PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 508 I => Téma založená: drkris 09.10.2018 - 17:21:07
-
Ahojte kolegovia, prosím o pomoc PEUGEOT 508 rok 2011 2.0HDI 120kW 166000km. Dnes som natankoval v Slovnafte cca 17l nafty a po minúte jazdy sa mi rozsvietilo particle filter additive level too low. Tak som došiel domov 14km. Po 30 min som sa išiel povoziť či to bude písať stále, ale následne sa mi rozsvietlo Engine fault a auto neťahalo ani po zošlapnutí na podlahu, zrejme núdzový režim. Neviete čím by to mohlo byť alebo čo sa deje? poprosím o pomoc. :( Ďakujem pekne
-
niečo podobné sa mi stalo na 307 s tou hlaškou prvou len trochu v inom znení "diesel aditive minimal level" čo si myslím je v tvojom aute to isté len možno novší názov a ide o to že ak máš fap filter tak ten používa špeciálne aditivum na vypalovanie nečistôt ktoré sa automaticky vlieva do nádrže po každom tankovaní a treba ho doplniť :) v mojom prípade ma ale do nudzového režímu nehodilo , ako som povedal pri tej prvej hláške by malo zostať aditíva na cca 5 tankovaní :)
-
ďakujem za odpoveď a môžem sa spýtať kde sa to aditívum dolieva? lebo ja sa v tom moc nevyznám.. :(
-
Po preklade (cez prekladač) je to "príliš nízka úroveň prísady filtra častíc" doplniť ti to doplnia v Peugeote a aj zresetuju riadiacu jednotku aditivovania. Ak je umiestnenie ako pri 407-me tak by sa nádržka mala nachádzať pred ľavým zadným kolesom pri nádrži paliva.
-
nechaj si spraviť v peugeote treba reset cez riad jednotku inak by ti to stále ukazovalo chybu
-
a v neautorizovanom servise mi to nevedia resetovať keď doplnia to aditivum? :/ Ďakujem za odpovede
-
Mňa zaujalo, že po "14 km - 30 min" od hlášky ťa hodilo do núdzového režimu.
Od rozsvietenia kontrolky, ti to malo vydržať ešte cca 5 tankovaní.
Prečo?
Neboli predtým hlášky?
-
Nie nic predtym nebolo, natankoval som, minuta od tankovania vyhodilo particle filter additive lebvel too low, som dosiel domov 14 km siel som na vyssich otackach ci nie nahodou zaneseny filter. Dosiel som domov po polhodinke som sel do auta ci mi este bude hlasit chybu, stale hlasilo, som sa sel znova povozit do obchodu. Potom som znova nastartoval a uz engine fault tak som ztoho cely nestastny dufam nic vazne :( zajtra idem na diagnostiku do Auto Kelly Autoservisu
-
Presne takto to mal aj kamarát na 508 (1.6HDi), došlo aditívum a chvíľu na to bol v núdzaku, je možné, že auto chce spraviť regeneráciu a keď nemôže tak hneď odstaví motor.
Každopádne doplniť + spraviť nútenú regeneráciu a hotovo :)
-
Ahojte tak dnes som siel do servisu a tak ako pises aditivum tam mam asi 1,5 liter a FAP zaneseny na 50% tak 25 oktobra mi doplnia aditivum a spravia nutenu regenraciu. Dufam ze bude vsetko okej 😁
-
1,5 litra?? však to je dosť či sa mýlim? však plná nádržka ma 3 litre niečo také mi splietal technik a pri polke plnej nadržke by ti to určite nemalo zasvietiť
-
1,5 l svietiť hláška môže, má to ešte vydržať 5 tankovaní, ale prečo ak naskočí hláška ide riadacia jednotka hneď do núdzového režimu?
Prvé po doliatí vyskúšajte nútenú regeneráciu.
Ak to nepomôže treba otestovať elektroniku, ale to by som robil v autorizovanom servise.
-
môže? to je ak možné keď 3 litre majú byť minimalne na cca 100 tisic km logicky 1,5 litra polka nadržky by mala isto vydržať 50tisic km čo je oveľa viac ako 5 tankovaní , druhá vec doplní si nadržku 3 litre doplna a za 10 tankovaní musí znova ? :D
-
kto vie ako to myslel :) či ma nadržku na 1,5 litra alebo či mu chcu doplniť 1,5 litra :) ale isto 1,5 litra nie je na 5 tankovani -_-
-
Mam tam este 1.5 litra 1,4xx daco ale chcem sa opytat k FAP ze to zanesenie FAP 50% je fakt vela? Lebo mi v servise hovorili ze 59% je kriticke ze auto strati vykon a mi moze zastavit :( dakujem
-
No kolegovia ale druha vec dnes rano som siel do roboty 14 km som nastartoval svietila kontrolka motora stale ENGINE FAULT. O 2 som siel z roboty do servisu som nastartoval a NIC NESVIETILO. Tak som bol zmateny ze co sa deje
-
fap sa zanasa pravidelne a v pravidelnych intervaloch podla potreby sa regeneruje.
treba normalne jazdit, ziadne vytacanie motora pocas regeneracie, o ktorej aj tek nevies kedy prebieha :), prirodzena jazda, klasika, nic viac.
ak sa niekokokrat nepodari regenerovat (kratke jazdy a podobne) on ta upozorni, vyhodi chybu.
je mozne urobit regeneraciu aj cez diagnostiku pocas jazdy, alebo na mieste.
ja osobne radsej pocas jazdy.
ak ti servis povedal ze na zaklade udaju o zaneseni 50% a ze 59% je vela a potom auto zastane a na zaklade toho vyhodnotil zly fap,
tak do toho servisu uz radsej nechod a najdi si iny. filter sa stale pocas jazdy zanasa a po dosiahnuti urcitej hranice sa regeneruje ako som vysie spomenul
podstatny udaj je interval regeneracie a pomer diferencnych tlakov po regeneracii. tieto udaje vypovedaju o tom v akom stave je fap.
ak je tam uz velke mnozstvo cerinu (to regeneraciou vypalit nejde) tak toto sposobuje problemy a naslednu stratu vykonu.
-
podľa mna je blbosť že tam máš 1,5 litra toho aditíva, inak by ti to nevyhodilo tu hlášku, tu hlášku vyhadzuje keď je tam minimálne toho aditíva a zostáva už iba na cca 5 tankovaní čo zodpovedá cca 1-2 deci aditíva, pri tejto hladine by ti to malo vyhodiť to upozornenie nie pri polke nádržke o.O
-
Môže to hádzať tú hlášku aj s polovičnou náplňou a to ak sa po doplnení nezresetuje počítadlo aditivácie.
-
tak tak jedina možnosť prečo pri by 1,5 litra vybehla tato hláška ak to nebolo správne resetované :) opýtam sa takto podľa čoho to resetujú? keď mi doplnia napr iba 1 liter vedia to zresetovať alebo respektíve upraviť tak tu hladinu že je tam ten 1 liter alebo iba na celú nádržku? nikde som to nenašiel
-
Reset som nikdy nerobil (nemám FAP) ale nakoľko to nemá merač hladiny aditíva a po zresetovaní to odrtava od "0", už slovo reset naznačuje začínanie odznova od "0".
-
čiže keď nebudem doplnať do plna ale iba polku tak keď mi dojde kompletne ta polka tak mi nevybehne tým padom hlaška ak som to správne pochopil od teba, ale to mi nedáva rozum, mechanik z peugeotu mi vravel že bezne doplnaju iba 1 liter tak musí byť možnosť ako to nadstaviť aj na ten 1 liter tu hladinu
-
je to mozne, ze sa zada doplnene mnozstvo, u verzii s plavakom sa toto mnozstvo odmeria.
ak ti to mechanik povedal a on sam ti to doplnal, tak ti to urcite aj nastavil.
potom neni co v suvislosti s adtitivom riesit.
-
dobre ja sa iba pýtam keď judes vraví že to nemá odmerku žiadnu a proste je iba tvrdý reset na celú nádržku ale nesedelo mi t os tým keď mi v peugeote hovorili že bežne doplnajú aj iba liter tým padom keby existuje iba ten tvrdý reset na celú nádržku tak by bol problém na svete keby sa nedá doplna
-
Pozri si z čoho sa skladá nádržka na aditívum, či v nej je plávak. Ak by bol v nádržke plávak tak logicky nie je potrebný reset, no o tom som zatiaľ nepočul.
-
čiže vravíš keď ju nedoplníme do plna napr iba do polky? tak polku toho intervalu budeme jazdiť bez aditíva?
-
Teoreticky áno ale prakticky nie lebo by sa filter časom zaplnil ale už by nemohla riadne prebehnúť regenerácia až by vôbec prebiehala.
-
aditivum ma iny ucel pocas regeneracie... nie aby sa regeneracia spustila.
ta sa spusti aj bez aditiva, staci pocit RJ ze aditivum ma, hoci ho mat nemusi.
videl som experta co mal resetnuty stav aditiva, hoci aditivum nedolial :)
-
dobre moja otázka teda znie musím doplniť celú nádržku lebo reset je iba na celú nádržku čiže keby ju nedoplním celú tak jazdím bez toho aditiva dáky čas alebo dá sa to nastaviť aj iba na jeden liter keď sa ten minie že mi zasvieti ta kontrolka? prosím presnú odpoveď overenú z nekadial alebo z vlastnej skúsenosti. nie "teoreticky" alebo vaše nepodložené "názory". Ďakujem