Ten motor tu mas 5 rokov a nedeje sa mu nic hrozne. Ako ano, boli nejake lokalne problemy s palivom a niekolko motorov KO skoncilo - tak ako vsade inde. Nema ale nejake zavaznejsie problemy. Litrovy vykon je stale daleko od hranice co sa z toho da dostat. K inym modelom ma prist 114kW 1.2 puretech, cize este viac nez dnesnych 96kW a je to uplne v pohode. Ze su ludia skepticki je pravda. Ale prameni len z toho, ze maju predsudky a nedaju tomu vobec sancu, alebo nemali sancu sa modernym R3 ani povozit. Tiez som predsudky mal, ale siel som si ten motor vyskusat a po jazde rovno objednal. Rovnako to dopadlo u niekolkych mojich znamych. Okrem toho o par rokov, ked bude tych jazdenych sucasnych aut viac, velmi na vyber mat aj tak nebudu. Dnes su R4 s dvomi vypinatelnymi valcami, je to lepsie nez obycajna R3? aj v USA mas motory V8, ktore 6 valcov vypinaju, takze by som sa tymto dnes uz nepodstatnym udajom ja osobne neriadil. Ide o vykon a je jedno akou formou a akym HW je dosiahnuty, pokial je dostatocna dynamika a dobra spolahlivost. Co sa tyka emisnych noriem, mozno su prisne, ale automobilky dlhy cas na to z vysoka prdeli - vid posledny, ktory s tym mal velke problemy bol VW co sa prejavilo vypadkom motorov a predlzenim dodacich terminov. 10 rokov prakticky len predlzovali terminy platnosti cez lobbing, takze uz bol aj tak najvyssi cas. Okrem toho ciste ovzdusie by malo byt priorita pre vsetkych, ten sajrajt dychas predsa aj ty a tvoje (buduce?) deti. Od 1.5 je napriklad konecne zmena na STK/EK aj u nas a ti, ktori maju vykuchane DPFka uz neprejdu. Pricom DPF vydrzi pomerne dlho, lenze ak si ho kupi niekto do mesta, kde ho upcha a potom ho miesto opravy rovno vyhodi, tak nesposobile auta nam tu beztrestne zasieraju vzduch tiez roky. Tieto casy uz snad konecne nadobro skoncili.