Autor Téma: Jazda s nízkou hladinou paliva  (Prečítané 3995 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Jazda s nízkou hladinou paliva
« kedy: 05.07.2019 - 12:32:19 »
Som na svoje auto v podstate pedant, ale mám jeden zlozvyk. Niekedy chodím na rezervu, kedy si zle vypočítam reálny dojazd. Asi sa to zrodilo z mytu, že je dobré na doraz minút staré palivo. Otec ma na to upozorňoval a keď tak čítam, pre čerpadlo nie je dobré chodiť na rezervu. Stačí si dávať pozor na to, aby mi nestihla zasvieti kontrolka signalizujúca a nízku hladinu paliva alebo tankovať ešte oveľa skôr? Čítal som aj o radách tankovať pri polovici prázdnej nádrži, čo sa mi zdá prehnané.
Pridávam aditiva VIF a najľahšie sa mi to dávkuje keď viem odhadom koľko ešte v nádrži mám.

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Jazda s nízkou hladinou paliva
« Odpoveď #1 kedy: 05.07.2019 - 16:17:14 »
ja, tankujem keď sa rozvieti "hladove oko", dám dve a trocha odmerky VIF, a vždy plnú. Zatiaľ mám cez 100tkm, bez problémov. To isté som praktizoval aj na predchádzajúcich autách.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 999
Re:Jazda s nízkou hladinou paliva
« Odpoveď #2 kedy: 05.07.2019 - 21:37:19 »
Tankujem po rozsvieteni kontroly tak do 50km. Do 50L ndarze vtedy vojde 42-43 litrov. Ale už sa mi podarilo natankovat 52L a to som uz isiel fakt na vypary. To mate vtedy ked v noci stretnete 3 zavrete čerpačky.
Vyrobca počíta s chladením čerpadla pomocou paliva, ked sa palivo minie nema co chladit motor cerpadla a problem je na svete...
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Jazda s nízkou hladinou paliva
« Odpoveď #3 kedy: 06.07.2019 - 07:10:35 »
A ďalšou vecou je pri dlhodobom jazdení s rezervou (sú ľudia, ktorí tankujú za 10€ a autu svieti rezerva celý čas) - kondenzovanie vody v nádrži, ktorá sa potom dostáva do motora a paráda veliká (niečo sa zachytí v palivovom filtri (ak má odlučovač a kontrolku), inak ide všetko pekne ďalej.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009