Autor Téma: (206) - Brzdy  (Prečítané 11801 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline PRAKTIK

  • ID: 0135
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 272
(206) - Brzdy
« kedy: 26.01.2014 - 11:11:08 »
Mam možnosť vymeny zadnych bubnovych brzd za kotučove ako sa zmenia brzdne vlastnosti auta nemam ABS.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
P 206 1.1 44kw je
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.164
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re: (206) Brzdy
« Odpoveď #1 kedy: 26.01.2014 - 11:14:02 »
Počkaj na Winca, ten to absolvoval nedávno...  :mrk

Offline PRAKTIK

  • ID: 0135
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 272
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #2 kedy: 26.01.2014 - 11:23:22 »
Času dosť.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
P 206 1.1 44kw je
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol

Offline pastorek

  • ID: 002
  • ----
  • Expert
  • *
  • Príspevkov: 1.209
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #3 kedy: 26.01.2014 - 12:22:57 »
Ak to má byť z 206ky tak náprava je zhodná. Rozdiel medzi brzdami je iba v obmedzovači ktorý bubnové majú zabudovaný ale pri kotúčovej je zvlášť na náprave. Keby si to chcel prehodiť tak jedine i s obmedzovačom. Po prehodení by to brzdilo lepšie ale iba pri zaťaženej zadnej náprave.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #4 kedy: 26.01.2014 - 16:08:51 »
ja som absolvoval výmenu celej zadnej nápravy :) a kedže mám zaseknutý zadný regulátor brzdnej sily ale aj napriek tomu je cítiť zlepšenie... jediné zhoršenie som zistil hneď pri prvom brzdení a to také že sa zväčšila dráha brzdného pedálu, ma asi 0,5cm úplnú vôlu ale potom krásne plynulo sa zvačšiuje brzdný účinok, a takže sa dá lepšie dávkovať brzdná sila.

všeho všudy by som do toho šiel určite zase, predsa kotučova brzda je lepšia ako bubnová a aj má dlhšiu životnosť :)

inak pastorek aj bubnová náprava má regulátor extra na náprave konkrétne na pravom ramene je upevnený
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec

Offline PRAKTIK

  • ID: 0135
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 272
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #5 kedy: 26.01.2014 - 17:04:38 »
winco ja uvažujem o vymene celej zadnej napravy jeto skoro funglovka najazdene ma do 500km a druhu ktoru mam  ma cca 6000km a ešte na terajšom tom červenom su v predu kotoče ale určite menšie ako na predošlych  1,6kach šlo by aj tie prehodiť na tu červenu je to 1.1 Vďaka
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
P 206 1.1 44kw je
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #6 kedy: 26.01.2014 - 17:23:24 »
ak chceš dať väčšie kotúče tak kludne možeš aj by to malo siť len výmenou kus za kus ale musíš k nim dať príslušne brzdiče, a tie ked su všetky z 206 tak to ide jak nič kludne to vymeň

ja osobne mám zadnú nápravu z 206 SW GTI takže je to takmer najtuhšia a najlepšia náprava čo sa na 206 dávali lepšia je už len z RC :)  ale v predu mám klasické 246mm kotúče aké sú na 1,4i

taka malá poznámka ešte, rozmýšlal by som nad výmenou aj hlavneho brzdného vlaca :) ale neviem teraz ktorý by bol lepší možno stačí dať z GTI a možno z iného auta... nemusel by si tolko šlapať na pedál
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec

Offline PRAKTIK

  • ID: 0135
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 272
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #7 kedy: 26.01.2014 - 19:46:34 »
winco vdaka ti za rady keď budeš niečo potrebovať na 206ku man hodne ND a na terajšiu my to je nevhodne suto rozobrate dve 206 1.6 16v 80 kw jedna je MUX druha neMUX rv 2001 ešte buden mať hodne hlupich otazok :blush
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
P 206 1.1 44kw je
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #8 kedy: 26.01.2014 - 20:14:34 »
dobre vedieť, určite sa ozvem ked bude treba :) a kludne sa ozvy ak budeš niečo potrebovať :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec

Offline PRAKTIK

  • ID: 0135
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 272
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #9 kedy: 26.01.2014 - 21:39:05 »
Pre winca VIN VF32HNFUF41584029
               VIN VF32HNFUF41953936
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
P 206 1.1 44kw je
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol

Anonymous

  • Hosť
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #10 kedy: 26.01.2014 - 22:25:01 »
Na 1.1 by som tie brzdy neriešil, ak auto používaš len v premávke. Samozrejme je lepšie, keď máš silnejšie brzdy. Kotúčové zadné brzdy sa montovali do silnejších áut, ale tým pádom boli pri silnejších kubatúrach v predu aj väčšie kotúče! Predné brzdy sú oveľa silnejšie ako zadné a predpokladám, že ak potom nevymeníš predok za silnejšie brzdy a necháš pôvodné, tak zadné by sa mohli teoreticky svojou brzdnou silou približovať tým predným!! A otázne je akoby sa to auto zachovalo pri krízovom brzdení na šmykľavej vozovke. A keď hovoríš, že nemáš ABS, tak ver mi, že ak skočíš na brzdy, sila zadných bŕzd ti pomôže, aby ti uletel zadok a budeš v šmyku, čo nie je v premávke moc príjemné! Možno sa mýlim, ale treba brať do úvahy aj takúto možnosť!
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline PRAKTIK

  • ID: 0135
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 272
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #11 kedy: 26.01.2014 - 22:36:28 »
Riešim aj vymenu prednych kotučov viď par prispevkov vyššie
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
P 206 1.1 44kw je
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol
P 206 1.6 16 v XS 80 kw  bol

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #12 kedy: 26.01.2014 - 23:24:57 »
sila zadných brzd sa takmer nikdy nepriblíži tým predným a to vdaka zadnému regulátoru brzdného účinku ktorý pri prázdnom aute (vodič) obmedzí tlak v potrubý na zadné brzdy takže brzdia napríklad len s 30% účinkom. Čím plnšie auto tým sa regulátor viac otvorí a zadok začína viac a viac brzdiť nech celá námaha neni na predných brzdách :) Ja jazdím už asi pol roka na zadných kotúčových brzdách 246mm a predných tak isto a ani pri prudkom zošliapnutí brzdy pri 50km/h sa nič nedeje a auto ide stále rovno tak ako to má byť
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec

Offline pastorek

  • ID: 002
  • ----
  • Expert
  • *
  • Príspevkov: 1.209
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #13 kedy: 27.01.2014 - 00:35:27 »
Citácia: "winco"
...inak pastorek aj bubnová náprava má regulátor extra na náprave konkrétne na pravom ramene je upevnený
Winco, nechytaj ma za slovíčka. Pôvodná informácia bola všeobecná a keď chceš podrobnú tak bubnové brzdy na 206ke majú obmedzovač aj samostatný aj integrovaný, no kotúčové iba samostatný.

Citácia: "winco"
...jediné zhoršenie som zistil hneď pri prvom brzdení a to také že sa zväčšila dráha brzdného pedálu, ma asi 0,5cm úplnú vôlu ale potom krásne plynulo sa zvačšiuje brzdný účinok, a takže sa dá lepšie dávkovať brzdná sila....
Pedál väčší voľný chod preto že ak je kotúčová zadná brzda tak je i iný priemer hlavného valca z dôvodu iného objemu kvapaliny.

Citácia: "winco"
sila zadných brzd sa takmer nikdy nepriblíži tým predným a to vdaka zadnému regulátoru brzdného účinku...
Nie.  Aj keď úplne odstavíš regulátor tak účinnosť voči predným je asi 60%. Rozdiel je v ploche brzdných segmentov a tým i účinnosti.

Citácia: "winco"
...Čím plnšie auto tým sa regulátor viac otvorí a zadok začína viac a viac brzdiť nech celá námaha neni na predných brzdách :) ...
A zase nie.  Pri brzdení sa prenáša zaťaženie viac na prednú nápravu, zadná je odľahčovaná a regulátor začne obmedzovať tlak aky nedošlo k zablokovaniu kolies. Jeho funkcia je zabránenie zablokovaniu a nie preniesť námahu z predných bŕzd. Ale je pravdou že zmenou zaťaženia zadnej nápravy sa mení i účinnosť zadných bŕzd.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: (206) - Brzdy
« Odpoveď #14 kedy: 27.01.2014 - 09:46:34 »
pastorek v podstate sme napísali to isté akurát inými slovami :)

Obmedzovač na 206 bol aspoň čo ja viem tak mechanicky na náprave, alebo elektronický formou ABS pumpy

vačšia vôla pedálu viem presne prečo je a to preto ako si napísal preto by bolo vhodnejšie dať aj väčší HBV aby sa ta vôla zmenšila

toto si napísal vlastne to čo ja len si to vysvetlil,

teoreticky mám aj ja pravdu, zaťažením zadnej nápravy sa zväčší účinok zadných brzd tým sa neprenáša také velke zaťaženie na predok (obyčajný  1. newtonov zákon zotrvačnosti s fyziky)

ale nebudeme sa hádať :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec