PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Pieskovisko => Téma založená: Qcko 16.09.2015 - 17:47:41

Názov: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: Qcko 16.09.2015 - 17:47:41
Stale kukam po niecom malom na domace zvikani (tych aut je nehorazne malo :D) a dost casto narazim na motor 1.6e benzin, 88kW (120k), montovane ? - 2008 - ? (montovany napr do 207).

Pozna niekto tento motor alebo ho ma? Že čo je to zač :)

Díky.
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: pavol2078 16.09.2015 - 18:18:35
nieje to nahodou uz 1.6 vti 88kw tie som pozeral davali ich do 308, ale vraj su to motory od BMW a nie moc spolahlive teda ak myslime ten isty ...a co tak pokukat po 1.6 80kw ako mam v 307 ?? co ty nato ?
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: Marcel00 16.09.2015 - 19:56:56
toto ma megadobre zmapovane aktualny tajomnik klubu, kontaktuj ho :chuckle
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: Qcko 16.09.2015 - 20:18:45
Tak keď to má zmapované, tak to isto bude VTi motor, tož ďalší škrtnutý zo zoznamu :D
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: pavol2078 16.09.2015 - 20:21:33
hladaj taku 1,6 16V ako mam ja zatial si nemozem stazovat klop klop klop :) a je to celkom zive co som ani necakal :)

edit: ddam ti povozit ak chces :D
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: CiNiK 16.09.2015 - 21:11:02
1.6ka bola náchylnejšia na rozvody a naťahovanie reťaze. 1.4ka paradoxne mala menej problémov.
A vôbec neviem, čo je na VTi v "nepohode". Ak kúpiš ročník 2010 a vyššie tak bude všetko ok.
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: pavol2078 16.09.2015 - 21:26:04
Presne vraj do roku 2010 to bolo o nieco horsie ale po 2010 uz vychytali dake muchy no Cinic je ine ked si kupis vti nove a take co uz ma 200tis ale sak ako s kazdym jazdenym autom :)
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: putzig 16.09.2015 - 22:51:13
Nas Outdoor ma spominanu 1.6 VTi  a zatial v pohode, nie je to sice turbo, ale ked to drzis nad 2000 ot/min tak to celkom slusne taha a spotreba je na benzin tiez v poho. Co sa tyka spolahlivosti, zatial sme nemali ziadne vaznejsie problemy (a dufam, ze ani nebudeme). Akurat sa poriesila zvolavacka na teplotne cidlo a el.mag ventil oleja, pri ktorom sa zaroven vymenila vodna pumpa, ktora je zial od vyroby plastova (aspon z casti) a teda zvykne prasknut. Co bol aj nas pripad a a aj jeden z dovodov stracania sa chlad. kvapaliny. Teraz tam uz je kovova  a zatial bezi ako ma. Sice to nevyriesilo uplne mierne miznutie chlad kvapaliny  (klesne z max na min po cca 5000-6000 km), ale podla servisu je to vraj v norme a vraj to do motora nejde (verime). Myslim, ze ako uz napisal Cinic, ak kupis rocnik 2010 a vyssie nic nepokazis. Ono tie sucasne motory uz nevydrzia tolko co volakedy a je jedno ci ide o Peugeot, VW, BMW ci Land Rover...Eko normy sa uspesne postaraju o to aby sa doje..lo aj to co sa doje..t neda  :S  Mal som vo Forde "legendarny" 1.6 ZeTec motor a to bol nezmar, nebyt blbej srotovacej politiky bol by som si ho nechal. Ten motor bezal aj ked v nom nebol olej resp. bol hlboko pod minimom  :angel
Inac aj RoboZV ma tento motor vo svojej 308SW a co viem, tak je s nim velmi spokojny...
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: robozv 17.09.2015 - 11:56:58
Dusan, ako pisu nadomnou od roku 2010 je to uz OK. Ja osobne mam rv2011 a okrem zvolavacky slape ako hodinky. spotreba cez leto je mimo mesto cca 6,5l v meste 7l a cez zimu je to o liter viac. Obcas kukam bazare ale tento motor je zriedkavy. Za mna ano ale 2010 a vyssie.
Názov: Re: Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: Qcko 17.09.2015 - 15:41:18
Ahaaaaaaa, tak to je tento motor :) ... takze rok 2012 by mal byt ok, s najazdom do 80000km takisto.

OK, to mi rozsiruje obzory :)

Dakovala :)
Názov: Re:Nazor na motor 16 benzin 88kW
Prispievateľ: rojo 15.08.2019 - 18:05:05
uplynuli nejake roky od 2010-2012 roku odkedy to malo byt lepsie. Je to naozaj tak? Ako to mate po najazde cez 100 tis.km. Ja som dost chcel 308sw 1.6 vti po facelifte. Ale potom co som sa  dozvedel priamo od PSA servisaka, tak som dost z toho rozhodeny. Uprimne mi povedal, ze by to auto nekupoval, neodporuca. Ze auta chodia stale na opravy, rozvody, dalej zerie to olej, maju problem normalne prejst cez emisnu (az 80 percent aut s Vti motorom ma take problemy). A ze nic nepomaha. A ze ani po facelifte to nie je nejak lepsie. Ze sa to riesi dost drahou vymenou hlavy, vymenou rozvodov, novym olejom, ale aj tak vydrzi to nejaky cas. Lebo ze konstrukcne je ten motor zle urobeny. A problemy sa opakuju.