Trochu to uvediem na pravú mieru... Neautorizovaný servis samozrejme nedrží záruku na auto. Záruku nesie autorizák v prenesenom význame spolu s importérom a značkou ako takou. Razítko v servisnej knižke od neautorizovaného servisu má význam iba vtedy, ak vie majiteľ auta pri reklamácií v autorizáku vydokladovať:
- že nebol prekročený termín pravidelného servisu
- že neboli prekročené km pravidelneho servisu
- že bol použitý olej odporúčaného typu
- že bola vykonaná diagnostika a má v rukách jej výstup.
Ak ktorákoľvek táto podmienka nie je splnená, autorizák má právo zamietnuť garančnú opravu. Nedávno som podobnú vec riešil a naťahovalo sa to donekonečna - ono tomu aj chápem - prečo by mal Peugeot (alebo ktorákoľvek iná značka) držať záruku na niečo, v čom sa "vŕtal" niekto iný. Pre tých, ktorí by chceli oponovať, že je to vec každého, kam bude chodiť: ako by ste sa postavili k oprave reklamovanej elektroniky, keď ste zistili, že pri montáži ťažného zariadenia no-name elektrikár prestrihol zavadzajúci káblový zväzok, pričom zákazník tvrdí, že na vine je Peugeot a aby toho nebolo málo, preventívne sa pred návštevou autorizáku dohodli o demontáži ťažného. Zabudli však na techničák a otlačené skrutky po ťažnom zariadení. Hold, práca s ľuďmi je ťažká... :-D