Áno, prezrel som si výbavu Corolly a majú tam celkom pekne rozpísané, ako tie bezpečnostné systémy fungujú - napríklad pri dlhšej nečinnosti vodiča auto samé zastaví atď. Myslím si, že japonskí inžinieri mysleli aj na to, že bude tento systém chcieť niekto oklamať, preto ho určite navrhli tak, aby to bolo logicky správne. Tým chcem povedať len toľko, že auto sa správa len tak, ako sú naprogramované jeho algoritmy. Ak má vodič držať ruky na volante, aby boli splnené bezpečnostné podmienky, treba ich tam mať.
Dorábať akési lakťové opierky je nezmysel - aj tak som si istý, že nič také neexistuje. Už som sa však raz stretol s opačnou požiadavkou - jeden objemovo priestornejší pán tak veľmi túžil po 208-čke (vtedy ešte GTI), že od nás chcel, aby sme mu demontovali madlo dverí, keďže mu zavadzalo a nemal kam dať svoju nohu. Ani na showroome sa nedokázal narvať za volant, tak madlo zostalo na svojom mieste.
Inak, sledovanie únavy vodiča cez senzor "očí" je fajn vec. Stellantis dlhodobo ide s lacnejšou variantou - auto vie po 2 hodinách jazdy upozorniť na potrebnú zastávku na kávu. Rozhodne nejde o sledovanie vodiča, ale len o nastavenie auta ako takého. Buď si túto otravnú funkciu človek vypne alebo zapne :-D (akýto rozdiel medzi týmto a tým, čo ponúka napríklad Mazda v novej CX-60 - vodič si sadne za volant a senzor očí/tváre nastaví sedadlo, volant aj spätné zrkadlá podľa vodiča.)