PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 306 => Téma založená: martinmlm 18.11.2018 - 00:51:50
-
Dobrý...dávam si dokopy trošku zanedbanú /po predošlom majitelovi/trojdverovú peugeotku. Pri zoznamovaní sa s ňou som skúšal spotrebu. Prva nádrž: časté štarty, krátke trasy, 0-100, atd... Spotreba 8,5L/100km. Druhá nádrž: dlhé trasy, žiadne šprinty, bez predbiehania. atd...spotreba 8,2L/100km. Má slabšiu akceleráciu jak som od nej čakal, je nejaká mdlá. Pretočiť gumy, ak sa mi podarilo, tak len na pol sek.. Po naštartovaní a prejdení pár metrov tiež scípne motor. Po opätovnom naštartovaní OK. Na emisnej kontrole pri max. otáčkach emisie v norme, pri voľnobehu už horšie. Je toto bežné správanie sa 1,8L? Nejaké rady na zlepšenie potešia :)
-
Pre porovnanie:
http://peugeot-308.spotreba.sk/peugeot-308-sw-1-6-hdi-fap-112k-exclusive-82-00kw-139995.html
-
ahoj,
má to dáky senzor nasávaného vzduchu? Čo snímač polohy škrtiacej klapky, lambda ako regulovala na EK? Spotreba možno ani nie je tak zlá ako tá bohatosť na nízkych otáčkach.
Má ten motor variabilné časovanie?
Dobrá investícia (pokiaľ tento motor obsahuje) by bola knižka ,,Jak na to 306" :) podla mňa tam budú postupy meraní jednotlivých snímačov a mechanizmov.
-
:) prosím, nepýtajte sa ma, čo je na tom motore. Som expert na iné veci. Bol som v tom, že to bude zanesené sanie od ERG ventilu.Celý večer som študoval čo to je a ako funguje a potom mi mechanik povie, že ho tam nemám. :) ...zatiaľ sa mi v motore ešte mne dostupní servisáci nehrabali a potrebujem naviesť správnym smerom. Mám možnosť ho dať robit kamarátovi, čo nie je expert na peugeota, alebo majstrovi, ktorý urobí dobre, ale vypýta si viac ako stálo auto.
-
Trošku motivácie :)
-
autíčko bolo pripojené na počítač a vyhodilo nám chybu "regulačný ventil odparovania paliva" čo zmiatlo pána mechanika. Tak sa chcem opýtať, či to nie je náhodou "regulátor tlaku paliva"?
-
No ak to bola univerzálna diagnostika, tak regulátor tlaku paliva dáva zmysel, už len podľa popisu vyššie.
Ak je to možné, radšej dať kód chyby, ktorú diag píše.
-
Podľa tohto článku to sedí:
https://lawyer-cars.ru/sk/faulty-fuel-pressure-regulator-symptoms.html
vymeníme a uvidíme. Zatial ďakujem.
-
zdravím...mám výsledky...Najprv po výmene regulátora tlaku paliva sa znížila spotreba na 7,8l/100km. Potom sa vymenili sviečky a urobil som zatial provizorne náporové sanie ;D. ...výsledkom je super zvuk, lepšie ťahá pri nižších otačkach, a sporteba 7,0l /vetšinou 2-10km trasy v meste a 3krát 100km, spolu 720km/. Mám pocit, že to sanie funguje, tak by som to chcel urobiť poriadne. Plán je z hliníkového plechu vytvarovať širší nasávač a vymeniť nasávaciu rúru k boxu s filtom. A odtiaľ by som potreboval poradiť:
1.vymeniť vzduch.filter za iný rovnakého tvaru, ale viac priepustný?alebo meniť celý box za iný a s iným tvarom filtra. Vie mi niekto poradiť konkrétne ktorý?...
2.viete mi povedať, či na mojom motore sa predhrieva nasávaný vzduch pred ventilmi.../aby som zbytočne neodizolovaval potrubie kôli studenému vzduchu/
3.nejake iné rady? Ďakujem :)