Ahojte, tak tento tyzden som si spravil test na ucinok aditiva VIF hlavne na spotrebu auta.
Absolvoval som dve 120km cesty, jednu bez VIF aditiva (asi pol roka jazdenie bez neho) a druhu s aditivom.
Trasy boli identicke, taktiez podmienky teplotne, poveternostne i jazdne.
Test som robil s mojim Mondeom, vopred upozornujem, ze motor na tomto aute je prudko, ako to ja volam, nakladiakovy, cize jeden z tych podctivejsich nizkootackovych naftakov, takze spotreba je trosku nizsia nez HDi. Jedna sa o motor 2.0TDCi s variabilnym turbom, common-rail, otacky smrti ma pri 4500, najlepsie sa mu taha medzi 1000 - 1800 otackach, preradovanie je idealne pri 2000 - 2300 otackach.
Prva jazda bez VIF s lahkou nohou, to znamena, obec 50, mimo obce 90, dojazd pred obcou vacsinou s vyradenou rychlostou, pripadne kratkodobe brzdenie motorom. V ceste je zahrnuty prejazd mestom a tromi obcami plus 30 minut posuvania sa v zapche. Vysledok, 120km pri priemernej spotrebe 4,4l/100km.
Druha jazda s VIF s lahkou nohou, podobny scenar ako pri prvej jazde az na menej uspornu jazdu, ktora zahrnula aj caste obiehanie. Vysledok, 3.8l/100km.