sir.Oliver: ver mi, že tvoje predstavy o tom, ako funguje alebo ako by mal fungovať svet servisu, sú totálne vzdialené od reality.
Aby som to priblížil ešte viac - keď zadáme VIN do systému, tak nám vypľuje schémy a diely toho konkrétneho VIN. Neexistuje návod ani postup ani technologická podpora pre to, aby niekto dal jednoznačnú odpoveď na tvoju požiadavku. Auto bolo treba pristaviť preto, aby sa pozreli do BSI (riadiacia jednotka), či je vôbec takáto možnosť povolená. Áno, aj takéto veci sa v reálnom svete kontrolujú. A že za to chceli peniaze? No, tí, ktorí by to testovali, chodia do práce pre to, aby zarobili a nie pre to, aby nezištne pomáhali ľuďom z ulice na spôsob charity. Ako hovorí jeden múdry a šikovný človek z môjho okolia: čo máme na výklade napísané "U Matky Terezy"?
Ak si prečítaš môj predchádzajúci príspevok, tak v ňom uvádzam, že nikto z našich mechanikov nebol pri vývoji auta. Tak ako môžu vedieť, či rádio XYZ, ktoré sa v tom období bežne montovalo, bude pasovať do auta, v ktorom také rádio pôvodne namontované nebolo?! Naozaj nemáme žiadny portál typu google, do ktorého napíšem otázku "bude pasovať toto do tohto auta?" a dostanem odpoveď. Ani na telefóne mi nikto neporadí bez toho, aby mal auto rozobraté. Ideálne, aby mal vedľa seba auto s týmto komponentom a bez neho, aby videl, čo všetko je odlišné. Potom by si tú odpoveď dostal... Ale znovu sme pri otázke, kto by to celé zaplatil...
Ono to má oveľa viac rovín, prečo to takto je. Napríklad také poistné hľadisko. Rozbiješ na svojom aute zadnú časť, prinesieš nám to do opravy a my objednáme diely, ktoré majú byť v aute a nie, ktoré si si tam ty domontoval. My nemáme odkiaľ vedieť, čo tam bolo domontované a ako to bolo poprepájané. Ani poisťovňa by na faktúre neuznala diely, ktoré tam podľa systému byť nemajú. Čiže tu je ďalší argument, prečo to nie je také jednoduché...
Ak budem kritizovať nejakú sféru, najskôr si cez niekoho zistím, že je kritika neochoty oprávnená. V tomto prípade to tak, žiaľ, nie je. Ale ono je to rovnaké ako pri športe. Keď je aktuálny hokej, v SR je 5,5 milióna hokejových trénerov. Keď je aktuálny futbal, Slovač sa preorientuje na futbalových vševedov. A už veľa rokov pozorujem, že je tu podobné číslo aj automechanikov a obchodných stratégov, ktorí všetko vedia a hlavne vedia poradiť len vo veci, z ktorej by oni sami mali prospech. Treba veci vidieť globálne a nekritizovať hneď všetko... To je moje odporúčanie k týmto príspevkom...
(prosím adminov o zváženie, či niektoré príspevky nepresunúť do samostatnej témy)