Autor Téma: e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue  (Prečítané 1037 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
ctrl c/v

Citácia
Máte problém so systémom AdBlue? Dajte nám prosím o ňom vedieť!
Jazdíte na dieselovom aute a stretli ste sa s problémami so systémom AdBlue? V Taliansku dosiahli dohodu o odškodnení dotknutých spotrebiteľov a teraz požadujeme ten istý postup aj pre ostatných európskych spotrebiteľov.

Povedzte nám o svojom probléme s AdBlue
Zdá sa, že AdBlue spôsobuje problémy niektorým dieselovým motorom. Vo vozidlách značiek Citroën, Peugeot, Opel, Renault, Mercedes a dokonca aj BMW palubný počítač naznačuje, že auto treba opraviť, aby mohlo pokračovať v jazde. Navrhovaným riešením je výmena nádrže AdBlue, ktorá môže stáť až 1 200 €.

Ak sa to týka aj vášho vozidla, pošlite nám svoju sťažnosť vyplnením formulára. Veríme, že aj majitelia áut na Slovensku sa prihlásia a prípad posilnia.

Talianski motoristi už dostali za svoje problémy s AdBlue kompenzáciu
Automobilový koncern Stellantis sa začiatkom októbra dohodol na odškodnení všetkých talianskych majiteľov dieselových áut, ktorí mali problémy so systémom AdBlue. Finančná kompenzácia pokrývala až 100 % nákladov vynaložených spotrebiteľmi v závislosti od veku a počtu najazdených kilometrov príslušného vozidla.

Spotrebiteľské organizácie v zastúpení Európskou spotrebiteľskou organizáciou BEUC  žiadajú finančnú kompenzáciu aj pre všetkých dotknutých európskych spotrebiteľov.

Čo je AdBlue a prečo je dôležitý pre kontrolu emisií?
AdBlue je už niekoľko rokov povinnou výbavou do dieselových vozidiel. Má znížiť emisie oxidov dusíka a splniť tak normy Euro 6.

Nádrže na AdBlue
Nové dieselové autá (predávané približne od roku 2018) majú špeciálnu nádrž, do ktorej je potrebné doplniť AdBlue každých 10 000 až 15 000 km. Keď je naftový motor v chode, kvapalina sa automaticky vstrekuje do výfukového systému, aby sa znížilo množstvo niektorých druhov emisií, vrátane oxidov dusíka/NOx.

Vodiča systém v dostatočnom predstihu (viac ako 2 000 km pred vyprázdnením nádrže) varuje, kedy bude musieť AdBlue do svojej nádrže doplniť. Palubný počítač často chybne a opakovane upozorňuje vodiča, že auto potrebuje opravu, aby mohlo pokračovať v prevádzke. Softvér spomalí auto, len čo množstvo kvapaliny v nádrži na AdBlue klesne pod určenú úroveň. Keď je nádrž na AdBlue prázdna, softvér motor zastaví a zabráni jeho opätovnému naštartovaniu, kým sa nádrž AdBlue opäť nedoplní.

Náklady pre majiteľa a dlhé čakacie lehoty
Navrhovaná oprava často znamená výmenu nádrže na AdBlue, ktorá môže stáť až 1 200 eur, a platí ju majiteľ auta. Ďalším problémom je, že náhradné diely často nie sú dostupné a ich dodacie lehoty veľmi nepresné. Majiteľ auta teda riskuje, že o svoje auto na mnoho týždňov príde.

Ako zistíte, či je systém AdBlue vášho auta chybný?
Problém, ktorý vodiči hlásia, sa prejavuje chybovými hláseniami, ktoré palubný počítač neustále zobrazuje, ako napríklad „Porucha znižovania emisií: zakázaný štart do 1 500 km“alebo „Porucha motora: oprava vozidla“. Predpokladá sa, že problém súvisí so systémom AdBlue, ktorý pozostáva z nádrže, čerpadla a riadiacej jednotky. V mnohých prípadoch sa rozsvieti výstražná kontrolka, ktorá signalizuje problémy so systémom, aj keď nádrž na AdBlue ešte nie je potrebné doplniť.

Vaše skúsenosti nás zaujímajú! Za váš čas a ochotu pri vypĺňaní formulára vám vopred ďakujeme.

S úctou,

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.), Poprad

2021 Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, Všetky práva vyhradené.

ich stránka
https://www.sospotrebitelov.sk/?doing_wp_cron=1706194025.7246179580688476562500

a kto viete overiť čo je pravdivé na tvrdení o odškodnení v taliansku.

Offline samuel308

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 333
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #1 kedy: 26.01.2024 - 06:07:53 »
Mám tam rodinu avšak maju peugeot 5008 s 1,6puretech takže ti to overiť neviem.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #2 kedy: 26.01.2024 - 11:31:38 »
... hoci dlhodobo tvrdím, že keby sa pred XX rokmi nedostal diesel pod kapotu osobných vozidiel, dnes by sme zrejme neriešili umelo pretláčanú dobu elektrickú, som ZA, aby sa prúser menom adBlue vyšetril a aby na technické normy nedoplácali užívatelia, ktorí si v dobrej viere kúpili tovar, ktorý je časovanou bombou pre rodinný/firemný rozpočet.

Treba však jedným dychom dodať, že aj na Slovensku existuje kulančný (pozáručný) program, ktorý rieši participáciu značky na výdavkoch spojených s výmenou nádrže na adBlue.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Online CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.164
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #3 kedy: 26.01.2024 - 13:38:42 »
Ja len takú moju vsuvku k tým dieslom, keďže som sa o to kedysi viac zaujímal...

Staré dieselové predkomôrkové motory síce mali svoje muchy, najmä emisie uhľovodíkov, ale pokiaľ ide o produkciu sadzí, neboli zase až také zlé. Palivo bolo vstrekované do predkomory, kde sa pekne vyparilo a odtiaľ bolo "vcucnuté do valca", čo napomáhalo jeho rovnomernému prehoreniu a spáleniu. V prípade priameho vstreku boli síce dosiahnuté určité technické výhody zvyšujúce výkon a životnosť motora, ale bolo to práve výmenou za vyššiu produkciu sadzí nižších frakcií.

Postupne sa uplatnila dvojaká cesta, ako emisie sadzí znižovať: Francúzske automobilky vsádzali na filtráciu a nemecké na to, že sa podarí naftu spáliť tak, aby z nej žiadne sadze neostávali. Táto druhá cesta viedla k vzniku systému Pumpe-Düse (pozdravujeme jednotkové Fabie), ktorý neskôr narazil na emisný strop a nebol ďalej rozvíjaný, z dlhodobého hľadiska teda filter zvíťazil.

Existuje názor (napríklad ten môj, osobný  :D ), že ekologický prínos DPF je spoľahlivo anulovaný zvýšením spotreby paliva nutného na regeneráciu a na zvýšenú hmotnosť celého vozidla. Ešte by som k tomu prihodil straty výkonu (v nepracovnom zdvihu musí motor prekonať odpor filtra vo výfuku) a nutnosť filter vyrobiť, dopraviť, prípadne vymeniť a recyklovať. To všetko výmenou za kýbel uhlia, ktorý vyletí do vzduchu niekde, kde to možno vadí / možno nevadí.  :bandit

Inak za životnosť dieslového motora, čo je nejakých cca 400.000 km, zachytí filter asi tak 8 kg uhlia. Odhad zvýšenia spotreby paliva je 0,3l/100km. Vymenili sme teda ten pomyselný kýbel uhlia za 1200 litrov nafty. Nezmieňujem environmentálne aspekty energeticky a materiálovo náročnej výroby samotného filtra ani jeho neskoršej recyklácie, ktorá tiež nebude triviálna.

Osobne pokladám DPF a jeho deriváty za prejav marketingového a technického zúfalstva a je to aj jeden z mnohých argumentov, prečo by som moderné auto na naftu nechcel. A to som kedysi nafťákmi začínal.

PS: Sadze nie sú spojené iba s naftou. Benzínové motory s priamym vstrekom vedia tiež veľmi pekne húliť, obzvlášť pri extrémne krátkych dobách vstreku. Takže preto aj pri nich nastúpila zúfalosť ako GPF.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #4 kedy: 26.01.2024 - 13:51:13 »
... no a potom sú tu zákazníci ako môj otec, ktorý síce počúva od všetkých kamarátov a aj od syna z brandže, aké riziko dnes predstavuje kúpa dieselového motora, ale garantujem, že do posledného dňa výroby a predaja dieselového auta bude tvrdiť, že mu to za tú nižšiu spotrebu stojí... Jasné, že to nemá prerátané, jasné, že sa bojí "spotreby benzínu cez 10 litrov", jasné, že nevidí výdavky spojené s dolievaním adBlue... Ja som tento boj už vzdal a narovinu som pred celou rodinou vyhlásil, že mu už žiadne auto nepredám a už vôbec sa mu nebudem starať o servis a servisné patálie...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #5 kedy: 26.01.2024 - 22:06:52 »
Na dlhé trasy je diesel stále najlepšia voľba. Ak má DPF priestor na regeneráciu, kľudne vydrží aj cez 300 tis. km bez akýchkoľvek problémov. Tie ,,typické” naftové problémy trápia najviac tých, ktorí si to kúpia na krátke jazdy, na ktoré diesel nikdy nebol určený. Aj benzínové motory už nie sú ako kedysi, tiež nejeden majiteľ rieši u priamovstrekovych motoroch riedenia oleja s benzínom, keď sa auto využíva na krátke trasy. Nič príjemné, keď hladina oleja pribúda. Takže v mene ekológie tak naftové ako aj benzínové motory majú svoje problémy. A niekedy je to aj o neschopnosti konkrétnych automobiliek vyrobiť určitý typ pohonu. Ja som s dieselom spokojný, ale ja ho využívam len na dlhšie jazdy. Väčší dojazd, predpoklad vyššej životnosti, nižšia spotreba.Problem je, že si to kupovali ľudia, ktorí s tým jazdili po meste. A na to už nie si moc vhodne ani dnešné moderne priamovstrekové motory.

Offline samuel308

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 333
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #6 kedy: 27.01.2024 - 11:04:35 »
Na 1,6hdi 80kw mi fap vydržal 300tisíc km jazdené dlhé trasy.Čo sa týka adblue najlepšie by ho bolo vypnúť úplne v rj motora aby neotravovalo,avšak neviem ako ek a tk.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.727
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #7 kedy: 30.01.2024 - 06:27:04 »
DPF ani AdBlue nemajú na EK žiadny vplyv...

Každopádne, benzín je benzín a naftu max EURO4, všetko ostatné je nezmysel kolosálnych rozmerov...
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #8 kedy: 04.02.2024 - 10:29:53 »
Ale vie mi niekto vysvetliť prečo? Je zrejmé, že už ani benzínové motory nie sú tak jednoduché ako kedysi, tiež majú svoje problémy a špecifiká. Ale prečo by niekto, kto prevažnú väčšinu ciest jazdí na dlhšie trasy, nemal siahnuť radšej po naftovom motore? Naftové motory majú stále väčšou životnosť, stále sú úspornejšie. Filter pevných častíc, AdBlue? Filter pevných častíc majú aj niektoré benzínové motory, ak sa s autom jazdí na dlhšie vzdialenosti, má kedy regenerovať a kľudne vydrží aj tých 300 tisíc kilometrov, stále sa dá potom vyčistiť, a kupa nového nemusí byť taká veľká položka, keďže preukázateľne aj neoriginálne filtre sú ok a stoja tak 1/3. AdBlue ja napríklad v naftovom aute nemám, je to rok výroby 2018, ale tiež s tým majú ľudia rôzne skúsenosti. Keď sa auto často používa, tak v zime nič nekryštalizuje, značky majú rôzne problémy s AdBlue. Stále sk myslím, že je to od značky, Peugeot, Volkswagen mali v posledných rokoch spoľahlivejšie práve naftové motory, zatiaľ čo Mazdu by som s dieselom nechcel, robia výborné autá s benzínovými motormi, ale o tom ich Skyactive-D sa už čo to popísalo. Asi ťažko to hádzať do jedného vreca, od značky k značke rôzne.

Online CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.164
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #9 kedy: 06.02.2024 - 13:40:48 »
Ale vie mi niekto vysvetliť prečo?...

Vieme. Pretože EURO5 a vyššie. To stačí ako vysvetlenie...  :angel :D

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:e-mail spoločnosti na ochranu spotrebiteľov - ad blue
« Odpoveď #10 kedy: 07.02.2024 - 17:47:39 »
popíšem moje skúsenosti v vymenou nádržky. Po cca 38tkm, my vysvietilo doplnit ad..dojazd tolko a tolk, .. išiel som natankovať vošiel sa liter, Preto som navštívil servis, zistili, že majú skladom 1ks, ktorú hneď zabeštelovali. Hneď na druhý deň volali, že môžem prísť na výmenu. trvalo to cca 1/2 dňa , vravím si pohoda, ide sa ďalej. /výmena vrámci záruky/. A sranda začal asi po týždni, volali zo servisu, či by som nemohol prísť koly ad blu..... nabehol som tam, že vraj im importér neschválil výmenu, mala sa tá pôvodná opraviť . Musia namontovať pôvodnú nádržku, s tou sa auto napojí na importéra, a ten potom velkodušne povolil dať späť pôvodnú novú nádržku. takže skoro dva dni zbytočne v servise.  :clap
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw