PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 II => Téma založená: santa99 18.09.2021 - 22:09:03
-
Zdravicko,
Potreboval by som poradit ako postupovat pri oprave pripadne co to moze byt ? Ja som natrafil na taketo zavady:
a) Zapalovacia cievka na valci 2 (vynechava zapalovanie)
b) Problemy s kabelazou.
c) Problem s casovanim a rozvodovou retazou.
d) Katalyzator
Sumarne info:
- dashboard hlaska: Engine Fault: Repair Needed
- oranzova ikonka motora (neblika iba svieti)
- chybovy kod P1338
Motor:
- EP6FDTR
- stav km cca 66000
Fakty:
- Auto po nastartovani a vypnuti motora strasne smrdi z vyfuku a neustale aktivuje senzor plynu v garazi.
- Po tomto vypnuti sa sputi sahara a huci neuveritelne dlho az pokial neprepnem Start/Stop tlacidlo do prvej polohy bez brzdy.
Za vsetky rady skusenosti Vam budem velmi povdacny. Ak by si to chcel niekto osahat v ramci dobrej vole a svojeho volneho casu, som ochotny zaplatit.
PS:
Neskryam sklamanie, pretoze to auto je kazdych 10tisic v Servise (FinalCD Ivanska / Francetech(raz)) a davam tam stale vymenit vsetko co treba, niekedy aj to co netreba. Nejazdim s nim vela skor vynimocne, kvoli doporavnej situacii v BA.
Dnes ma to auto prvy krat v zivote nechalo vysiet.
-
Len taka uvaha.
Ked medzi sebou vymenim zapalovacie cievky mal by som potencialne dostat iny chybovy kod resp. urcit takto zavadu ?
-
len taká skúsenosť - keď prestala páliť sviečka, motor podstatne znížil výkon a ventilátor bežal naplno, hučal až to bolo nepríjemné, vypol sa až úplným odpojením batérie.
-
Základ je zistiť, či je zlá cievka, alebo sviečka - jednoduchý test s prehodením cievok navzájom. Chyba by mala preskočiť na iný valec. Ak ostane, tak prehodiť aj sviečky. Každopádne, odstrániť chybu, kedy ide motor na 3 valce (môže byť príčina dymenia).
Ak sú cievky aj sviečky OK, je potrebné skontrolovať kabeláž medzi RJ a cievkami.
Keď bude zapaľovanie 100% OK a problém bude pretrvávať, tak rozvody/solenoid/snímač otáčok? atď, toho je už viac
-
Dakujem vsetkym za cenne rady.
Vcera som to chcel urobit skontrolovat sviecky predtym ako povymienam cievky ale nemal som spravny kluc, teda myslel som si ze mam ale akosi je tam zuzene hrdlo dole.
Overim si aspon tie cievky dnes.
[Qcko]
- co mas na mysli kontrolou kabelaze ? Ako sa to technicky riesi ? prepiskuje sa kabelaz ?
- celkom sa bojim tych dalsich veci co si napisal.
V poslednom rade som zabudol napisat ze podla dokumentacie: Porucha systemu na znizovanie skodlivin. Oranzova ikonka svieti neprestajne.
-
Veta "Porucha systému na znižovanie škodlivín." je jedna z najotrepanejších hlášok, ktorá hovorí všetko a zároveň nič.
Ja mám radšej staré dobre - Check engine.
A kabeláž áno - presvietiť vodiče jednotlivo, navzájom a voči kostre meraním.
Ale základ je mať cievky a sviečky OK, škoda sa trápiť s vecami okolo, životnosť cievok sa píše na cca 60000km, ak neboli menené, tak je možno len ich čas.
-
Uplne suhlasim s tymto vyhlasenim. Vsetko a nic.
No auto fakt dobre zapacha z vyfuku, asi to bude zlym spalovanim na tri valce. Nic dam vediet. Bol som prekvapeny ze tam 16mm kluc nevosiel kvoli zuzeniu motora. Treba mi asi svieckovy kluc.
Dakujem za tipy, to by vsak bolo treba vidiet schemy kde su dane dvojice bodov a to kedze som newbie nemam, a co som sa tak snazil registroval v Peugeot Service Boxe tak ten je len pre servisy, nechcelo sa mi citat zmluvne podmienky a nieco odsuhlasovat. Predpokladam ze balicky a schemy pre dane auto su za financnu odmenu.
Hej cize aj otestovat spojenie na kratko voci kostre. Nemal by tam byt skrat voci kostre za idealu.
Auto ma 66tisic a cievky urcite menene neboli, nemam o tom ziaden zaznam. Su tam asi original Delphi cievky.
-
Ano service box sa platí 9 EUR na hodinu z dph
-
Dakujem za info.
Cakal som ze sa mozno ozvie niekto z FinalCD a vysvetli mi jednu zo skutocnosti ze tie zapalovacie cievky na tychto motoroch vydrzia cca 60tis a ze preco to nie je v servisnom plane?