Zdravím.
V čom je problém pri odstúpení od zmluvy, pri nedodržaní maximálneho termínu opravy auta, aby to musel riešiť právnik?
Pôvodná zmluva sa zruší, právny vzťah zanikne v plnom rozsahu a objednaním nového auta vznikne nová zmluva, vznikne nový právny vzťah.
Rozumiem tomu tak, že ste sa nakoniec zo servisom dohodli na zapožičaní náhradného vozidla a oprave pokazenej prevodovky.
Výhoda mať náhradné auto zadarmo.
Nevýhoda, podľa platnej legislatívy, aby vznikol znovu nárok na odstúpenie od zmluvy, musí sa tá jedna vec pokaziť 3x.
Ale servis môže nabudúce poruchu definovať, ako závadu elektroniky, alebo niečo iné.
Otázna je potom dôvera v spolahlivosť konkrétneho auta.
Ukončiť, zrušiť pôvodnu zmluvu môže byť už ťažké a zákazník bude musieť strpieť opravovanie auta.
Čo je ale v tento moment dôležité, máte aspoň zo servisom spísanú dohodu na papiery o termíne opravy prevodovky?
Servisu by tým bežal záväzne nový termín, pri jeho nedodržaní sa otvárajú nové právne možnosti pre zákazníka.
Inaj sa môže termín opravy predlžovať do nekonečna.
Chcem tým povedať, každé riešenie má svoje výhody a svoje nevýhody, ale cesta späť už nebude možná.
Dúfam, že to nakoniec dopadne dobre pre zákazníka.