Autor Téma: zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky  (Prečítané 1565 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« kedy: 03.10.2018 - 10:37:39 »
Aký je Váš názor na zimné clony ma chladiče? Veľa informácii k tomu na internete nie je, ale plánujem si takú zaobstarať na svoje auto. Teraz, keď je tak chladnejšie, tak môjmu autu (1.4 VTi, benzín), veľmi dlho trvá, kým sa zohreje. Má to moja sestra a povedala, že na dízli sa pri jej aute motor zohreje za polovičný čas ako bez nej.
No našiel som aj názor jeden na internete, že to nemá taký efekt.
Zaujímajú ma hlavne odôvodnené názory (nie typu nepáči sa mi to).

A tiež ma zaujíma názor na kryt motora a prevodovky. To býva v príplatkovej výbave a rozmýšľam nad tým, že si to kúpim a dám dorobiť. Zvažujem to čisto kvóli tomu, aby to predĺžilo životnosť auta - ochrana pred koróziou, nečistotou a chladom.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.827
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #1 kedy: 03.10.2018 - 11:43:40 »
kryt motora, inak povedane deflektor, urcite je dobre na aute v zimnom obdobi mat, okrem toho ze to zbytocne neochladzuje odspodu
motor s prevodovkou, co najskorsia pracovna teplota je ziaduca, ma to velmi dobry vplyv na prevadzku a to vo forme aerodynamickeho
prietoku vzduchu, vznika nizky odpor vzduchu a tym padom to ma vplyv na nizsiu spotrebu vratane cim skoresj teploty motora.

kryt do masky chladica na nasom diesli davam, je to dobra vec, urcite odporucam. nezakryvat vsak cely a v jarnych/letnych mesiacoh treba
dat dole, aby sa zamedzilo prehrievaniu motora. Sestra ma teda pravdu a motor sa skutocne zohreje rychlejsie.
Nemal by som problem to pouzit aj na benzinaku, je to uplne v pohode, hoci benzinak ma pomerne kratku dobu zohriatia na pracovnu teplotu.
takze odporucam. Urcite vsak kupit kryt original tvarovany do masky chladica. Da sa kupit aj aftermarket za cca 20€ ktory je rovnaky ako od PSA za 40.
Kedze neviem o akom modeli sa bavime, viac neporadim, treba poguglit. Ak sa na to budes pytat v peugeote, treba diel vyhladavat bez zadania VIN cisla.
Je dodatelny.

nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #2 kedy: 03.10.2018 - 12:13:47 »
Ďakujem! :-)
A ten kryt motora ide dať aj na benzínové motory? Pretože dačo som počul, že sa to dá dať iba na diesel, benzínové motory nemajú držiaky. Pôsobí to aj ako antikorózna ochrana motora a prevodovky?

Pri tej clone ako to myslíš nezakrývať celý? Veď tie clony plastové sú riešené tak, že zakrývajú celý chladič a buď och tam máš alebo nie.

Sestra má ale koženú clonu s otvormi, ktoré sa dajú otvoriť. Tie v chladnom počasí má stále zatvorené a v jarnom chladnejšom ich podľa počasia otvára a v teplejších mesiacoch to pochopiteľne dáva dole.

Mám Peugeot 207 (1.4 VTi).

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.827
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #3 kedy: 03.10.2018 - 13:08:16 »
originalny kryt ak je jeden otvor v nazrazniku tak ho zakryje z polovice iba, ak su dva otvory v narazniku tak ten jeden otvor je krytom prekryty cely.
ten kozenny neviem, to nepoznam, na peugeotoch som ho nevidel.

kryt pod motor je aj pre benzinove motory. vid obrazky nizsie.
co sa krytu tyka v ponuke su tri, zalezi podla VIN cisla, vtredy sa da vyspecifikovat presne konkretny kryt.
takisto je potrebny vin pre specifikaciu zimneho krytu.
posielam obrazky pre predstavu, oznacene zltou farbou.

nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 541
  • valenta.ivan
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #4 kedy: 03.10.2018 - 13:49:19 »
207 má aj kryt ,ktorý sa dáva  do mriežky č.6  (kryt chladiča 7429F8 ) zakrýva iba polovičku prednej mriežky. Tiež špecifikovať podľa vin čísla.
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #5 kedy: 03.10.2018 - 15:53:23 »
Ďakujem, asi to spravím tak, že si dám vyrobiť koženú clonu na chladič na tú mriežku s otvormi a tie budem otvárať podľa počasia. Ak budú teploty pri nule alebo pod ňou, tak bude nakomplet zakrytá a tiež keď by som šiel i a na krátke vzdialenosti, keď teplejšie, tak jedno okno na nej otvorím a v teplejších to dám dole.
Ten kryt na motor a prevodovku má potom, ak som to správne pochopil, v zime význam, aby udržiaval teplo a eventuálne pre nižšiu spotrebu kvôli prúdeniu vzduchu a v lete iba pre nižšiu spotrebu kvôli aerodynamike? Pričom musím potom furt meniť zimný a letný podľa ročného obdobia. Tak to sa mi moc asi neoplatí, keď to mám furt meniť kontra to, čo za to získam, lebo sám si to ťažko vymením a je to servis naviac.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.827
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #6 kedy: 03.10.2018 - 16:21:32 »
kryt pod motorom ma byt stale, vysvetlil som to vyssie, nema to nic so zimnou ci letnou prevadzkou.
to ze ho tam nemas je vec uspory vyrobnych nakladov na cene pre vyrobcu auta.
je to cisto o aerodynamike a vedenie prudenia vzdchu a odhlucnenia.
to ze to udrziava teplo v zime je bonus navyse...
takisto bonus pre tulajuce sa macky, ktore tam isty cas mozu vyuzit teple miestecko...
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline robozv

  • ID: 034
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.060
  • čiara nie je múr, kto brzdí je druhý
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #7 kedy: 03.10.2018 - 18:29:54 »
Tiež mám benzín a tiež na zimu používam ten kryt. Mám origo a nedopatrením ma stál 25e inak táto časť stojí okolo 45e. Je k tomu aj u mojho modelu aj horna cast ale tu nemam.
Peugeot 308 SW ACTIVE 6/2011 1,6 VTi 88/120 Terre d´ombre
Peugeot 307 HB 6/2006 1,4 65/90 Gris cendré - predané ale ostalo v rodine
TREK superfly 9.8 r.2015

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #8 kedy: 06.10.2018 - 21:11:36 »
Ďakujem za informácie. Je vidieť, že sem píšu ľudia, ktorí sa rozumejú autám.
Tak som sa rozhodol nakoniec pre tú koženú clonu na mieru, kde sú dva otvárateľné otvory. Zdá sa mi to praktickejšie, keďze podľa aktuálneho počasia ju viem prispôsobovať (taktiež ak sa motor už zohreje). Ten kryt motora ma tak nepresvedčil, keďže očakávam iba zanedbadeľne nižšiu spotrebu kvôli aerodynamike (s výkonom to moc nepohne) a v zime rýchejšie zohriatie, ale za tých 150€ mi to neviem či až tak stojí. Mne sa hlavne jedná o životnosť motora. Keď budem mať tú clonu, tak pošlem foto :-)

Inak, prečo ste písali, že nie je dobré mať clonu úplne zakrytú?
Nie je to od počasia, stavu motora (aktuálnej teploty) čisto individuálne?

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #9 kedy: 14.10.2018 - 22:09:09 »
kryt pod motorom ma byt stale, vysvetlil som to vyssie, nema to nic so zimnou ci letnou prevadzkou.
to ze ho tam nemas je vec uspory vyrobnych nakladov na cene pre vyrobcu auta.
je to cisto o aerodynamike a vedenie prudenia vzdchu a odhlucnenia.
to ze to udrziava teplo v zime je bonus navyse...
takisto bonus pre tulajuce sa macky, ktore tam isty cas mozu vyuzit teple miestecko...
Inak, nad tým krytom stále tak trochu uvažujem. Len si neviem predstaviť ako nemá kryt vplyv na väčšiu výhrevnosť motora aj v lete, keď je raz motor zakrytý, tak musí sa viac ohrievať a menej unikať teplo. Potom pri horúčavách to asi nemusí byť dva krát výhra ho tam mať. Chápem, že sú tam vetracie otvory, ale nedostáva tak vzduch zo spodu. Musí byť chladený v podstate externe...

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 700
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #10 kedy: 14.10.2018 - 23:34:37 »
Pri spodnom kryte by som sa toho určite nebál. Menežment chladenia motora, je navrhovaný s krytom. Primárny význam krytovania je aerodynamika, a zníženie spotreby.  . Sekundárny, je menšie špinenie motorového priestoru, čiastočne aj protikorózná ochrana. Konkrétne pri 308-čke je zakrytovaný celý podvozok včítanie zadných ramien, čo ma dosť prekvapilo. Predná mriežka, je tiež tak riešená, že pri vyšších rýchlostiach sa znižuje  priechod chladiaceho vzduchu, a tým pádom sa zlepšuje aerodynamika . Drahšie autá to majú dokonca riešené uzatváracími klapkami, podľa aktuálnej potreby.
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #11 kedy: 19.11.2018 - 16:03:01 »
Posielam tú koženú clonu, ako som prisľúbil. Mám ju už nahodenú na aute, len ju budem musieť ešte lepšie upevniť. Sú na nej 2 vetracie otvory - väčší a menší (ten vľavo reálne nie je, nedá sa otvoriť). Plánujem ju používať tak, že v chladnom počasí - aktuálne teploty a nižšie, bude všetko úplne zakryté tak na trasy do 5 km (podľa toho, čo bude hovoriť teplota motora, resp. oleja). Čiže na presunutie sa niekde do mesta to nechám zakryté. Na jazdu po diaľniciach a nad 5 km plánujem otvoriť pravé okno a ak teploty pôjdu nečakane hore, tak aj to väčšie ľavé. Na jar, jeseň a v lete samozrejme bez nej.
« Posledná zmena: 19.11.2018 - 16:04:19 od Martin47 »

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #12 kedy: 19.11.2018 - 21:08:40 »
Dnes som ju aj odskúšal. Výsledky sú pre mňa prekvapivé.
4 stupne Caelsia, trasa 15 km, dialnica, 2200 ot./min, clona úplne zakrytá.
Motor sa podľa mňa vôbec rýchlejšie nezohrial ako pri rovnakých podmienkach bez nej, no a neviem či pri teplote k 90 stupňom elektronika nenariadila chladiť. Totiž vždy tá ,,palička'' ukazovateľa teploty zastane presne na milimeter na 90-ke. V tomto prípade to bolo pri konci jazdy pod 90 o cca 2 milimetre.
Hmm...

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 146
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #13 kedy: 20.11.2018 - 09:03:50 »
clonu zakrývajúcu "spodnú časť" pred dvomi rokmi (?) tuná prezentovali ako kryt proti "nahrnutiu snehu". v dávnych časoch mali autá mechanické rolety, žalúzie ... malo to nejaký vplyv, ale podstatný je "vietor okolo motora. preto dávali mnohí "pevnúprekážku "pred chladič - kartón, ktorý prekryl celú plochu.
ak som s teplotou nespokojný, po chvíli chodu (na mmieste) skúsim rukou hadice od motora k radiátoru a k chladiču, po chvíli jetzdy opäť, po zastavení (v cieli) tiež. a ak ucítim, že hadica ku chladiču sa zohrieva rovnako ako tá do "kúrenia", treba pozrieť na termostat.

Offline Martin47

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 49
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #14 kedy: 20.11.2018 - 18:55:54 »
Ale termostat nemôže byť chybný, pretože motor nemá problém sa zohriať na 90 a túto teplotu si udržať. Akurát mu to na môj vkus na benzín trochu dlhšie trvá. Akurát ma prekvapuje to, že s clonou alebo bez nej - výsledok je ten istý, motor sa skôr nezohrial.