Včera som sa rozprával s otcom ohľadom intervalu výmeny motorového oleja. Spomenul som, že som minule kontroloval hladinu motorového oleja (naftový motor) a po 3000 km je omnoho viac zaneseny ako po takom počte býval olej v v mojom predošlom aute s benzínovým motorom. Preto ja osobne by som nedal na interval daný výrobcom 20 000 km, Peugeot pri 2.0 HDi v Boxeroch dáva tuším až 50 000 km interval. Otec spomenul, že pri naftových motoroch sa olej viac zanáša, preto naftová Felicia mala interval výmeny oleja každých 7000 km, pri benzínovej to bolo raz toľko. Toto nie je pre mna žiadna novinka, ale zaujal ma ten interval, lebo keď som bol naučený pri benzinovom meniť každých 10 000 km motorový olej, pri naftovom by možno nebolo úplne odveci meniť po kľudne 7000 km, alebo to už preháňam?
Inak teraz čo čítam komentáre vyššie, jasne, že naftovému motoru neprospieva jazda na krátke vzdialenosti so studeným motorom, ale je to až také deštruktívne, ak sa sem tam nejaká tá krátka jazda so studeným motorom vyskytne popri jazdách na diaľnici a dlhších trasách? Lebo fakt si zase neviem úplne predstaviť ideálne podmienky, zase niečo to vydržať musí. Ako príklad uveďme auto, ktoré jazdí takmer denne po diaľnici 50 km do práce a spať. Raz týždenne alebo dvakrát jazdí po meste 2 km tam a zase po hodine odstávky spať. Verím tomu, že toto nie ke žiaden problém, teda aspoň dúfam :-)