Posledné príspevky

Strán: 1 2 3 4 5 ... 10
21
Malé automobily radu 20x / Re:CiNiK's 206 - Rolo Garoš
« Posledný príspevok od CiNiK kedy 13.05.2024 - 14:01:09 »
Elektricky sklopné speťáky by som nečakal ani ja, predtým som mal 206ku SocialPacket s manuálnymi  :D
A je tam ešte jedna chyba, nakoľko zadné brzdy sú kotúčové a nie bubnové.  :bandit

206RG bol najdrahší variant, vo svojej dobe (vtedy ešte RCčko neexistovalo) stál v prepočte asi 25-tisíc €.  :cash
22
Malé automobily radu 20x / Re:CiNiK's 206 - Rolo Garoš
« Posledný príspevok od slimboy kedy 13.05.2024 - 13:51:32 »
Slusna vybava na tie roky. Elektricky sklopne spätaky by som necakal. Asi to nerobili pre socky ako u nas Fabiu junior sedan, jedno z najskaredsich aut vobec. :D Inak v letaku su prehodene cisla co sa tyka vykonu kW/ k.
23
Malé automobily radu 20x / Re:CiNiK's 206 - Rolo Garoš
« Posledný príspevok od CiNiK kedy 13.05.2024 - 13:09:25 »
Na francúzskom Ebayi majú všeličo... aj originálny leták k RG v češtine :D  :dance

24
Peugeot 207 / Re:Modrý dym
« Posledný príspevok od mpa kedy 13.05.2024 - 12:44:42 »
všeobecne platí, že pri nízkych otáčkach sa zanáša sa výfuk ...
25
Peugeot 206 / Re:klimatizácia
« Posledný príspevok od CiNiK kedy 13.05.2024 - 12:42:26 »
Toto je zasa debata...  :D :dance

cinik ,čítal si toto:
https://magazin.autobazar.eu/vnutorny-okruh-vzduchu-vs-nebezpecny-benzen-pouzivas-klimatizaciu-spravne-clanok2920.ht
Trepeš somariny.

Nie, nečítal ale ďakujem za link. :beer


 to CINIK .... a ktorý normálny človek si pred jazdou nevyvetrá auto , keď má vo vnútri tých 60°C ? ja som predpokladal že je auto vyvetrané a že teplota vnútri , vplivom klimatizácie klesá .... ale rýchlejšie by klesala až by bol zapnutý vnútorný okruh . vzduch ktorý už raz , dva krát prešiel cez chladič klími je chladnejší ako ten čo nasáva z vonku .

To neviem, ľudia sú dnes rôzne mentálne pohnutí, videl som už všelijaké prípady. Zrejme som zle pochopil jsbb32 či sa pýtal na to, že po štarte to nedostatočne chladí. Počas jazdy s tebou v princípe súhlasím... :D


Ešte si dovolím pár mojich poznatkov a teórií:

1. Ako som už písal, 206ka s manuálnou klímou má slabší výkon klimatizácie. Napriek tomu, ak je kompresor funkčný, je dobre naplnená a nemá nikde úniky, zvláda letné horúčavy úplne s prehľadom bez akéhokoľvek šaškovania s okruhmi. Na RG s panorámou (ktorú si užívam či je leto, či je zima) to automatika zvládne po pár kilometroch úplne na husiu kožu. Ak z výduchov nejde ani pri zapnutom vonkajšom okruhu ľadový vzduch, tak klíma jednoducho nepracuje tak ako má. Bodka.

2. Samozrejme, že v extrémoch je vhodné po miernom schladení a zatvorení okien na chvíľu pustiť vnútorný okruh, aby mala klíma menej práce so schladzovaním vzduchu. Čiže opäť píšem - súhlasím, že keď už je auto mierne vychladené, potom má zmysel v niektorých prípadoch zapínať vnútorný okruh, no väčšina áut s automatickou klímou to takto nerobí. Prečo asi?!

3. Odhliadnuc od všelijakých článkov s benzénom, skúste sa zamyslieť nad tým ako funguje cirkulácia vzduchu s vnútorným okruhom a či naozaj stojí, za tých pár deci paliva navyše, ničiť si zdravie.
Vynechajme teraz moderné automatické klimatizácie v novších autách, ktoré majú programované časované vnútorné recirkulácie, dokonca aj s ionizátormi vzduchu. 206ka je malé auto s malou kabínou a teda minimálnym objemom vzduchu pre posádku. Pri uzatvorenom prívode vzduchu z vonku, nasáva dokola to isté a hlavne - vzduch nejde cez peľový/kabínový filter ale je znovu nasávaný z priestoru nôh, čiže od kobercov. Takže, ak toto niekomu na takmer 20 ročnom aute nevadí, nič si na topánkach nedonesie do auta a jazdí sám, tak nech si recirkuluje a dýcha svoje vlastné výpary... každého voľba. Ja osobne vnútorný okruh v akomkoľvek malom aute znesiem maximálne tak 2-3 minuty, keď idem za nejakým dieslom "po úprave".

PS: v príručke (konkrétne k 206ke ale majú to tak takmer všetky staršie vozidlá, ktoré nemajú kabínový filter v interiéri) je pri klimatizácii poznámka: "Nezapínajte režim recirkulácie vzduchu v kabíne na dlhší čas.". :angel


26
Peugeot 406 / Re:Peugeot 406 coupe 2.0 RFR snímač hladiny a teploty oleja
« Posledný príspevok od Qcko kedy 13.05.2024 - 07:34:11 »
Hneď to dáva väčší zmysel. :)

Takže aj 406 bez ukazateľa teploty oleja má snímač združený a všetko je ovplyvnené budíkmi? Inak povedané, budíky z vyššej výbavy alebo coupe mi budú ukazovať teplotu oleja ak mám v konektore privedený daný vodič od snímača?
27
Peugeot 207 / Re:Modrý dym
« Posledný príspevok od Michal Czako kedy 13.05.2024 - 07:12:07 »
možná mimo misu, ale - jazdí sa po meste na 3.prevodový stupeň?

aky by to malo vplyv prosim ? riesim tiet velku spotrebu oleja v inom vlakne, preto sa pytam
28
Peugeot 406 / Re:Peugeot 406 coupe 2.0 RFR snímač hladiny a teploty oleja
« Posledný príspevok od t0m@$ kedy 12.05.2024 - 19:36:25 »
1131 E5 = 3pin = hladina a teplota. Všetky EW motory v 406 mali dvojité čidlo.
Tie schcémy ktoré používaš (hanyes) treba brať s nadhľadom, schémy nemusia sedieť ani zo serviceboxu, nie to ešte z iných zdrojov. Pri kontrole takýchto vecí takisto nesledujeme farby, ale čísla káblov.

Všetky tri káble sú napojené od snímača do budíkov (ak Ťa zaujíma aj kompletná cesta podľa oem schém, kade, daj vedieť).
Pin 1 a 3 sú hladina. Pin 2 je teplota.
Pin 1 = kábel 414 --> biely konektor na budíkoch pin. č. 9, označenie 414 zostáva.
Pin 3 = kábel 415 --> biely konektor na budíkoch pin č. 8, označenie 415 zostáva.
Pin 2 = kábel 411 --> biely konektor na budíkoch pin č. 10, označenie 411 zostáva.
Podľa tohoto je tá haynes schéma správna.
Treba hľadať chybu niekde inde.

Neviem ešte odkiaľ máš ten rozpis 12V gnd 5v, nič také tu nie je.
29
Malé automobily radu 20x / Re:Maxik 206 SW 1.1
« Posledný príspevok od t0m@$ kedy 12.05.2024 - 19:25:43 »
Paráda, slúži pekne. Snáď dá ďalších 400  :clap :cool
30
Peugeot 206 / Re:kontrolky zapnutých pásov
« Posledný príspevok od t0m@$ kedy 12.05.2024 - 18:46:39 »
Dúfam, že za dva roky si prišiel na to, že sa nejednalo o kontrolku zapnutia pásov, ale o boćné airbagy. :D
Strán: 1 2 3 4 5 ... 10