Co sa akceleracie a dynamiky tyka, budu na tom podobne, 208 ale bude podstatne pomalsia
krutiaci moment = zatlacenie do sedaciek
kratke sprevodovania = zatlacenie do sedaciek = nizsia maximalna rychlost
slabsi motor = kratsie sprevodovanie
silnejsi motor = vacsi krutiaci moment = zatlacenie do sedaciek (pri 508 je vacsi krutiak + dlhsi prevod, pri 208 je mensi krutiak, kratsi prevod - tym padom sa to pomerne vyrovna)
viac kw/k = vyssia maximalna rychlost a lepsia akceleracia vo vyssej rychlosti
Je to vpodstate jednoduche, cim viac Nm ma motor, tym ma lepsie zrychlenie a vpodstate vacsiu silu na odpich (preto aj autobusy, nakladne vozidla a kto vie co, maju kvantum krutiaku, ale kw uz tolko netreba). Cim viac kw, tym auto dokaze ist rychlejsie, resp. ma viac sily vo vyssej rychlosti.
Takze pri parametroch, ktore si dal je vpodstate akceleracia porovnatelna, 208 bude agilnejsia v nizkych prevodoch, 508 ju uz ale cca po 40-50km/h da dole, lebo ma viac sily vo vacsej rychlosti. Preto z 0-100 to da aj rychlejsie a aj maximalku bude mat vyssiu a aj dynamika napr. zo 60 na 130 bude lepsia.