Anketa

môžem vôbec jazdiť s takým problémom?

další servis ?
0 (0%)
poradte
0 (0%)

Celkom hlasov: 0

Hlasovanie ukončené: 06.12.2020 - 17:30:02

Autor Téma: 207sw chladenie  (Prečítané 7633 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline mirka

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
207sw chladenie
« kedy: 03.12.2020 - 17:30:02 »
pozdravujem, mám otázku ohladom chladenia motora. ako sa ochladilo som si všimla že voda sa mi nezohreje na dostatočnú teplotu resp vylezie max po 70 stupňov. Auto kúri výborne no vyrovnávacia nádrka je studená aj po jazde 20km. v servise mi najskôr povedali že máme málo vody že niektorá autá sú nato citlivé(v lete sa mi sem tam strácala ale iba minimum tera drží hladinu). v druhom servise mi vymenili termostat (starý bol ok). další mechanik povedal že zavzdusnené...odvzdušnil -stale nepomohlo. dnes mi vymeniili snímac teploty no aj tak to nefunguje tak ako má. auto ide pekne. Prosím poradte čo by to ešte mohlo byť, tolko neplatných pokusov ma už unavuje. vdaka :)

Offline jsbb32

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 311
Re:207sw chladenie
« Odpoveď #1 kedy: 04.12.2020 - 04:15:36 »
Podla mna 20km nie je vzdialenost v zime,aby bola chladiaca kvapalina vo vyrovnavacke  horuca,chladič staci chladit kvapalinu a preto nezväcsuje objem a nepreteka do nadrzky.Mozno skusit prikryt  cast chladica.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 399
Re:207sw chladenie
« Odpoveď #2 kedy: 04.12.2020 - 08:43:25 »
1. 207 sw z garáže podľa teplomera +5°C/0 až-2°C vonku sa zohreje na cca 60 °C , kedy cítiť teplý vzduch ofuk na oknách po troch + km!
2. skúsenosť mojej dcéry so starou fabiou (jedna z prvých) s nedostatočným kúrením bola vyriešená VYČISTENÍM/vyfúkaním vstupu vzduchu.

Offline mirka

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
Re:207sw chladenie
« Odpoveď #3 kedy: 04.12.2020 - 13:37:05 »
S kurenim neni ziadny problem kuri vyborne. Po troch styroch km naozaj citit ze ide teply vzduch no ani po dvadsiatich km rucicka nestupne nad 70. Ak aj ano tak opatovne klesne pod 70.  Motor ide tichucko vsetko jak ma byt akurat nedrzi teplotu. Na benzinovy motor by to malo byt zohriate co by dup.

Offline jsbb32

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 311
Re:207sw chladenie
« Odpoveď #4 kedy: 04.12.2020 - 15:12:57 »
ktovie ci ten nový termostat nie je vadný aspoň to tak vypada
« Posledná zmena: 04.12.2020 - 20:20:38 od jsbb32 »

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 399
Re:207sw chladenie
« Odpoveď #5 kedy: 04.12.2020 - 16:10:32 »
tak beriem späť - nečítal som s pochopením.
70°je iba kúsok vyššie ako spodok stupnice, cez OBD2 mi tam ukazovalo 60 nič viac, normál je stred stupnice.
termostat je zariadenie, ktoré reguluje tok chladiva (vody) podľa stupňa ohriatia - do radiátora prúdi aj studené, do chladiča až keď dosiahne "dostatočnú" teplotu. vyrovnávacia nádržka sa ohrieva iba "prestupom".
výmena termostatu, výmena snímača teploty nič nevyrieši, ak je motor neschopný zvýšiť teplotu.

doplňujúce otázky
- je blok motora HORÚCI (tak, že sa nedotkneš)?
- sú hadice okolo motora rovnako teplé?
- beží ventilátor?
- keď stlačíš rukou niektorú z hadíc (teplú či studenú) urobí to niečo s vyrovnávacou nádržkou, niečo počuť?
- čo sa stane, ak koliesko "teplo/studeno" kúrenia otočíš? myslím prestaneš kúriť do vnútra kabíny?
- čo sa deje, ak motor beží na stojacom aute (myslím tak, ako v lete sa po čase spustí ventilátor chladiča) ak nevykuruješ kabínu auta? najlepšie to skúsiť po jazde.

Offline mirka

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
Re:207sw chladenie
« Odpoveď #6 kedy: 15.12.2020 - 16:35:08 »
Dakujem za reakciu. Som zena neviem co je blok motora, ale vsimla som si, ze ked som sa po ceste z prace 15 km zastavila na 15 min v obchode po nastartovani rucicka ukazovala takmer 90°no ako som sa pohla zase padla na 70 a nizsie. Hadice do chladica aj z chladica si teple asi rovnako. Ak vypnem kurenie nic sa nedeje cakala som ze rucicka zacne stupat ale nestalo sa. Ventilator funguje a ak auto stoji nastartovane dlhsiu dobu na mieste tak teplota stupne. Dokonca chvilu aj drzi ale po case zase klesne. A este dalsi priznak po dlhsej dobe sa mi opat stratila voda sice nie vela ale predsa. Zial momentalne nemozem dat auto do servisu tak sa snazim jazdit len nevyhnutne.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 399
Re:207sw chladenie
« Odpoveď #7 kedy: 15.12.2020 - 17:24:00 »
tak som si uvedomil, že "blok motora" vidno nie je, vidno iba plastové kryty :-(
to, čo píšeš po zastavení a znovu rozbehu u mňa robí to, že chvíľu ide chladnejší vzduch do kabíny a až po poriadnom pridaní (do kopca, na vysokú rýchlosť) sa "zohreje".
ventilátor - myslel som ten na chladiči, nie kúrenia. ak by "bežal furt", tak ten by bol príčinou, chladil by "nadbytočne".

ona tá teplota podľa "teplomera" nie je extra chybou. zvlášť ak auto/motor do kabíny kúri dostatočne. bez obáv to prežije do jari a potom, keď bude vonku +20°C a prestane sa kúriť do kabíny sa ukáže či bude teplomer "zaseknutý na 70".

ps - čo sa stane, ak zapneš klimatizáciu - mal by začať bežať ventilátor na chladiči (niekto ho volá sahara), začal by bežať kompresor klimatizácie, ...
pps - požiadaj niekoho, kto by bol ochotný vložiť kus kartónu pred chladič. treba na to ísť pod predok auta a uvoľniť spodný kryt vložiť kartón a znova ten kryt upevniť.