Autor Téma: Pricina skoceneho rozvodu  (Prečítané 10104 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #15 kedy: 29.05.2020 - 22:52:28 »

  chlapci , pozrite si pozorne na rozvodový remeň , opotrebovanie istého , zvlášť po okraji .... ten nebol menený .... je opotrebovaný aj po boku .... a nerovnomerne .....

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #16 kedy: 30.05.2020 - 20:12:09 »
veď jasne písal, že už mal dohodnutu výmenu remeňa, len to "nestihol".
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Frinejm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 15
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #17 kedy: 05.06.2020 - 09:27:24 »
Pacho, foto zlomenej remenice nemam. Ale prvá foto na ktorú sa pýtaš, je hneď po odstránení krytu v servise.

Mám už aj výsledky servisu.

Asi som mal šťastie v nešťastí. Popíšem postup opravy.

Najprv sa objednala a vymenila rozvodová súprava spolu s remenicou (zlomeným ozubeným kolesom). To z toho dôvodu aby sa nemusela dať dolu hlava, v prípade že by sa tu jednalo o jeden z mála motorov kde ventily nezasahujú do dráhy piestu a teda nie sú poškodené. Auto však naďalej neštartovalo. Čiže otec meral tlaky vo valcoch aby zistil či skutočne nie je poškodená sústava ventilov. Tu narazil ale na problém, dva zo žhavičou sa mu zlomili a tak ich musel nechať vytiahnuť. Potom čo firma vytiahla zalomené žhaviče, bolo možné zmerať tlaky aj v týchto valcoch. Nakoniec ale meranie tlaku ukázalo že je všetko v poriadku. Auto však I tak neštartovalo. Ale keďže otec je profík vedel že je tam problem s vačkovou hriadeľkou. Ukázalo sa že je ohnutá - pravdepodobne zlomená remenica trhla remeňom a pri tom šklbnutí ohlo aj vačkovú hriadeľku.

Po výmene Vačkovky, a snímaču polohy kľuky (ano aj ten dostal asi pecku tak odišiel), auto beží ako hodinky.


Rezultát:

Vymenené rozvody - ktoré som sa aj tak chystal meniť
Vymenené žhaviace sviečky - otec ma uistil že tieto by sa museli aj tak s istotou po pár rokoch vymeniť, Spomenul aj že dva žhaviče menené už boli. Práve tie originálne sa mu zalomili.
Vymenená vačková hriadeľka - nejaké jej uchytenia a podobne, remenica, snímač polohy kľuky.

Oprava cca 500 e (260 E z toho bola cena 4 nových žhavičov a odstránenie dvoch starých)


Pre tých ktorí majú 1.6 E-hdi 88Kw mám dobrú správu. Je to jeden z mála motorov ktorý aj pri roztrhnutom remeni nikdy neohne ventily svojimi piestami.

Už sa teším až ho znova vezmen do ruky a pôjdem sa previezť.

Offline Frinejm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 15
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #18 kedy: 05.06.2020 - 09:33:07 »
Reklamovať u predajcu nejaké skryté vady nebudem. Myslím že nemôže za to, že sa tam nejakým spôsobom ulomila remenica. Možno sa jednalo len o chybovú súčiastku z výroby. Ak by som však auto kupoval ako fungl nové, riešil by som refundáciu nákladov priamo u dílera.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #19 kedy: 05.06.2020 - 09:54:32 »
Zaujímavé.

Motor je 16V? Ak hej, tak ventily a piesty sa stretnúť musia, akurát že ti neohlo ventily, ale ventily ohli vačku (čo je brutal tiež).

Tam musela nastať sila F nehoráznych rozmerov. :D

Každopádne som rád za takéto info, naozaj som sa s tým ešte nestretol a pýtal som sa pár mechanikov tu v okolí a každý na to len čumel.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 999
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #20 kedy: 05.06.2020 - 11:27:55 »
Ja stale uvažujem nad mechanizmom vzniku celej tejto "neplechy". A ako vysvetlenie mi vychadza iba nasledujuci postup.
- stary remen z nejakého dovodu skocil o par zubov
- piest zatlačil na ventil ktory bol otvorený v nespravnom okamihu
- ventil ohol / pribrzdil vačku
- ohnuta / pribrzdena vačka sa prestala točiť
- zastavena remenica nevydrzala tah remena a zlomila sa
- nasledne sa roztrhol aj remen
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Frinejm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 15
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #21 kedy: 05.06.2020 - 11:30:51 »
pokial viem tieto motory sú 8 ventilove. Až nové 1.5tky sú 16 Ventilove.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #22 kedy: 05.06.2020 - 13:35:06 »
Tak 8V ma šancu že sa nezrazia, ale pri diesel je to otazne. Ale to by nevysvetlovalo ohnutu vacku.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #23 kedy: 05.06.2020 - 14:28:29 »
 chlapci , jednu vec tu nechápem ... 8 ventílový nemusí a 16 musí .... pozrite si ako fungujú motory .... je to jedno či 8 alebo 16 ventílov . je to jedno či sa otvorí jeden alebo dva ventíle . rozdiel je v konfigurácii čela piestu , respektíve hlavy . ide o to či sa spaľovacia komora vytvára vo valci alebo je konfigurovaná v samotnej hlave . pre lepšie pochopenie , pozrite si hlavu z Lada Samara 1.3 a 1.5 .... jedna ohýba ventíle a druhá nie ..... ide mi o to , či ventýle pri otváraní vyčnievaju z hlavy , alebo zostávaju v hlave ( spaľovacej komore )
« Posledná zmena: 05.06.2020 - 14:30:14 od sir.Oliver »

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 289
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #24 kedy: 05.06.2020 - 17:12:31 »
pardon ,nic
« Posledná zmena: 05.06.2020 - 17:14:34 od jsbb32 »

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 687
  • valenta.ivan
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #25 kedy: 06.06.2020 - 07:26:36 »
sir.Oliver len tak pre pre zasmiatie ty a ja ventil ,ventile já píšem z i nie Y Já viem v rýchlosti sa môže stať preklep.Jedno slovo , bum.
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #26 kedy: 06.06.2020 - 18:00:19 »
Ivan: pise sa s nie z. :D
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #27 kedy: 06.06.2020 - 22:00:02 »
Qcko a namiesto pise sa píše   :D
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 687
  • valenta.ivan
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #28 kedy: 07.06.2020 - 06:50:09 »
Aj horšie veci sa stávajú. Tak sa nechytajme malých a veľkých chýb. Niekto sa pomýli v pravopise ,a niekto v živote. A život ide ďalej. :dance :dance :beer
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline Frinejm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 15
Re:Pricina skoceneho rozvodu
« Odpoveď #29 kedy: 11.06.2020 - 07:48:09 »
Ahojte, prikladám foto vymenených súčiastok. Všimnite si dva ohorené zlomené žhaviče, ktoré boli ešte od výroby. práve ich výmena a vyťahovanie mali asi 50% podiel na nákladoch opravy. Potom je tu vačková hriadeľka s 8 vačkami (čiže 8Ventilový motor), kde je vyznačený stred osi 2 vačky - a je viditeľne posunutý. Tým že je vačka nalysovaná na hriadeľke tak vačka uhla pri šklbnútí.