PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Téma založená: Martinsk 11.10.2013 - 20:55:17
-
Chalani, čo sa stane, keď sa do motora 1,6 HDi FAP naleje toto http://www.motorove-oleje.sk/ochrana-fi ... dpf-250ml/ (http://www.motorove-oleje.sk/ochrana-filtra-pevnych-castic-dpf-250ml/)
-
Neveril by som tomu. Ked chces aditivum, dam Ti original Peugeot z nadrzky mojho ex auta za flasku vodky pre Pastoreka. Davkovanie aditiva je riadene RJ podla potreby.
btw: obsah dozy pre 75l nafty? :) .. dobra blbost .. nadrzka original aditiva je tak na 200 000km ak sa nemylim. (mozno mylim), ale urcite to je nad 100 000km. A nie na 75l :) Ludia sa predhanaju vo vyrobe blbosti, aby to niekto kupoval.
-
Rozlišoval by som aditívum ktoré sa nalieva pri "nafťákoch" do paliva (napríklad známe VIFko) a aditívum určené na regeneráciu FAP filtra. Toto je evidentne do paliva a má spôsobiť lepšie prehorenie nafty.
Záver? Nestane sa nič negatívne, maximálne nebude účinok žiadny ale firma LIQUI MOLY je dosť dobrá na to aby i táto prísada mala pozitívny účinok.
-
Chalani, čo sa stane, keď sa do motora 1,6 HDi FAP naleje toto http://www.motorove-oleje.sk/ochrana-fi ... dpf-250ml/ (http://www.motorove-oleje.sk/ochrana-filtra-pevnych-castic-dpf-250ml/)
já bych to v žádném případě do motoru nelil!
-
To sa neleje do motora, ale do palivovej nádrže :)
Navyše tam je napísané, že to NIE JE vhodné pre PSA produkty, ktoré majú dávkovanie aditíva zabudované.
Takže no way man.
Ale ako píše pastorek, LIQUI MOLY si nedovolí dať blbosť na trh, účinné to istotne je, ale pre PSA s dávkovačom zbytočné.
-
Ja si myslím, že keď to nepomôže, tak to neublíži. Je to pre kamaráta.
-
Aditiva, vifka a podobne srakory len tahaju penize z Vasich vackov. pouzitim aditiv do paliva mozete zmenit pomer aditiv pridanych vyrobcom
samotneho paliva, co moze byt len na skodu veci z pohladu aditivovania nafty (cetanove cislo a pod.).
Ziadne aditiva nedavajte, vobec to nieje nutne. Ja som to v zivote nepozuzil a nikdy osm s naftou ani startom v zime ci v lete, ani s motorom problem nemal.
Vyberajte si kvalitne pumpy, ziadne leziaky, bandasky z JRD a podoobne.
Co sa aditiv kvoli regeneracii FAP tyka Infineum, Eolys, ktore pridava RJ motora do paliva pri kazdom tankovani je nieco ine,
to sluzi na znizenie teploty horenia, kedprebieha samotna regeneracia FAP-u.
ale prave samotny cerin (aditivum), ktory horenim "skaramelizuje" a to je vec ktora sa z fapu uz dostat von neda...preto fap odchadza do vecnych lovist... :(
za 300 ecek kupite novy fap, alebo za 150 ecek ho date natrvalo odstranit. je to na kazdom z Vas... Najlepsie je mat auto s pasivnou regeneraciou :)
To sa tu pletu jablka s hruskami. Link co sem dal zakladatel vlakna sa tyka klasickeho aditiva do paliva, nieco podobne ako vif... som o tom presvedceny.
hoci vyrobca pise ze ochrana fap.u,
ako vravim, vyhodeny peniaz...
-
Marcel, v princípe s tebou súhlasím ale ako pri všetkom i tu nič nie je čiernobiele.
Čo sa týka FAP-u je problematika jasná, aditívum do nádržky, RJ si dávkuje alebo komplet odstrániť. Komplikovanejšie je to pri palivách. Pri ich výrove sú pridávané rôzne aditíva ktoré by mali plniť všetky požiadavky ale výrobca hladí i na cenu. Pri bežných palivách sú iné aditíva ako pri prémiových palivách a pri dlhodobom používaní to je poznať. Ako príklad uvediem svoje staré Clio ktoré dostáva bežný 95 oktánový benzín a občas dostane jednu dve nádrže Shell Power Racing ktoré má prísady na čistenie palivového systému a na lepšie prehorenie zmesi. Následne keď natankujem znova 95-ku tak je poznať že motor sa správa o niečo lepšie ako pred touto "kúrou". Tak isto používanuie VIFka v naftovom motore má pozitívne účinky na chod i životnosť palivovej sústavy minimálne preto že odstraňuje usadeniny z nafty a má lepšie mazacie schopnosti ako samotná nafta.
Konkrétne pri tomto (čo je tu spomenutý) výrobca udáva i pozitívny účinok na FAP filter a nemusí to mať nič spoločné s cerínom, väčšinou ide o účinok na lepšie prehorenie zmesi pri čom vznikne menej pevných častí a tým sa i menej zanáša FAP čo spôsobí predĺženie jeho životnosti.
Samostatná kapitola sú aditíva do olejov kde sú účinky kontoverznejšie ale i tam sa nájdu niektoré čo majú význam.
-
Pridavam sa k Pastorekovi a zastanem si aditiva do nafty. Osobne som pouzival velmi dlhodobo VIF. A ked som tankoval aj mladej do auta, ktora nevedela ci je tam VIF alebo nie, pol roka jazdila s VIFom jednu trasu za 4.2l/100km, potom mi VIF dosiel a odvtedy ma priemer 5.1l/100km. Ked som jej prestal davat do nadrze VIF, sama prisla s tym, ze sa jej zda, ze auto je malinko lenivsie a viacej zacalo zrat. Tento isty pripad som mal uz na 2 autach. Jednoducho VIF preukazatelne znizuje penivost a zvysuje cetanove cislo.
-
v suvislosti so spotrebou... to je jasny dokaz ze treba zmenit cerpaciu stanicu, kedze aditiva neboli v predpisanom pomere v palive ;)
asi chybalo cetanove cislo :P
-
tankujeme uplne random ..
-
Každý nech si dáva, alebo nedáva aditívum do nafty, ako chce. Ale jednoznačne odsudzovať aditíva an bloc, je blbosť. Osobne používam taktiež VIF-ko, tiež som tomu nepripisoval veľkú váhu, skôr pre "istotu". Vlete som cestoval do Chorvátska. Naftu som tankoval až v HR, kde je lacnejšia. Tankoval som v noci, a moc sa mi nechcelo vyťahovať VIF-ko z plne nabaleného kufra, tak som ho tam nedal. Tento moment ma presvedčil o účinnosti vIF-kia, lebo auto prestalo ťahať, do kopca som musel skôr radiť, motor bol hlučnejší, a spotreba cca 0,4l viac. Preto odporúčam každému kto kritizuje aditíva, nech ho používa dlhší čas, a potom nech ho vysadí, pri prázdnej nádrži, myslím si, že to presvedčí každého. Pritom som tankoval drahšiu naftu tuším označenú ako Eurodizel BS plus, na dialnici, čiže žiedne JRD. Bežne spravím na nádrž 1100 a viac km, a vtedy som spravil ledva 1000. takže tak.
-
Potvrdzujem, že VIF má tie deklarované účinky.
Tichší chod a nižšiu spotrebu som pozoroval na Multivane aj na Transportéri.
Ale pozor! To sú autá bez FAP (DPF).
Do auta s FAPom by som VIF ani iné aditívum nedal, podľa dostupných info to zvyšuje dymivosť a upcháva FAP.
Načo riskovať?
Do týchto mojich vw do nádrže sem tam lejem aj dvojtaktný olej, stišuje to chod motora, maže to čerpadlo.
Diskusiu môžete čítať napr. tu, ale je toho veľa aj inde, výsledky sú uspokojivé:
http://www.e39-forum.de/thread.php?postid=351174 (http://www.e39-forum.de/thread.php?postid=351174)
-
Tá otázka od Martinask bola pre mňa... ďakujem za príspevky ale zatiaľ nič konkrétneho ste nenapísali :-) Ide o aditívum ktoré sa prilieva k nafte do palivovej nádrže. Len chcem vedieť, či sa to môže do tej nafty priliať alebo radšej nie. Názory v Peugeot servise sa líšia. Tak chcem vedieť či s tým máte niekto skúsenosti. Ďakujem za cenné rady. Presnejšie ide o toto: http://www.motorove-oleje.sk/ochrana-fi ... dpf-250ml/ (http://www.motorove-oleje.sk/ochrana-filtra-pevnych-castic-dpf-250ml/)
Čo s týka aditíva do nafty to som už priadal, ale toto je špeciálne na čistenie FAP. Tak chcem počuť váš názor.
-
Peugeot sám odporúča aditivovať palivá na slovensku... minimálne benzín určite. S naftou to tiež u nás nebude slávne, takže by som sa pridávania VIFu nebál. Uškodiť to snáď ani nemôže... :wasntme
-
Čaute všetci,
ja som aj na Petrove odporúčanie pridal VIF do nafty, a je to vidieť, rozdiel očividný,
znížila sa hlučnosť motora min. o 30 %, to som si všimol ako prvé, auto je živšie,
zatiaľ možem len odporučiť, pridávam keď tankujem doplna
-
NETANKUJTE na slovensku ale napr.v Rakusku a nemusite riesit ADITIVA.
Inak co sa tyka ad.VIF a FAP Filtra kludne davajte.Fapko sa regeneruje automaticky a ked bude treba vyziada si SOFT.REGEN alebo MANUALNU.
-
Z Trenčína to mám do Rakúska naozaj kúsok. :yes
-
NETANKUJTE na slovensku ale napr.v Rakusku a nemusite riesit ADITIVA.
Inak co sa tyka ad.VIF a FAP Filtra kludne davajte.Fapko sa regeneruje automaticky a ked bude treba vyziada si SOFT.REGEN alebo MANUALNU.
no fakt rada nad zlato.
-
To aby Rakúsko prišlo za nami :chuckle .
-
Veď OMV tvrdí že vozí palivá zo Swechatu. :D
-
ale aby nakoniec Swechat nebola prezývka pre plničku v Slovnafte
-
Paliva nosia zo swechatu ale aditiva nie :D
Ozaj ma niekto skusenosti s VIFkom (alebo ako sa prisady na cistenie volaju) v benzinovom motore?
Ma to nejaky pozitivnz prinos?
-
nenosia ani paliva... :P
mame slovnaft. naco drevo do lesa nosit... :chuckle
-
je tu toho dosť popísane, tak napíšte mi niekto v skratke kto ma v tom prehľad ake aditivum mi odporučate pre Peugeot 407 1.6 hdi s FAP ďakujem
-
V skratke VIF...
Zimný/letný
-
dakujem :) a ešte najlepši internetový obchod kde ho zohnam?
-
ja som kupoval tu, ked som ho chcel vyskusat
http://obchod.damoslovakia.sk/vif-super ... tny-500ml/ (http://obchod.damoslovakia.sk/vif-super-diesel-aditiv-letny-500ml/)
ale mozno sa da aj lacnejsie. idealne je objednat spolu s dalsim tovarom aby si mal postovne zdarma.
kupujem tam aj olej do motora...
-
dakujem, velmi pomohlo :) tak kedže mam zrepasovaný motor, budem to už stale použivať
-
... ma niekto skusenosti s VIFkom (alebo ako sa prisady na cistenie volaju) v benzinovom motore?
Skúšal som rôzne aditíva a nakoniec sa mi najlepšie osvedčil benzín Racing+ z čerpačky Shell. Občas keď spozorujem nekľudný voľnobeh po studenom štarte tak vyjazdím 95ku a natankujem cca pol nádrže toho 100 oktánového benzínu. Prakticky už druhý deň je spoznať rozdiel ale to je i oktánmi, no po vyjazdení dávam opäť 95-ku a efekt pretrváva.
Niekde som čítal že toto palivo obsahuje i aditíva na čistenie palivovej sústavy, vyskúšal a rozdiel bol výrazný. Ako bonus je i príjemnejšie správanie motora keď je kŕmený 100 oktánmi.
-
Podobné správanie som spozoroval na bývalom 205 GTi ked som chodil na 95 -ku tak ako išlo ale tak aby sa nepovedalo . V prospektoch bol vždy udávaný benzín 98 oktán . Asi 2 mesiace po kúpe sa mi zdalo že ten motor dáko zlenivel (bývalý majitel dával len shell V-power) tak som natankoval aj ja 100 oktán a to ukludnenie motora na studený volnobeh a ochota ísť do otáčok ... Uf ako keby som dal motor opraviť :D