PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 II => Téma založená: tomasg 04.09.2022 - 09:16:09
-
Dobrý deň, vzťahuje sa predĺžená záruka aj na prehrdzavený (odtrhnutý) výfuk ??? model peugeot 308, rok výroby 2018
-
Na 4 ročnom aute "prehrdzavel" výfuk? :O
No videl som už všeličo, ale toto je šupa.
-
Je to dost nestandardne. Ale uz ma asi neprekvapi nic. Nedavno som zachytil P308 vyrobeny v lete 2015, cize 7 rocny, a okrem korozie na spodnej hrane dveri mal aj koroziu vo falce vo vertikalnom spoji. A to nevymyslis. Ta korozia tam proste vobec nema byt. Dost jasny dokaz o nekvalite vyroby / antikoroznej ochrany. Zda sa, ze Peugeot mozeme vyskrtnut zo zoznamu znaciek s kvalitnou antikoroznou ochranou...
-
Teraz pozerám zoznam dielov, na ktoré sa vzťahuje predĺžená záruka Optiway a, bohužiaľ, výfuk (akákoľvek jeho časť) tam nespadá...
Ak by ale išlo o servisnú zmluvu Optiway (to je veľký rozdiel oproti predĺženej záruke), tak tam už výfuk cez garanciu prejde...
-
slimboy: Tak s tými dverami si to zabil....a to sa ma všetci pýtajú, načo mám starý 30 ročný P309 - no na to, že vyzerá stále ako nový a korózia na karosérii je posledná vec, ktorá by ma mohla trápiť a hej, Peugeot mal zinkové kasne do roku 2009, odvtedy je to len pokus všetko (nielen u pugu)
-
Písal som do Peugeotu a tam mi odpovedali že predĺžená záruka Optiway je v kompetencii predajcu a mám sa obrátiť tam (LION CAR BB). Tak som tam bol v utorok, dali auto na zdvihák nafotili si to a že sa mi ozvú. No a dnes mi volal zo servisu, že to schválili na predĺženú záruku chvalabohu (len ten tlmič výfuku stojí 600 €, riadne pálky), už ma aj objednali na 3.10.
-
A kam presne si volal? Zaujima ma to preto, lebo predajca ziadne kompetencie nema - vzdy cakaju na to, ci im schvalia danu vec na vymenu v ramci zaruky. Servis/predajca to zadarmo robit nebude a bud to zaplati zakaznik, alebo v pripade uznanej reklamacie im to preplati import/vyrobca? Modzillo bude vediet lepsie. Ja som takto pred par mesiacmi riesil olupany volant. Servisak mi povedal, ze by to na zaruku uznal, rozhodnutie z vyssich kruhov mu to zatrhlo - co je logicke, preto mi pride tvoja skusenost v prudkom rozpore s tym ako to funguje.
-
Presne tak...
Toto s tým vyfúkom je možno taký prúser a hanba, že to rovno dali na garanciu...
-
Pýtal som sa na stránke www.peugeot.sk, tam mi odpovedali, aby som sa na to opýtal konkrétneho autorizovaného predajcu v okolí, dali mi aj kontakty, ja som zavolal do autorizovaného servisu/predajne, kde som auto kupoval, popísal problém a objednali ma na obhliadku, nafotili a poslali na garanciu, dnes mi volal že to schválili a objednali ma do servisu, už prišiel aj náhradný diel
-
Aha jasne, takze postup rovnaky ako som opisal :) Kazdopadne super, ze sa to na zaruku poriesilo.
-
By mi ani vo sne nenapadlo, že výfuk bude niekedy predmetom záruky.
Ako píše Modzillo, pre pár € nechceli možno riskovať hanbu. :D
-
Ako postupovať v prípade, ak na štvorročnom aute kúpenom ako jazdené u autorizovaného predajcu, nájdem hrdzu na kufrových dverách? Je reálna nejaká reklamácia u predajcu na tieto prípady, alebo iba riešenie vlastnou cestou? Viem, že každá značka to má inak, ale na karosériu sa mi zdá býva štandard aj 5 rokov, nie? Dá sa to uplatniť u predajcu, kde auto bolo kupované nové? Pýtal sa preto, či to riešiť vlastnou cestou alebo sa dá uvažovať nad nejakou zárukou. Predsa len na 4 ročnom aute by som hrdzu na kufri nečakal ani v náznakoch.
-
Nič také ako jednotný "štandard" v téme hrdze neexistuje. Každá značka má svoje garančné pravidlá/normy, každá značka má inú dĺžku záruky (dokonca sa rozdeľuje, či ide o M1 alebo N1 verzie), každá značka pristupuje k hrdzi po svojom (u niekoho stačí "bublina", u iného musí dané miesto prehrdzavieť zvnútra von, u ďalšieho povedia, že to je nesprávnym používaním a ktovie čo ešte).
Tu nikto z nás neporadí odborne, takže sa na toto musíš ísť spýtať do najbližšieho servisu AlfaRomeo (ak sa jedná o tvoje auto). Je úplne jedno, či si prvý alebo desiaty majiteľ, reklamáciu kvality tovaru vykonávaš vždy v záručnom servise, čo je v tomto prípade zmienený značkový servis.
Pozerám cenník nového Tonale a je v ňom uvedené, že záruka na auto je 5 rokov (alebo 100 000 km), 2 roky na lak a 8 rokov na prehrdzavenie karosérie. Netuším, čo platilo pred 4 rokmi, keď auto opúšťalo brány predajne, platia totiž záručné podmienky z toho obdobia.
-
bolo také "príslovie"
- kto chce krásne auto, ktoré chytí za srdce, kúpi talianske. je nádherné, má dušu, ... tak nesmie riešiť že odpadne vonkajšie zrkadielko ...
ps - z dobového automoto žurnál
-
Ja mám rád takéto ,,múdrosti”. Takéto a podobné príslovia vznikajú z krčmových debát, kde je kvalita diskusie prinajmenšom sporná. Ja už som sa dost napočúval prísloví typu ,,Najhoršie autá sú na F - Fiat, Ford a všetci Francúzi.”, a čo je horšie, sprvu som tomu aj veril, že kvalitné auto vedia postaviť len Nemci a Japonci. No a potom som si kúpil prvé auto Peugeot. Za celú dobu slúžilo ako hodinky a dodnes slúži :). Peugeot má slušné renomé čo sa týka antikoroznej ochrany a predsa sa aj ti na fóre riešilo všeličo.
A potom zájdeš na VW a Audi klub a zistíš že riešia problémy s rozvodovymi reťazami na motoroch TSI do zblbnutia, alebo aj na fóra japonských značiek a tam uvidis čo je to korózia. Bezchybný svet neexistuje, rovnako ako ani my ľudia nie sme dokonalí :)
Ďakujem Modzillo, zavolám, zastavím za osobne a zistím. Toto sú najmenšie problémy :-)
-
Problém zatiaľ nemám vyriešený, ten zadný diel výfuku/tlmič je pre autorizovaný servis problém zohnať (objednali správny diel a prišiel im nesprávny, nevedia kde sa stala chyba a riešia to s importom Peugeot), a ja stále čakám, je to normálne, že takéto niečo sa nedá zohnať za dva týždne ?
-
Je to normálne, problémy s importom majú aj iní, ja som tiež čakal u inej značky na dodávku rozvodov, tiež to nebolo hneď.
-
Toto ale nie je vinou importu. Zijeme v postcovidovej dobe, kde to vsetko zacalo a jednoducho vdaka roznym faktorom sa situacia stale este nedostala do normalu. Ano, je dnes Bohuzial normalne, ze cakas na bezny diel aj niekolko tyzdnov, mozno mesiacov. Nic s tym neurobime, musime len preckat.
-
Ale rozvod a výfuk je úplne iný šport :) , ja len nechápem prečo "nesprávny" diel prišiel do týždňa a na správny čakám už vyše dvoch týždňov, to by už aj vyrobili vo France
-
No to bude prave ten dovod, ze ten spravny nebol, a nespravny zavadzia na sklade :)
-
... a určite musia zanalyzovať, prečo prišiel nesprávny a či sedia referenčné kódy (aby sa nestalo, že znovu príde nesprávny). Naozaj, dnes je to divoké s autami aj dielmi... Vlastne so všetkým...
-
konečne sme dobojovali a dnes tlmič výfuku vymenený a zadarmo :)
...pozerám dátum, takže presne po dvoch mesiacoch :beer
-
Včera som bol na servisnej prehliadke a zistili, že treba vymeniť tyč stabilizátora a rozvodový remeň nespĺňa parametre udávané výrobcom. Vymenia mi to v rámci predĺženej záruky....myslím že optiway sa oplatí, ušetril som už dosť :)