Štartovať a vypínať motor so spojkou nemá žiadny zmysel. Neublížiš, nepomôžeš. Akurát si zrátaj stovky zbytočných stlačení spojky a predstav si že zbytočne držíš vymačknutú spojku na červenej. Načo? To už pre spojku dobré nie je.
Niektoré moderné autá už neumožňujú štartovať bez spojky. To je však len kvôli bezpečnosti, keby si mal zaradenú rýchlosť, naštartoval bez spojky, auto by trhlo dopredu a mohol by si byť potom smutný. Ja to však robím automaticky. Kľúčik do zapaľovača, neutrál, štart bez spojky. Pri zhasínaní je stláčať spojku už úplne absurdné, to už ani automobilky neregulujú.
PS: V autoškolách to učia zle, ak si sa stretol s názorom , že máš mať vždy stlačený spojkovy pedál pri naštartovaní. Dávno je to už prekonané. Oni ale vychádzajú z 50 rokov starých informácií, ako v škole