PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Pieskovisko => Téma založená: mihyli 08.10.2017 - 23:47:06
-
Vie mi niekto poradit, ake kriteria ma cely system (Peugeot 3008 SUV) na automaticke vypinanie systemu S&S?
Sem-tam sa stane, ze zastavim ikonka zablika ale motor sa nevypne...pohnem sa v kolone, zastavim a motor sa vypne. Akurat viem (tusim), ze sa S&S deaktivuje pri regeneracii DPF (je nejaka signalizacia vypnuteho S&S???, pripadne ina signalizacia regeneracie DPF? - po prerusenej regeneracii totiz motor startuje "dlhsie"...skusenost aj z Ford Focus II 1.6TDCi 80kW).
Vdaka za odpovede/vysvetlenia.
-
... tých podmienok, ktoré musia byť splnené, aby sa aktivoval S&S, je veľa. Tie, ktoré môže vodič ustriehnuť, sú:
- motor musí byť zohriaty
- pred zabrzdením nesmie nastať prudké brzdenie
- tesne pred brzdením nesmie byť použitý kick-down (platí pri automatoch)
- musia byť zatvorené vodičove dvere
- vodič musí byť pripútaný
- pred brzdením sa vozidlo musí dostať cez 20 km/h
- medzi štandardným naštartovaním a brzdením musel byť zaradený minimálne druhý rýchlostný stupeň
- nesmie svietiť "rezerva" v nádrži
- vonkajšia teplota nesmie byť viac ako 35°C
- vonkajšia teplota nesmie byť menej ako -5°C
- nesmie prebiehať regenerácia FAP
- nesmie byť v nádržke AdBlue minimálny stav
Potom sú tam samozrejme nejaké fabrické parametre, ktoré musia byť splnené, ale to je už záležitosť riadiacich jednotiek...
V prípade, že po zabrzdení bliká "ECO", niektorá podmienka nie je splnená...
-
...
- v Ulanbátare na kostolnej veži musí byť presne trištvrte na dvanásť
- vodič musí mať ľavú ruku v 37 stupňovom uhle voči ľavej nohe
- ...
;D
Sorry, nedalo mi to.
-
:o čakal som podobné reakcie od iných nickov... ;D
Na druhej strane, z môjho pohľadu sú všetky tie podmienky celkom logické...
-
Ale áno, logické sú. Ale komické je to tiež. Ako celý S&S systém. :angel
-
Nahodou ja si S&S velmi pochvalujem. Kym som jazdil koncernom vw, standardne som ho vypinal, lebo to iba vytacalo. Az u peugeotu som zistil, ze existuju aj vyrobcovia a technologie, kde je to zvladnute. Robi to, co ma, vtedy ked ma a aj ako to ma. Obcas tiez tiez sice prekvapi, ale vyslovene ma nevytaca tak, aby som ho musel podvedome vypinat pri kazdom nasadnuti auta.
-
určite, je tam aj podmienka, aby bateria, mala dostatočnú kapacitu. Neviem presne , ale tych -20km/h, platí zrejme len pri manuály a vyradenej rýchlosti. Tiež sa stane, že auto S&S, a napriek tomu, že auto sa nepohne, a motor naštartuje, predpokladám, keď nestíha klimatizácia, alebo niečo podobné. Benzínova 1,2, má zrejme iný s&s, lebo ten vypína až po úplnom zastavení vozidla. Osobne tiež nemám problém s s&s, lebo on si žije vlastným životom a je spoľahlivý, málo kedy ho vypínam.
-
Napríklad na súkromnom 1.6 eHDi ani neviem, že S&S funguje. Jedným slovom PARÁDA!
Pri služobnom 1.6 BlueHDi s EAT6 mám už nacvičené combo "Start" + "Eco OFF", fakt mi to nesedí. Neviem, či je to spôsobené prítomnosťou automatu alebo nastali nejaké zmeny v konštrukcii "niečoho"...
Pacho: áno, v prípade, že sa motor automaticky vypne, auto si sleduje tzv. tepelný komfort v kabíne a akonáhle sa zmení teplota v interiéri, motor sa naštartuje, aby sa klímou zabezpečila zvolená teplota v kabíne.
Každý motor a prevodovka má inak nastavené fungovanie. Niektoré kombinácie aktivujú S&S už pod 20 km/h, niektoré pod 8 km/h a niektoré až pri úplnom zastavení (prakticky všetky automaty). Na podmienku s dostatočnou kapacitou batérie som zabudol a pritom ide o jednu z hlavných podmienok...
-
Ja mam EAT6 tiez, obcas prekvapi hlupa reakcia pri parkovani, alebo aj pri vchadzani do krizovatky - zachranuje to ale prave ten hybridny system miesto "klasiky", takze kym zareagujem, motor uz bezi ako treba, cim sa to stavia do pozicie : nevytaca ma to a dokazem to tolerovat.
-
dakujem vsetkym za potrehy a vysvetlenia...medzicasom som si na ss zvykol a uz ho nevnimam. :) aspon ked zastavim pred parkovanim a nevypne sa, spozorniem, ci nebezi regeneracia a idem sa prebehnut, ak su zvysene otacky... fakt by bodla nejaka indikacia regeneracie. :(