Autor Téma: Nosnosť zadnych dverí  (Prečítané 121 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Scarfer99

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 1
Nosnosť zadnych dverí
« kedy: 12.05.2025 - 20:44:27 »
Čaute. Planujem si kúpiť na 208 nosič bicyklov na piate dvere a nikde neviem najsť maximalne zaťaženie  piatych dverí(zadný kufor). Nevie niekto poradiť? Ďakujem

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.802
Re:Nosnosť zadnych dverí
« Odpoveď #1 kedy: 13.05.2025 - 06:32:36 »
Také niečo ti skôr povie výrobca (predajca) daného nosiča, či je vhodný pre tvoje auto.

Niečo ako "nosnosť" dverí sa neuvádza, iba nosnosť strechy, čo je u 208 70kg.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 409
Re:Nosnosť zadnych dverí
« Odpoveď #2 kedy: 13.05.2025 - 17:19:30 »
zvyčajne v rozšírenej príručke býva napísané, že
- namáhanie pántov (zámok sa neuvádza) je veľké a vedie k ....
- použitie ťažného zariadenia na montáž nosiča bicyklov sa neodporúča

na YB sadá nájsť viacero videí kde porovnávajú držiaky/nosiče bicyklov, uvádzajú nosnosti ,,,, ale o tom, ako to vplýva na auto nič

pre elektro autá robili porovnania, ale iba ako vozenie bicyklov vplýva na aerodynamiku a spotrebu.

PS - pokiaľ som videl ako sa taký nosič "upína" na dvere, váhal by som ísť po ceste II. triedy, max okreska súbežná s I. triedou
       takými híčikmi som na trabim vozil lyže a sánky a neprekračoval som 80/hod.

Online slimboy

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 153
Re:Nosnosť zadnych dverí
« Odpoveď #3 kedy: 13.05.2025 - 18:00:04 »
Nosic na piate dvere je uplne najhorsia moznost zo vsetkych troch (strecha, tazne zariadenie, piate dvere).

Nevyhody:
- zatazuje piate dvere sposobom na ktory neboli konstruovane (riziko vzniku vole na pantoch alebo zamku dveri, o poskodeni laku na miestach kontaktu nosica s dverami ani nehovorim)
- riziko pokuty ak bicykle zakryvaju svetla alebo poznavaciu znacku
- riziko pokuty ak bicykle / nosic presahuju za vozidlo o viac ako 40 cm (a to presahuju) a nie su oznacene ako precnievajuci naklad podla platnych predpisov
- riziko z oznacenia teba ako vinnika nehody a zamietnutia poistneho plnenia aj v situacii ak niekto za tebou nedobrzdi a znici ti nielen bicykle ale aj auto (moze tvrdit, ze kvoli bicyklom nevidel, ze brzdis)

Ak ti to napriek tomu stoji za to, tak viac ako 30 kg (2 obycajne bicykle, nie elektro) by som ja osobne na piate dvere nevesal.
« Posledná zmena: 13.05.2025 - 18:03:09 od slimboy »
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)