PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 405 => Téma založená: 007Luke 26.11.2013 - 20:04:22
-
Potreboval by som poradiť ohľadom ventilátora. Dneska som ho rozobral a snažil sa prečistiť pretože bol moc hlučný ten problém som vyriešil, ale po zapojení plošného konektora a zapojenie kľúča, ventilátor sa točí skoro v maximálnej polohe a nejde zastaviť ani spomaliť na menšie chod len ešte trochu pridá. Kde by som mohol hľadať chybu ..
Peugeot 405 1,9 GRD 51kw
-
Hľadal by som chybu v ovládaní od prepínača. V konektore ktorý sa pripája na motorček je jeden kábel + a ostatné mínus s rozdielnym napätím ktoré ovládajú elektroniku v motorčeku. Premeraj či sa mení napätie pri prepínaní rýchlostí. Ak to bude v poriadku tak potom asi iba ovládacia elektronika v motorčeku.
Ešte pre ujasnenie, otáča sa vždy i keď je ovládačom úplne vypnutý, prepínaním iba zvyšuje otáčky.
-
Zajtra sa to pokúsim premerať čí to ukáže nejaké odlišné hodnoty. Našiel som o tom zopár vecí čí to nemôže byť aj odpálení výkonný tranzistor čo je priamo na vetráku.. Myslím že to má 4 polohy ale 1 a 2 nejde a zastaviť tiež nie
-
Keby bolo treba mám k tomu schémy na starý i nový model.
Teoreticky by sa našiel i celý vetrák, funkčný ale neviem presne v akom je stave. V Senici budem so 405kou tak vieme i otestovať či je to v ovládaní alebo v regulácii na motorčeku.
-
Ja typujem na regulator vo ventilatore :-)
-
Presne tak asi to bude tým regulátorom na ventilátore, lebo som zohnal druhý z vrakoviska a na tom už ide vypnúť a len jedna poloha.. V dobrom elektre kúpim nový a snáď bude o problém menej :-)
-
no pri tom ventilátore je len jeden problém a to rozobrať ho respektíve stiahnuť tu vrtulu aby sa nedolámala lebo ten regulátor je pod nou.
tie tyristory sa daju zohnať na nete ja som ich už menil
-
no pri tom ventilátore je len jeden problém a to rozobrať ho respektíve stiahnuť tu vrtulu aby sa nedolámala lebo ten regulátor je pod nou.
tie tyristory sa daju zohnať na nete ja som ich už menil
máš na mysli toto ? vyzerá to že to je nitované tak aby som niečo nepoškodil
-
jj to je presne ono
-
Sú tam tranzistory ;)
-
Dá sa to vymeniť? Môžem tie 4 nity odvrtať a potom asi odletovať čo treba ?Keďže je chybní ten tranzistor
-
ano
-
potom tam daj skrutky nech to dobre drží aby to chladilo tie tranzistory
-
Pod tranďáky by bolo vhodné dať teplovodivú pastu, ktorá sa používa na CPU.
-
vidis ja som ju tomu tipkovi nedal a preto odisli znova.
pastu som nasiel az ked to bolo uz nahodene. :chuckle
-
Vidíš, a mne s Marcelom sa stalo to isté :)
Opravovali sme, no, Marcel vymenil tranzistory na regulátore kúrenia na jednom Opli a po mesiaci odišli znova, tiež kvôli tej paste.
Na naše šťastie, auto už bolo predané, ten kupec mi to potom povedal, ale mal som ciťáka, že tá pasta tam bude chýbať.
Oprava nebola drahá, ale škoda roboty.
Teraz už viem, aké je to dôležité.
Cez tie tranzistory, v Tvojom prípade jeden tranzistor preteká okolo 12 A, to je naozaj dosť veľa a od účinnosti tranzistoru závisí odpadové teplo.
To treba odviesť cez chladič, tá pasta je skrátka veľmi dôležitá.