Autor Téma: netesní termostat motor NFU  (Prečítané 1220 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline soundlovers

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 18
netesní termostat motor NFU
« kedy: 16.10.2024 - 20:59:28 »
ahoj všem, jak řešit netesnící termostat u NFU motoru? Je tam již třetí termostat a tesnení po roce natolik zdagraduje že voda prolíná, na foto je videt puvodní termostat nahore v levo tam je tesnení dobré ale ty dva další je tesnení slehlé-nepruží....termostaty značkove Mahle a Calorstat, koupit jen nové tesnení? Plochu jsem vždy očistil...dát tam nějaký tmel? Byly i kovové termostaty tam by tmel byl v poho ale u tohoto plastu? diky za rady pokud to nekdo řešil...nebo uplne jinou značku? Jaká značka je originál? jsou tesneni ajusa a elring..které dát?

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.769
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #1 kedy: 17.10.2024 - 06:35:26 »
Tesnenie určite Elring.

Termostat som menil cca 3 roky dozadu a tesní dobre. Pozor na stav plochy na motore - nerovnosti, nečistoty. Potom tesnenie nemôže dobre pracovať.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #2 kedy: 17.10.2024 - 08:06:58 »
Myslím, že naposledy keď sa na mojom menil termostat, tiež tam išlo Elring tesnenie...  :bandit

Offline soundlovers

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 18
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #3 kedy: 17.10.2024 - 17:09:11 »
dobře, objednám nové tesnení, ještě mám otázku: jakou chladící kapalinu dát? Je toho plný internet, ale nekdo říka to jiný ono, mela by být dle PSA G33 originál taková zelenomodrá, mělo by to splnovat normu B71 5110, je to motor 1.6 NFU TUJP4, benzin rv 2006. Před 3 léty delali rozvody a dali nejakou asi růžovou nebo červenou kapalinu myslím že říkali G12. Mohu tam dát opět G12 ?
Nebude to vadit např termostatu, těsnění hlavy atd?

Jaký je rozdíl mezi doporučenou G33 a např beznou G12? Každý řiká neco jiného jeden prodejce že  G12 v pohode, druhý říká že jen G33 nebo že odejde těsnění pod hlavou ...jak se  v tom vyznat? Prosím poradíte jak na to? dekuji

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #4 kedy: 18.10.2024 - 07:36:24 »
PSA B71 5110 - čiže ak to aj nejaká G12 spĺňa, pokojne  :bandit

Offline jsbb32

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 314
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #5 kedy: 18.10.2024 - 12:10:39 »
Keď mi pred pár rokmi menili v servise tesnenie pod hlavou,tak mi šéf povedal, aby som si tam dal modrú,že tá šetri viac tesnenia.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.769
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #6 kedy: 18.10.2024 - 12:58:58 »
Ružovú do francúza určite nie - aj to môže byť príčina úniku kvapaliny, tá má zloženie vhodné pre iné motory. Určite modro-zelenú G33 alebo žltú, čo sa peugeotu týka.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline soundlovers

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 18
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #7 kedy: 30.10.2024 - 21:59:43 »
dal jsem Mahle termostat má dokonce lespší tesnení je takové do ruzová a je jiné z jiného materiálu, tak snad bude tesnit....

udelal jsem ale chybu, potřeboval jsem hned jet, tak jsem dal  kapalinu K12 starline  a to asi je blbé,  teplotá lítá hodne od 86 do 96 st, nikdy za tu dobu co auto mám takto nelítala (meřeno dignostikou) max ve velkém kopci v léte lehce stoupla nebo kdyz auto stálo v kolone, už jsem měnil v minulosti termostat, odvzdusnil, měl sjem tehdy jeste trochu te kapaliny co mi dávali tu G12 a bylo vše oki...

ted se mi to nelíbí ....udělám výplach vodou a ted prosím co tam přesně dát? Bud to je málo odvzdušnené nebo ta kapalina K12 pění nebo málo odvádí teplo ... nevím..


https://www.citroeny.eu/chladici-kapaliny/originalni-nemrznouci-smes-citroen-peugeot-g33-5l-na-35-c-chladici-kapalina-psa-modrozelena-glysantin-g33.html

https://www.prodejoleju.cz/produkt/cs-antifreeze-g-psa-5l

nebo je ještě jiná? diky

diky
« Posledná zmena: 30.10.2024 - 22:06:27 od soundlovers »

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.769
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #8 kedy: 31.10.2024 - 09:25:08 »
G33 ako som už písal vyššie. :)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline soundlovers

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 18
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #9 kedy: 05.11.2024 - 22:09:17 »
tak vše vyměněno, PSA kapalina a ted to nejde dobře odvzdušnit.....vzdy mi to v milosti šlo v poho, studený motor - povolím oba odvzdušnováky tj na termostatu a na topení  dolévám kapalinu az zacne téct  voda bez bublinek,  zavřu, nastatruji nechém bezet motor, postupne dolévám kapalinu do nádobky a jakmile je pres 90 sepne ventilátor, pak najednou sepne ventilátor vetsí rychlostí a je tam pres 100 st...v hadicích to bublá.....kapalina  z nádobky vytéká...vypnu motor, kapalina psotupne v nadobce klesne, znova odvzdusním odvzudnováky tece jen voda, nechám zchanout, voda v nádobce na min rysce, nastatruji , po zahrátí kol 90 se v nádobce voda dostala tesne pod max hranicii sepl ventilátor klesla teplota.....ted to nechám pres noc, jen mám obavy zda není probém s tesnením pod hlavou...kdyz to bublalo...

kdybych pouzil nadobku-nástavec jak doporucuje citroen tak pak se ta prebytecná kapalina z nadobky odsaje..?

Jak odvzdušnuejte Vy? četl jsem že nekdy je to fakt problém dobře odvzdušnit....

buď to fouká přes tesnení hlavy do vody nebo je tam porád v hlavním okruhu vzsuchová bublina...
diky

« Posledná zmena: 05.11.2024 - 22:10:56 od soundlovers »

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.769
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #10 kedy: 06.11.2024 - 07:14:12 »
Či fúka tesnenie pod hlavou sa dá ľahko zistiť týmto --> https://auto123.sk/sada-na-testovanie-tesnosti-hlavy-valcov-10-ml-auto123-977-035

A ak nasadíš na expanzku inú nádobu a tým ju dáš vyššie ako motor, tak tomu určite pomôžeš, robil som to tak párkrát, keď to ostávalo zavzdušnené. Ja ešte otváram odvzdušňováky aj keď je to zohriate a motor beží (kúrenie v aute naplno) a vie cez ne vtedy újsť dosť vzduchu, len pozor na popálenie, ale dá sa to v pohode vydržať. :)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline soundlovers

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 18
Re:netesní termostat motor NFU
« Odpoveď #11 kedy: 06.11.2024 - 11:39:36 »
když dám nádobu na expanzku tak bude expanzka celá zalitá kapalinou + kapalina v té nádobě navíc - jak pak odzvusnit chladič - tam nevím jak unikne vzduch - normálně by měl unikat pres tu hadičku z chladiče do expanzky proto je vždy nad uroven hladiny, ale kdyz bude zalitá kapalinou tak to mozna nepustí..? nebo jo?  nechat tu nádobu na expanzce celou dobu zahřívání? pak z expatnzky odsát prebytecnou kapalinu?
okruh topení jde krásně, ihned topí, hadice jsou stejne horké vsechny..problém je asi s tím velkým okruhem, je tam asi nekde bublina nebo to tesnení (nechám zmerit co2) na volnoběh to ted chladí ok - vždy kolem 91 otevretermostat, oak spustí ventilátor a nepřehřeje se to, ale za jizdy a vetšíhi výkonu tj do kopce dálnice již nestačí správne regulovat a houpe to od 88 do 100 coz predtím nikdy nebylo, je tam vada nekde....

uz to auto hodím ze skály..:)
« Posledná zmena: 06.11.2024 - 11:46:28 od soundlovers »