MPA trošku ťa poopravím...
V nováckej chemičke (sused nováckej elektrárne) cca pred 12 rokmi som staval demerkurizáciu vodíka, to je to čistenie vodíka, v chemičke vzniká vodík pri výrobe ako vedľajší produkt = odpad. Celé množstvo vyčisteného vodíka odkupuje Air Products.
Ako rýchlo budeš nabíjať elektoauto a akým ističom, tak je vysvetlené v najnovšom teste Rasťa Chvalu - najnovší Nisan Leaf:
pri 10A - 21,00 až 23,30 hodín, teda do roboty s ním pôjdeš každý druhý deň pri dlhšom dojazde do práce,
pri 32A - 07,30 hodiny, čo by šlo za jednu noc,
pri 44A - 2,30hodiny, čo by mal byť bežný štandard,
Teda moja otázka, koľko budeš platiť "paušál za 6A hlavný istič a koľko za 44A hlavný istič elektrárňam na tej faktúrke za elektriku? A to som ešte neni presný, lebo pri 6A ističe na zásuvku hlavný istič bude musieť byť silnejší, detto pri 44A zásuvke bude logicky hlavný istič silnejší. Ešte stále sa ti to oplatí?
A to ešte nerozoberám časové obmezenia, výcuc z podmienok pripojenia: "odberateľ je povinný blokovať el. zariadene v dobách platnosti vysokej tarify".
A ešte sme neriešili otázku, či ti elektrárne vôbec dovolia doma namontovať 44A zásuvku, lebo ich rozvodná sieľ v obciach nie je najnovšia.
Link na test Nisan Leaf 2 generácia:
http://garaz.tv/nissan-leaf-test-dojazdu/Inak prešli 200 km z BA do BB, ale max. rýchlosťou 100 km/h na diaľnici, ale zo zapnutou klímou. Max dojazd toho auta je tuším 230 km, nie 350 km ako je v dokladoch. Pri 130km/h ten elektormobil prejdete iba cca 150 km.
Takže ako som povedal, ešte to je v plienkach. Áno, po meste áno...
Ja som písal, že sa na elektroautá , ich ekológiu a aj ich prevádzku je potrebné pozerať komplexne.