Pamätám si dobu, kedy bol v ponuke motor 2.7HDi V6, ktorý mal v 407 (Coupé) resp. 607 cenovku cez 1,4 milióna Sk, v niektorých konfiguráciách nebolo problémom atakovať sedemmiestne číslo začínajúce dvojkou. A prerátané na vtedajšiu hodnotu peňazí išlo o drahšie auto ako tu spomínaná 508 PSE.
Lenže svet nespí a všetko sa vyvíja. Zrazu tu máme akúsi Dobu prechodnú, čiže obdobie, kedy chcú automobilky vydláždiť cestu elektromobilom prostredníctvom všakovakých mildhybridov, hybridov a plug-in hybridov. Priznám sa, že ja asi nie som cieľová skupina pre tieto techn(olog)ické výdobytky. Nejdem nikomu vnucovať školiaci názor automobilky ani môj vlastný (ktorý hovorí, že za cca 65000 EUR by som radšej vyplatil hypotéku a kúpil si znovu atmosférickú Mazdu), pretože ako občan tejto krajiny nie som nijak zvýhodnený pri kúpe hybridu či elektromobilu.
Zdieľam názor s Qckom - hoci nepochybujem, že 508/SW PSE je zaujímavý produkt, obávam sa, že klientela Peugeotu nehľadá autá v tejto cenovej relácií. Samozrejme, že absolútne nikto neočakáva veľké predaje (a povedzme si pravdu, ak sa u nás predá čo i len 1 kus ročne, bude to považované za veľký úspech). Ťažko povedať, čo by sa dalo považovať za priameho konkurenta - v niektorých materiáloch sa uvádza Volvo/Polestar S60, no ja to skôr vidím na "podnikateľské" BMW 3, Audi A4, ci Mercedes C s podobnými výkonmi. Ťažko očakávať, že "slovenský superpodnikateľ" vysadne z "prémiovky" a uloží svoj ctený zadok do "obyčajného" Peugeota.
Hrozne rád by som sa mýlil...