Veľmi podobné symptómy som mal aj ja na Citroene C5 2.0HDi BVA4 (kód prevodovky HP19/HP20). Samozrejme tých závad môže byť niekoľko, ja som dopadol tak, že sa musela repasovať prevodovka - nepamätám si presne, ale blbla pásová brdza a nejaké elektroventily. Repas pomohol, ale nie celkom, tak som auto predal (samozrejme som nového majiteľa oboznámil so stavom)...
Opravovali mi to chlapík v Modre-Kráľovej, špecializuje sa iba na automatické prevodovky. Dal mi na výber - nová prevodovka alebo repas starej, no nemusí to pomôcť. Vybral som si lacnejšiu alternatívu...
Tvrdil mi, že pôvod závady je jednoduchý na vysvetlenie - ide o starý typ prevodovky a novší typ motora a prevodovka nedokáže utiahnuť krútiaci moment... Mal som C5 z prvých rokov výroby - keď som pátral, narazil som na info, že asi 3-4 mesiace po výrobe môjho auta začali dávať k tomuto motoru prevodovku BVA6 a tie sú v pohode.
Keď sa závada začala naplno prejavovať, auto malo iba 110000 km, ale už nebolo v záruke...