Allure kúpená ako nová v SR má určite FullLED predné svetlá. Ako som už písal, Allure pochádzajúca zo zahraničia môže mať inú konfiguráciu... Motorické ovládanie kufra bolo tuším za príplatok v akejkoľvek výbave, určite nebolo v Allure štandardom.
Odporučenie "predajcu", že 1.6THP je určite lepšia voľba ako 1.2PureTech, je čisto subjektívna rada a celkom by ma zaujímalo, na základe čoho toto odporučenie vzniklo. Sám by som nevedel poradiť, čo je lepšie. Aj jeden aj druhý motor má svoje muchy, a keby som bol postavený pred rovnakú otázku, asi by som diplomaticky odporučil radšej diesel alebo inú značku.
Vysvetlím: 1.6THP (neskôr označovaná ako PureTech) je fajn motor, ktorý straší viac-menej svojími prvými verziami spred 10-15 rokov. Tie boli naozaj extrémne kazové. Keďže som si súkromne aj služobne odjazdil každú jednu vývojovú variantu, môžem skonštatovať, že spoľahlivosť stúpala každým novým derivátom, ale na druhej strane je zrejmé aj "priškrtenie" výkonu pri každej novej emisnej norme. Určite neodhováram od tohto motora, len skrátka si dovolím tvrdiť, že od 180 koní (v tomto prípade 165k) by človek očakával asi trochu väčšiu silu. Ale je to subjektívne...
Naopak 1.2PureTech je na svoj objem (a pre niekoho limitujúci počet valcov) až prekvapivo živý. Nevýhodou je obmedzená dynamika pri väčšej záťaži (hmotnosť a aerodynamiku SUV človek neoklame), ale znovu sme pri tom, že kupujúci musi vedieť, v akom režime bude auto používať. Motory 1.2PureTech mávajú problém s rozvodovým remeňom, väčšinou sa závada ukáže a odstráni ešte počas záruky...