poviem to inak - globalizácia nie je výámysel posledných čias, bola od minimálne doby, čo homo sapiens vyrazil z východnej afriky.
a vážne - aj spomínaný gaz69 nie je pôvodný, je to motor, z forda, ktorému v licencii odrezali dva valce. rovnaký motor mal opel admirál (ten zasa ako vojnová korisť odvezená fabrika), ... aj autá od UNRA a červeného kríža - chevrolet, studebaker, všetko motory, ktoré "zrazu nezvládali jazdu na diaľnici". až ford anglia (nie tá v harypotrovi, ale tá s "V" na kapote) dostal motor, ktorý trvalé zaťaženie zvládol.
a k tomu nastaveniu - muselo sa robiť za tepla (aspoň 60°C), miesta pre pohyb vidlicového kľúča (2ks) minimum, a ešte lístková mierka. robil som to pokus/omyl/povoliť. maticu, pootočiť pár stupňov, dotiahnuť, zmerať vôľu.
a o desaťročie som rovnaký spôsob mal pri nastavovaní zapaľovania dvojtaktov - pretožepri doťahovaní vždy vzniká posun. lenže tuná som nemusel pracovať "poslepiačky, na všetko som videl.
navrhujem - nebudeme sa pýtať koľko motorov sme rozobrali (aj zložil funkčne), koľko ventilov sme nastavili, ako je to so zapaľovaním, ...
dobre?