Autor Téma: Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004  (Prečítané 3446 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline stero

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 5
Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« kedy: 17.08.2018 - 20:06:16 »
Ahojte zaobstaral som si nové auto(názov témy) a chcel by som ho  dať riadne dokopy a mám pár otázok čo a ako keďže som dosť amatér


1.klepanie studeného motora - všimol som si že keď auto dlho stojí a naštartujem tak motor ma strašne silný klepot a ešte silnejší keď stojím napr do kopca alebo z kopca a brzdím pokiaľ sa nezohreje aspon nad 60-70stupnov vtedy to klepanie takmer zanikne úplne,keď jazdím viac krát do dna hlavne teraz cez leto tak aj keď  sa stihne vychladiť motor aspoň na budíkoch a naštartujem tak už je to buď miernejšie alebo takmer žiadne klepanie, ten klepot je vždy najrazantnejší keď auto stojí dlhé hodiny alebo celú noc. čo by to mohlo byť ? môj osobný názor sú zdvihatka ventilou napríklad, brat mi zas tvrdí že je to normálne a môže to robiť napr aj egr ventil keď je studeny motor a je plno otvorený a spaľujem prakticky nie čistú zmes tak vtedy že to môže vraj robiť také zvuky, ešte ma napadlo som niekde čítal že na tomto motore na vačkovom hriadeli je nie moc kvalitná reťaz a ta sa pod vplyvom tepla rozťahuje a môže tiež teoreticky klepať, čim by to mohlo byť podľa vás riešili ste niečo takéto?  auto ma najazdené skoro 230t km  a rozvody boli menené cca 10-15t km dozadu môžu byť zle nastavené a že by to spôsobovalo to klepanie? bolo to robené v final cd autorizovanom.

2. na aute mam ako egr tak aj fap filter a rozmýšľal som že ich dám dole, keby dám iba egr dole tak by sa asi viac zanášalo to fapko či ? nebude veľmi dymiť auto keby odstraním obidve veci ?

ďakujem za prípadne rady a pomoc ak som zle umiestnil tému prosím admina o premiestnenie :)
« Posledná zmena: 17.08.2018 - 20:12:49 od stero »

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.764
Re:Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« Odpoveď #1 kedy: 18.08.2018 - 06:28:42 »
Ten zvuk treba počuť, môže to byť normálne, môžu to byť vstreky alebo tebou spomínané zdvihátka. Reťaz medzi vačkami by som vylúčil.

EGR na aute nechaj, len by som ho riadne vyčistil, FAP daj kľudne preč, je to na tebe, len treba myslieť na to že vykuchanie FAPu je nevratný proces.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline stero

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 5
Re:Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« Odpoveď #2 kedy: 18.08.2018 - 11:30:41 »
vstreky? vstreky by stále robili ten zvuk aj za tepla nie ? :) čo všetko sa mení s tými zdvihátkami? je ich tam 16 čo by ma vyšla kompletka výmena a všetko čo je k tomu potrebné? a ta reťaz na vačkách čo stojí že by som aj tu preventívne vymenil nemá niaku svoju životnosť? zvuk zaobstarám a dám ho sem potom :)

Offline stero

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 5
Re:Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« Odpoveď #3 kedy: 18.08.2018 - 11:32:25 »
a keď odstraním to fapko tak môžem niečo tým aj pokaziť ? keď píšeš že je to nenavrátne

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.764
Re:Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« Odpoveď #4 kedy: 18.08.2018 - 13:45:22 »
No, jedno zvihátko stojí cca 7€, tak to je 112€ za všetky + možno vahadlá, to máš cca 10€/kus + cca 100€ práca? (to je čistý odhad) + nejaké to tesnenie cca 20€.
Tá reťaz na vačkách stojí aj s napinákom cca 60€ (sada), ak by si sa rozhodol do motora takto investovať, určite by som to spojil s výmenou zdvihátiek, vačky musia ísť dole tak či tak - tam robotu neviem odhadnúť.

Pri FAP nepokazíš nič, len znehodnotíš filter za cca 800€ a ak sa v budúcnosti rozhodneš ho vrátiť do pôvodného stavu, tak ho budeš musieť kúpiť, to je celé.

Vstreky sú zložité, môžu robiť neporiadok len pri niektorých teplotách, aspoň by som pozrel cez diag korekcie - vstreky sú len typ, je to malá pravdepodobnosť, ale skontrolovať ich treba preventívne.

SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline stero

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 5
Re:Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« Odpoveď #5 kedy: 18.08.2018 - 18:59:16 »
ale tak teoreticky keby sú chybné zdvihátka tak by robili zle aj za tepleho motora nie? vstreky som rozmýšlal že by som preventívne dal na ultrazvuk prečistiť ak bude treba niečo na nich repasovať a nastaviť to nie je až taká drahá zaležitosť do niakych 100-150eur by som sa mal v pohode zmestiť keď som tak pozeral ceny :) s tým fapkom no neviem kto by si ho dobrovoľne chcel dať naspäť :D ale rozhodol som sa pokiaľ mi nerobí zle a nehádže mi chyby ani nič tak ho tam nechám až keď by úplne odišlo ho dám dole :) to egr ale prečistiť by som chcel 100% preventívne :)

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.415
Re:Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« Odpoveď #6 kedy: 18.08.2018 - 21:10:49 »
Píšeš že je motor hlučný keď je studený, je to diesel a ja by som sa spýtal (nič v zlom) aké auto a hlavne s akým motorom si mal pred týmto?
Peugeot 508GT sedan 2.0 HDI, 133kw, 2015 čierna Perla Negra.
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,5633.msg74560.html#msg74560
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006,   predané.
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline stero

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 5
Re:Peugeot 307 1.6hdi 16v 80kw 2004
« Odpoveď #7 kedy: 20.08.2018 - 09:03:49 »
Ahoj viem ze diesle su hlučnejšie hlavne za studena alebo v zime :) predtým som mal 206 2.0hdi a ten teda neklepal takto ani v zime, a prave ten klepot sa mi nezda kvoli pocasiu uz iba kvoli tomu ze klepe tak isto za studena v zime aj v lete v com by mal byt podla mna rozdiel ked v pocasi je rozdiel aj 25stupnov oproti zime a klepot je taky isty pokial nezohrejem to auto okolo 70 stupnov