Takže ak môžem. Opisujem 1,6HDi. : Tento motor má reverzný altelnátor, s výkonom keď si dobre pamätá, okolo 3kW.Čiže motor nemá štartér, ale natočí ho práve tento altelnátor. Preto štart, je v podstate okamžite a plynulý. Súčasne fakticky pri pohnutí tento alternátor mu pomáha svojím výkonom. Čiže rozbeh je na naftu, a súčasne aj na elektriku. Pri brzdení motorom, si tento altelnátor ukladá energiu do kondenzátora, z ktorého je pri štartovaní braná energia, čiže batéria sa až tak nenamáha. Pri dojazde napr ku križovatke, auto na neutrál (mechanická prevodovka), vypína motor už pod 20km/hod, čiže do križovatky dochádzaš s vypnutým motorom. Systém, je nastavený tak, že keď nesplňa, všetký podmienky, tak buď nevypne motor, alebo pri vypnutom motore, keď potrebuje doplniť energia, tak motor sám naštartuje. Ak napr. stojíš na križovatke s vypnutým motorom, a máš zapnuté napr svetlá, klimatizácie..... a systém vyhodnotí, že má málo energie, tak sa sám naštaruje, bez Tvojho zásahu. To isté platí naopak. V zime Ti motor, na križovatke nevypne, ak ešte nie je dostatočne zohriatý, alebo baterka nemá dostatočnú kapacitu, napr pri nočnom stáni vo veľkej zime. Nie som si istý, či takto to má riešené aj benzínove motory, keď som mal náhradne vozidlo s 1,2 všimol, že tá vypínala, až po zastavení, čiže "neplachtila". V podstate S&S nerieším, necítim potrebu jeho vypínania. Mám ho skoro 4 roky, úplne bez problémov. Trocha som zmenil štýl jazdy, napr, na križovatke, keĎ viem že hneď sa pohnem , tak podržím zatlačenú spojku, aby motor nevypol. Jedine čo zvyknem systeém vypnúť, tak to je pri jazde na dialnici, keď sa z vysokej rýchlosti nečakane zastavím, napr pri zápche, tak ho deaktivujem, skôr len pre dobrý pocit a ochranu truba. Ak na dialnici viem, že idem zastaviť, napr. na pumpe, tak už skôr zvolnim tempo, a nechávam voľnobech, ale tiež len pre dochladenie turba . Neviem či som to dobre popísal, poprípade nech ma niekto doplní, ak tam mám nepresnosti . niečo najdeš napr tuna:
https://auto.pravda.sk/testy/clanok/64427-test-peugeot-308-16-e-hdi-e2-80-93-jeho-motor-ma-cenu-zlata/ . Na druhej strane, zasa je pravda, že úspora paliva je minimálna, až zanedbateľná.