Autor Téma: asistenti  (Prečítané 2270 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:asistenti
« Odpoveď #15 kedy: 18.09.2023 - 11:29:50 »
Áno, prezrel som si výbavu Corolly a majú tam celkom pekne rozpísané, ako tie bezpečnostné systémy fungujú - napríklad pri dlhšej nečinnosti vodiča auto samé zastaví atď. Myslím si, že japonskí inžinieri mysleli aj na to, že bude tento systém chcieť niekto oklamať, preto ho určite navrhli tak, aby to bolo logicky správne. Tým chcem povedať len toľko, že auto sa správa len tak, ako sú naprogramované jeho algoritmy. Ak má vodič držať ruky na volante, aby boli splnené bezpečnostné podmienky, treba ich tam mať.

Dorábať akési lakťové opierky je nezmysel - aj tak som si istý, že nič také neexistuje. Už som sa však raz stretol s opačnou požiadavkou - jeden objemovo priestornejší pán tak veľmi túžil po 208-čke (vtedy ešte GTI), že od nás chcel, aby sme mu demontovali madlo dverí, keďže mu zavadzalo a nemal kam dať svoju nohu. Ani na showroome sa nedokázal narvať za volant, tak madlo zostalo na svojom mieste.

Inak, sledovanie únavy vodiča cez senzor "očí" je fajn vec. Stellantis dlhodobo ide s lacnejšou variantou - auto vie po 2 hodinách jazdy upozorniť na potrebnú zastávku na kávu. Rozhodne nejde o sledovanie vodiča, ale len o nastavenie auta ako takého. Buď si túto otravnú funkciu človek vypne alebo zapne :-D (akýto rozdiel medzi týmto a tým, čo ponúka napríklad Mazda v novej CX-60 - vodič si sadne za volant a senzor očí/tváre nastaví sedadlo, volant aj spätné zrkadlá podľa vodiča.)
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
Re:asistenti
« Odpoveď #16 kedy: 18.09.2023 - 19:23:48 »
tak na inom fore som dostal odpoved k meritu veci. teda tamto to auto je úúúplne inde a to samoriadenie je ovela dalej, ale princip je podobný. napisal, že volant nastavil tak, aby mal ruku položenu na stehne a tak držať volant. skusil som, ale už staticka skuška nedopadla, ...
v nedelu som vyskušal držať volant tak ako ho normalne držím, trochu ľahšie, vnimajúc jeho pohyby. osvedčilo sa.
a kvitujem ako to cele nastavili, nielen udržuje rychlosť, reaguje na auta bližšie 100m, spomali, až do zastavenia, rozbehne,samo zrychli pripredchadzaní, ...

a mám nutkanie kupit open pilot, je kompatibilný, videl som videá prvej generacie a cital príspevky človeka ktorý ho za vtedajšie ceny kúpil a spolupracuje pri vývoji.