PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 407 => Téma založená: trivjednom 23.03.2018 - 07:49:33

Názov: Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 23.03.2018 - 07:49:33
Dobrý deň rad by som vedel, či má sedan 407 1,6 HDI 80kw rok 2010 Filter pevných častíc.  Ďakujem za odpoveď. 
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Juve 23.03.2018 - 08:31:29
Určite od výroby mal.....ale možno ho už odtiaľ niekto vybral. 
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 23.03.2018 - 10:09:37
A ako zistím či ho tam mám.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Judes 23.03.2018 - 10:48:52
Pri 1.6 HDI je FAP filter pred motorom, ten valec. Ak chceš zistiť či nie je vymlátený (vybraná vložka aby bol priechodný) rozobraním a pozrieť sa do vnútra. Na YouTube je dosť videí ako nato.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Marcel00 23.03.2018 - 12:10:31
netreba nic rozoberat, zistis to aj diagnostikou... meni sa diferencny tlak. ;)
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: baffy 23.03.2018 - 17:17:59
Presne tak ,ako píše marcel. Ak bu de tlak stáli čiže nemenný ,tak je tam ďúra ,v prípade že sa tlak mení na základe otáčok je velká pravdepodobnosť  že tam je ,ale 100% istota je tak ako píše judes,keď nevidíš neveríš :D :D
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 23.03.2018 - 17:24:14
dakujem za rady. v kazdom pripade pokial mi nevyskakuje ziadna kontrolka je vsetko ok, si myslim.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: baffy 23.03.2018 - 18:05:14
Skôr by som povedal ,že pokial auto ide je všetko OK :D :D  Ešte vždy tam môže byť urobený nekvalitný FAP OFF ,ktorý ty nemusíš vidieť
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 23.03.2018 - 18:11:55
tym FAP OFF myslis nelegalne vypnuty alebo odstaveny..
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Qcko 23.03.2018 - 18:14:30
Áno, presne to je FAP OFF :)
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 23.03.2018 - 18:16:33
no dufam ze nie, ale ide to buduci tyzden na servis olej, filtre, rozvody tak to dam pre istotu skontrolovat
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 05.04.2018 - 08:09:46
Ahojte rad by som vedel či ho treba plniť niečim a ako zistím či už treba
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: SiFoN 05.04.2018 - 11:08:58
Ten filter plnis za jazdy.. sadzami  :D ak myslis regeneracne aditivum, najdes tu o tom kopec tem.. plni sa Eolys, auto si ho samo vyziada.. pripadne cez PSA diag vies pozriet kolko ho zostava..
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 05.04.2018 - 11:19:36
SiFoN ďakujem
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 09.08.2018 - 22:00:19
Caute mam odpojeny fap nemá niekto skúsenosti kolko to cca stojí znova ho spojazdnit, tym myslim, že bude treba kúpiť druhý a tiež nahrať softvér mne hovorili že cez 1000 eur
Edit ja budim ceny na fap uz od 250
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Qcko 09.08.2018 - 23:48:48
FAP do 1,6HDi za 250€? Ak hej, no tak ťa to bude stáť 250€ za filter + naplnenie aditíva (možno) + soft (cca 100€?).

Takže do max 500€ sa zmestíš, ak vieš zohnať FAP za 250€.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 06:23:58
Len čo som hľadal na internete fap filtre a našlo mi toto
http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre-pevnych-castic-dpf/peugeot/407/1-6-hdi/a/a/EX%2520JMJ%25201009-13/
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: baffy 10.08.2018 - 15:27:38
Skús kontaktovať na FB Radovan Hudec ,ten ho tuším dával nazad do 1.6 HDI
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 15:30:48
Auto servis mi to vyčíslil DPF filter 850 a programovanie DPF filtra 350
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Qcko 10.08.2018 - 15:36:35
To programovanie je samozrejme ustrelené, ale 850€ za filter beriem.

A prečo to chceš dávať spät?
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 15:38:11
Koľko cca stojí programovanie..
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 15:39:31
Keď DPF filter chcem dávať späť preto lebo si myslíme že to tiež pomáha tomu že  z výfuku ide čierny dym Alebo sa mýlim
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 15:42:17
Ma tu niekto vypnutý dpf rad by som   sa opýtal na pár veci ako či to nemôže viac zanasat turbo alebo ci to nieje vydiet z výfuku
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Judes 10.08.2018 - 18:37:09
Len ťa opravím Peugeot nepoužíva DPF filter ako je tomu u koncernu VW ale FAP filter, každý pracuje iným spôsobom.
Inak toho člena čo spomínal baffy na FB je tu na fóre pod nikom BTRado.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 19:08:21
Ok díky skúsim mu napísať
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 20:10:25
Len ťa opravím Peugeot nepoužíva DPF filter ako je tomu u koncernu VW ale FAP filter, každý pracuje iným spôsobom.
Inak toho člena čo spomínal baffy na FB je tu na fóre pod nikom BTRado.
tu mam Cenovú ponuku na opravu vozidla pisu tam dpf
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Judes 10.08.2018 - 21:03:11
Tak potom v tom majú aj oni jasno.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Qcko 10.08.2018 - 22:12:32
FAP a DPF je presne to isté, jedno je francúzsky a druhé anglicky, s ich funkciou tá skratka nemá nič spoločné ;)

Ja som mal FAP off na 407. S vplyvom na turbo a veci podobné to nemá nič spoločné, takisto ani s čiernym dymom - problémy tohto typu treba hľadať v motore, nie za ním.

A tá cenová ponuka je pekný brutál.

Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 10.08.2018 - 22:16:04
takze fap mozem nechat tak nemusim sa bat ze fap off bude nejakym sposobom vyzualny...
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Judes 11.08.2018 - 06:33:04
Qcko a nie je to náhodou tak že PDF je takzvane suchý filter (bez používania aditiva) a FAP používa aditívum ;).
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 11.08.2018 - 07:14:34
Qcko a nie je to náhodou tak že PDF je takzvane suchý filter (bez používania aditiva) a FAP používa aditívum ;).
Akurát som si pomocou Googlu čítal aké sú rozdiely medzi FAP filtrom a DPF filtrom je to tak ako píšeš do jedného sa pridáva aditívum a druhý je takzvaný Suchý len by ma teraz zaujímalo že či v tom servise Kde mi robili cenovú ponuku vedia čo píšu, lebo podla dostupnych informacii do PSA Peugeot Citroën montuju FAP fiter
 link Wikipédia
https://sk.wikipedia.org/wiki/Filter_pevn%C3%BDch_%C4%8Dast%C3%ADc#FAP_filter (https://sk.wikipedia.org/wiki/Filter_pevn%C3%BDch_%C4%8Dast%C3%ADc#FAP_filter)

Ja si myslím, že to bude tak, že z fap filtrom to robia vo francúzskych automobilkách a možno v nejakých iných niekde v Európe to robia z DPF filtrom, lebo to je možno lacnejšie a neporušujú tým žiadne normy európske.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: RTG 11.08.2018 - 08:01:51
FAP - (French, filtre à particules)
DPF - Diesel particulate filter

GPF - Gasoline particulare filter
OPF - (DE, Ottopartikelfilter)

Naozaj v tom nic ine netreba hladat. Moze byt  rozdielna technologia pouzitia, ale v principe su tie skratky to iste slovo, len v inom jazyku. Kludne tam mohli mat slovensky ekvivalent FPČ  - coz nas krasny slovensky jazyk umoznuje predstavit si aj ten druhy vyznam :)
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 11.08.2018 - 08:07:15
FAP - (French, filtre à particules)
DPF - Diesel particulate filter

GPF - Gasoline particulare filter
OPF - (DE, Ottopartikelfilter)

Naozaj v tom nic ine netreba hladat. Moze byt  rozdielna technologia pouzitia, ale v principe su tie skratky to iste slovo, len v inom jazyku. Kludne tam mohli mat slovensky ekvivalent FPČ  - coz nas krasny slovensky jazyk umoznuje predstavit si aj ten druhy vyznam :)
Ak tomu rozumiem sú to dva rozdielne filtre, jeden používa aditivum na čistenie a stačí mu nižšia teplota. Druhý nepoužíva aditivum na čistenie ale potrebuje vyssie teploty a nemá  až taku percentuálnu úspešnosť čistenia.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: RTG 11.08.2018 - 08:41:35
Odlisnosti tam byt mozu, aj pouzitej technologie - takisto ako napriklad u S&S. Kazdy to vola rovnako, ma to rovnaku funkciu, ale technologia pouzitia je rozdielna. FAP, DPF, GPF a dalsi nazov, je stale len filter pevnych castic. Preto aj ked napisali DPF, myslia tym FAP.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 11.08.2018 - 08:50:31
pokial by som si objednal dpf filter nemozem urobit chybu?
napriklat tento
http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre-pevnych-castic-dpf/peugeot/407/1-6-hdi/a/a/EX%2520JMJ%25201009-13/ (http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre-pevnych-castic-dpf/peugeot/407/1-6-hdi/a/a/EX%2520JMJ%25201009-13/)
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Qcko 11.08.2018 - 11:23:14
Qcko a nie je to náhodou tak že PDF je takzvane suchý filter (bez používania aditiva) a FAP používa aditívum ;).

Nie, absolútne to tak nie je, proste 2 jazyky, 2 skratky.

Nemci prevzali anglický názov, lebo nemecké skratky sú hrozné :D
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Qcko 11.08.2018 - 11:25:27
pokial by som si objednal dpf filter nemozem urobit chybu?
napriklat tento
http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre-pevnych-castic-dpf/peugeot/407/1-6-hdi/a/a/EX%2520JMJ%25201009-13/ (http://www.extravyfuk.eu/doplnky/filtre-pevnych-castic-dpf/peugeot/407/1-6-hdi/a/a/EX%2520JMJ%25201009-13/)

Objednaj, ale taký čínsky alebo polský šrot ti tam vydrží tak 30000 km ak budem optimista.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 11.08.2018 - 17:31:07
Objednaj, ale taký čínsky alebo polský šrot ti tam vydrží tak 30000 km ak budem optimista.
[/quote]

A originál vydrží koľko..?
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Judes 11.08.2018 - 17:59:58
Cca 150tis - 180tis.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 11.08.2018 - 18:03:28
To je dosť,  skúsim niekde nájsť , kolko vydrží ten lacný ale pokiaľ by to bolo max 30 000 tak je to jasné, neoplatí sa ten lacný.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: RTG 11.08.2018 - 19:13:42
Kdesi som cital nedavno test tychto filtrov - zobrali original a nejaku nahradu. Netykalo sa to sice konkretne PSA, ale rozdiely boli znacne uz na prvy pohlad. Uz z tej vyrazne smejdnej konstrukcie bolo jasne, ze dlhu zivotnost mat nebude a neoplati sa to v ziadnom pripade - iba ak planujes auto zachvilu predat a mat ho "OK" aj s "novym" filtrom. Vypomsti sa ti to.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 11.08.2018 - 19:17:53
Áno akurát som to čítal aj ja zobrali originál potom z auto kelly a jeden poľsky A tie výsledky boli neuveriteľné, asi to bude ten original , o pár príspevkov vyššie písali že cena 850 je v pohode jediné čo je prestrelené je nahranie softvéru 350, ešte zbehnem do Peugeota a a dám si vypracovať cenovú ponuku možno tam budú mať lepšie ceny
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 24.09.2018 - 18:45:44
Čaute. Len pre info. Bol som v Peugeote a na Peugeot 407 repasovaný originál filter pevných častíc 420 A nahranie softvéru do 100 eur nový filter pevných častíc cca 800 ale sám prijímací technik mi to nedoporučil, že ten repasovaný úplne stačí.A čo sa týka môjho filtra pevných častíc tak funguje, jediný problém je v tom že mám krátke trasy.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Judes 24.09.2018 - 19:13:35
Keď ti FAP filter funguje načo ho chceš meniť?
Stačí raz za čas keď začne regenerácia prebehnúť auto mimo mesto ustálenou rýchlosťou len mu nedup na krk, pri prudkom akcelerovaní si  myslí že nastala núdzová situácia keď potrebuješ viac výkonu (napr. predbiehanie) a v tedy preruší regeneráciu FAP filtra. Preto tá kľudná jazda ustálenou rýchlosťou.

Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: trivjednom 24.09.2018 - 19:21:30
Nechcem ho meniť, len som chcel. Keď sa dal do nudzoveho režimu odtiahol som ho do peugotu a neoficiálne vyjadrenie bolo medzi iným že dpf filter je odstavený a aj z riadiacej jednotky. Tak som ho vrátil aaa autu reklamácia. Po 29 dňoch mi ho vrátili s tym ze reklamácia zamietnutá. A vrátili mi časť peňazí. Podľa vyjadrenia technika v aaa auto nič na ňom nerobili. No dnes v peugeote na prehliadke dpf funkčné.
edit   môj predposledný príspevok, bol len pre info Keby niekto chcel vedieť aktuálne ceny.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: DKR 24.09.2018 - 20:42:31


Všeobecne: "Mnohí vodiči si za upchatie filtra môžu sami, najmä krátkymi jazdami a nedostatočnou regeneráciou filtra".

K tvojmu prípadu.
Keďže jazdíš iba krátke trasy, nato diesel z filtrom nie je vhodné auto (na to sú benzínové motory) je potrebné filter regenerovať.
Regenerácia filtra prebieha ustálenou rýchlosťou (nemusí sa jednať o diaľnicu, to je povera), najlepšie na tempomate a trvá cca 10-20minút. Spúšťa sa cca po každých 500 km. V čase regenerácie sa nesmie prudko zrýchlovať, nakoľko v tedy regeneráciu preruší riadacia jednotka motora. Pozor ak máte v nádrži poslednú 1/4 paliva nespustí ho riadiaca jednotka auta!
Toľko, ako sa to má robiť.

K diagnostike.
Tvoj problém mohol byť aj v čidlách pred a za filtrom.
Skladba na výfukovom potrubí od motora je nasledovná, čidlo teploty pred filtrom, fiter, čidlo teploty za filtrom, snímač rozdielu tlaku = snímač diferenčných tlakov. Problém je, že väčšinou to servisáci hodia na upachatý filter, ale predtým je vždy potrebné diagnostikou skontrolovať uvedené čidlá. Ich výmena vyjde cca na 35 - 50 euro. Pozor po výmene niektorého z čidiel je vždy potrebná korekcia softvéru riadiacej jednotky motora. Ak sa korekcia nespravý, tak sa rýchlo zanesie aj nový filter cca po 30.000 km.
Niektoré automobilky majú v riadiacej jednotke možnosť spustiť servisnú regeneráciu fitra, teraz si nespomýnam, ako je na tom Peugeot.

Ak je naozaj vadný filter dá sa regenerovať. Najúčinnejšia regenerácia je rozobraním fitra.
Na internete si ich nájdeš.


 
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: Judes 24.09.2018 - 20:49:20
To čo spomínaš je aj u Peugeotu, je to vynútená regenerácia filtra pevných častíc ktorá sa robý cez diagnostické zariadenie.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: baffy 25.09.2018 - 19:26:16
Ja ti teda neviem ,jazdím už 6 rokov mojím autom 3 km do a 3 km z roboty ,medzi tým manželku do práce cca 6 km tam a nazad, všetko mesto ,nebadám problém a je to 2.0 hdi sw s reálnym nájazdom cca 250k km. Zaujala ma tá skladba na výfukovom potrubí. Jak som hladal ,tak som hladal ,ale okrem jedného snímača teploty medzi katom a fapom som nič iného nenašiel. Samozrejme ak nepočítam trubky pred a za filtrom pre snímač diferenciálneho tlaku. Kde by som mal teda hladať ten druhý a k čomu slúži. Ďakujem za vysvetlenie.
Názov: Re:Filter pevných častíc
Prispievateľ: DKR 27.09.2018 - 21:06:25


Tento obrázok som stiahol zo stránok Peugeot. CZ a tam v schéme sú dve čidlá na motore HDI...
Pre istotu prikladám obrázok, aj link.
https://www.peugeot.cz/sluzby-servis/nahradni-dily/fap.html

Systém filtra v motore neznamená, že každý výrobca ho mávyriešený rovnako, dokonca aj pri jednom motore sa inováciou môžu meniť detily okolo filtra, ako čidlá a aj umiestnenie filtra, všetko sa vyvíja.
Čo sa týka nábehu tvojich km, je to individuálne. Kedysi výrobcovia predpokladali životnosť filtra cca po 80.000 km, dnes sa to vyvinulo tak, že výrobca predpokladá životnosť filtra 240.000 km. To ale neznamená, že to bude na kilometer presne...