search%3Fq%3Dnadrzka%2Badblue%2Bpeugeot%2B5008%

zadaj do prehliadaca a klikni na obrazky ,mozno ti to pomôze
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: slimboy 19.03.2021 - 10:12:21
Nemas navod k autu? Tam predsa je uvedene info kde je nadrz a ako doplnat. A si si isty, ze mas motor s AdBlue? Ak si nenasiel nadrz a naozaj tam ma byt, tak by som tipol nasledovne scenare:

-  v skutocnosti auto bolo vyrobene skor ako v roku 2015 s normou Euro 5 bez AdBlue a oklamali Ta pri predaji, ze je to rocnik 2015
- kvoli technickym problemom celu aditivaciu AdBlue niekto odstavil a nadrz odstranil a zatajil Ti to pri predaji
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: slimboy 19.03.2021 - 10:17:24
Tu si najdi podla presneho datumu vyroby prirucku k svojmu autu a tam najdes info o doplnani AdBlue ak v aute je: https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: Modzillo 19.03.2021 - 13:48:21
a čo keby sme si konečne zvykli uvádzať aj VIN, aby sa to dalo jednou odpoveďou vyriešiť?  :D
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: Qcko 19.03.2021 - 14:24:18
Lebo ľudia sa boja, že keď niekde uvedú VIN, tak si na nich zoberieš v banke pôžičku. :D (joke)
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: stefanl 19.03.2021 - 14:36:57
podla prirucky sa knej ma dostat cez kufor.ale ked dam prec ten gumeny stupel tak ziadna nadrzka tam nieje
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: Modzillo 20.03.2021 - 07:54:06
Ono by v tomto prípade stačil aj údaj o motore, a najmä o výkone... Ak si dobre pamätám, tak 5008 by mohla mať niektorý z týchto motorov:

1.6HDi 82/84/85 kW nepoužíva adBlue
1.6BlueHDi 88kW používa adBlue

2.0HDi 110/120 kW nepoužíva adBlue
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: stefanl 20.03.2021 - 15:36:59
cize ked nepuziva adbue tak ma suchy dpf??je to 1,6hdi 84kw.
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: Modzillo 21.03.2021 - 06:52:05
DPF/FAP v tomto zmysle nemá s adBlue moc spoločného (ak sa mýlim, niekto ma opravte). Močovina "adBlue" sa vstrekuje do výfukového systému až za filtrom pevných častíc a v podstate dokončí prácu, ktorú nedokončil FAP/DPF. Ide teda o dva rozdielne systémy čistenia splodín pre dieselové motory, FAP/DPF prišiel ako riešenie pre emisnú normu EURO 4 (PSA začal FAP montovať už pri EURO 3) a močovina adBlue sa začala pridávať po príchode normy EURO 6...

Pozor, aditívum do FAP sa tiež zvykne označovať ako močovina. S adBlue ale nemá nič spoločné.

Ešte rozdiely medzi FAP a DPF - zdroj: internet

FAP: AKO FUNGUJE?

FAP je filter tuhých častíc patentovaný skupinou Citroën e Peugeot. Stratégia samo regenerácie je charakterizovaná použitím prísady, a to oxidu vosku (vosk). Ak je pravda, že spaľovanie častíc sa prirodzene vyskytuje pri teplote okolo 600-650°C, výfukové plyny dosiahnu maximálne 200° C. Aby sa zvýšila teplota, je potrebné dodatočné vstrekovanie nafty: počas tejto fázy vstupuje do hry vosk, vďaka čomu sa prah spaľovania častíc zníži na približne 450°C, čím sa urýchli samo regenerácia a ochráni sa tým filter pred tepelným namáhaním, ktoré by ho mohlo z dlhodobého hľadiska poškodiť.

Všimnite si, že vosk tzv. cerina, uložená v špeciálnej nádrži, musí byť pravidelne doplňovaná vo forme aditíva (približne každých 80-120 tisíc km), ale predovšetkým uprednostňuje spaľovanie častíc, ale nespája sa s nimi, ale naopak nahromadí sa vo vnútri filtra.

DPF: AKO FUNGUJE?

DPF je “Filter pevných dieselových častíc” (Filter pevných dieselových častíc), a tak ako pri FAP jeho cieľom je zadržanie škodlivých emisií PM10.

Na rozdiel od FAP však nepoužíva aditívum na aktiváciu spaľovacieho procesu v podobe častíc.

DPF v skutočnosti používa vyššiu teplotu až do 600-650°C, na jej dosiahnutie nepoužíva jeden vstrek, ale sériu dodatočných vstrekov dieselového paliva.

Okrem toho na uľahčenie celého procesu používa ušľachtilé kovy vložené na steny filtra, ktoré pôsobia ako katalyzátory.

Dôležité je mať na pamäti, že časť dodatočného vstrekovania nafty sa pohybuje pozdĺž steny valca a prúdi do olejovej nádržky, čím ju znečisťuje a ohrozuje prevádzku motora. Napríklad turbína sa môže pretrhnúť, čo spôsobí, že sa olej dostane do vnútra filtra.
Názov: Re:nadrzka adblue
Prispievateľ: Qcko 22.03.2021 - 11:42:13
AdBlue nemá s FAP nič spoločné, nemýliš sa. :)

A FAP = DPF (jedno je skratka z francúzštiny a druhá z angličtiny). jedno je akurát tzv. mokré (francúzi) a druhé suché, ale to nemá s názvom nič spoločné.