Autor Téma: Pneumatiky a Grip Control.  (Prečítané 52907 krát)

0 užívateľov a 2 Hostí prehliada túto tému.

Offline Eskilson

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 22
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #30 kedy: 05.09.2018 - 09:43:04 »
Caute

Jam mam tiez Grip Control a Spominanu pneumatiku Continental lx2 ale bez oznacenia m+s

Kamos co robi s pnueumatikami hadam od detstva tak mi hned povedal ze pouzivaj to v na jar + leto a zlavdnu v pohode aj lachsi teren lebo maju konstruckciu... bla bla bla

Na zimu som kupil zimne (na sneh patria zimne gumy) sice nelizujem ale dake vyleti v zime podnikam a aj v bratisleve by som nechcel riskovat ze necham tie conti budem mat brzdnu drahu +2 m a niekho kvoli tomu zramujem.....
V Rakusku pneu oznacene m+s musi mat symbol vlocki alebo hor inak pokuta ze nevhodne obutie ... robim tu pomlay 5 rokov a denne dochdqzam tak viem od policajtov  :angel

Advanced Grip Control aj niekto tu  realne testoval? Tesim sa na zimu (ak daka bude) ci to naozaj pomaha
z video co su na nete sa zda ze to funguje tak som sam zvedavi
Ale asistent na zjazdu z kopca funguje super  :clap

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.724
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #31 kedy: 05.09.2018 - 10:42:52 »
Juve: obdivujem tvoju silu vyjadrovať sa k takýmto veciam :)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #32 kedy: 05.09.2018 - 13:18:52 »

V Rakusku pneu oznacene m+s musi mat symbol vlocki alebo hor inak pokuta ze nevhodne obutie ... robim tu pomlay 5 rokov a denne dochdqzam tak viem od policajtov  :angel


Ak hovoríme A, povedzme aj B.
Symbol vločky alebo kopcov je v Rakúsku povinný tuším od toho od tohto roku a aj to iba pre pneumatiky od určitého dátumu výroby (je vyrazený na každej pneumatike). Autá obuté na starších pneumatikách nemusia mať tieto symboly... Presné dátumy fakt neviem.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline putzig

  • ID: 035
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.142
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #33 kedy: 05.09.2018 - 16:57:02 »
V Rakúsku sa v zmysle zákona za zimné pneu považujú len tie, čo sú označené ako M+S resp. kombináciou písmen M a S (t.j. aj MS,M-S atď). Iné označenie nie je akceptované ako zimná pneumatika. T.j. aj celoročné pneu musia byť takto označené, aby boli uznané ako zimné. Okrem toho musí mať uvedená pneumatika minimálnu hĺbku dezénu po celom obvode min. 4 mm resp. 5mm pri diagonálkach... Povinnosť mať zimné pneu platí nielen pri súvislej snehovej pokrývke, ale napr. aj pri poľadovici. Toľko litera zákona (platí tuším od 2008). Rakúske orgány ako aj poisťovne posudzujú túto skutočnosť veľmi prísne...
Peugeot 207 SW Outdoor, 1.6 Vti, Belle Ile LeMans Series Reflex Black Edition :-))) VF3WU5FS0BE077384

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #34 kedy: 05.09.2018 - 21:17:54 »

Tak už sme dvaja z Eskilsonom čo tvrdia, že videli 3008 z Grip Controlom, čo má obuté pneu bez označenia "M+S", hoci podľa cenníka tam mala byť obutá pneu z označením "M+S".

Pre Modzillu, problém je, ako sú školený predajcovia, tak predajcovia informujú zákazníkov.

Pre Eskilsona posielam link z testu Rasťa Chválu dvoch 3008, jedna mala Grip  Contol a druhá nemala Grip Control.
Rasťo ukazuje a popisuje funkciu Grip Control vo videu od času 11:50, pre tých čo to nechcú pozerať celé.


Všeobecný záver diskusie o "M+S", ak máte obuté na svojom aute pneu Continental CrossContakt LX2 či z označením "M+S", alebo bez neho, pre istotu si radšej na zimu kúpte zimné pnue na to určené z označením "vločkou", alebo "kopčekom".

 

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #35 kedy: 05.09.2018 - 21:23:24 »
DKR, treba to reklamovať, to bez pochyby...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #36 kedy: 05.09.2018 - 21:55:20 »

Reklamovať nejdem.
Idem kupovať zimné pneu.

Offline Eskilson

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 22
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #37 kedy: 06.09.2018 - 08:19:20 »
Caute

Diki moc za video uz som videl cize mi to dalo ako taky obraz ako to funguje som skor myslel ze vlastne skusenosti ci niekto ma

a co sa tyka Pneu som ich skontroval znova a naozaj nemaju napis M+S

ale ako leto+jar plus dake pole alebo lahucky teren budu super

na Zimu Zimne to je bez debaty toto su veci na com sa nesetri


Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #38 kedy: 06.09.2018 - 09:34:20 »
Všeobecný záver diskusie o "M+S", ak máte obuté na svojom aute pneu Continental CrossContakt LX2 či z označením "M+S", alebo bez neho, pre istotu si radšej na zimu kúpte zimné pnue na to určené z označením "vločkou", alebo "kopčekom".
a zase zle  :o
necitas poriadne co tu piseme a ani citacie zakona si si neprecital ktore si tu dostal
dolezity z pohladu zakona o ktorom si na zaciatku hovoril je symbol MS M+S a podobne, nie kopcek, vlocka a podobne,
putzig to tu tiez napisal... https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4105.msg63655.html#msg63655
osobne by som ti poradil predat hentie pneunmatiky a kupit si celorocne, ak to teda nechces reklamovat, na co mas narok, verim ze predajca by ti
poskytol nahradu vo vybere inych pneu, teda takych ake si ocakaval cize celorocnych. jednoznacne by som isiel do celorociek. viem o com pisem,
jazdim na nich 2 roky, byvam v dost strmom svahu a sneh tu byva casto.
chodievam aj lyzovat na horske chaty, kde sa cesta neupravuje. celrocky mame aj na P308 a ziadny problem.
spravovat dve sady pneumatik je v dnesnej dobe podla mna hlupost, jak ekologicka, tak materialna a aj z pohladu prevadzky a vyuzitelnosti. budme realisti.
PR robi svoje...
« Posledná zmena: 06.09.2018 - 09:53:14 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #39 kedy: 06.09.2018 - 20:49:37 »

Marcel00 píše, že nečítam poriadne, ale ani on nečíta poriadne.
Ja mám v profile pod fotkou text: Čakateľ: Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure, teda logocky auto ešte nemám a nemám čo reklamovať.
Inak už mi volal predajca, že moje auto prišlo, prvý krát ho uvidím zajtra. Veľká pochvala predajcovi, že auto prišlo absolútne presne, ako mi povedal, keď som ho objednával.
Takže, zajtra uvidím čo mám obuté...

Čo sa týka názoru na "celoročné pnumatiky", môj názor je, že v súčastnosti pneu čo sú na "celoročné použitie leto/zima" nemôžu byť také dobré, ako pneu špecializované na leto, alebo na zimu.
Pridávam aj jeden test "celoročných pneu", v ktorom nešlo o to ktorý výrobca pneu je lepší, ale o to či sa "celoročné pneu už vyrovnajú letným pneu a aj zimným pneu". Naschvál som vybral test podobných rozmerov pneu, ako používa 3008.

https://www.autoviny.sk/reportaze/117367/test-celorocnych-pneumatik-podarilo-sa-im-obstat-v-dolezitych-disciplinach

Niekto to tu už písal, že na južnom slovensku "celoročná pneumatika" sa dá v pohode použiť celý rok (a ušetriť tým náklady za kúpu druhých pneu), ale na severnom slovensku v zime ešte v súčastnosti radšej použiť zimné pneumatiky. Napríklad pri takej lyžovačke Tatry, alebo Rakúske Alpy...
Aj keď "celoročné pneumatiky" sa za posledný čas výrazne zlepšili, rozdiely v teste nie sú veľké. Ale aj tak 1,5-2 m pri brzdení môže niekedy chýbať. Možno o dva roky budú "celoročné pneumatiky" naozaj také dobré, že sa neoplatí kupovať letné, alebo zimné pneumatiky.

A zatiaľ mám taký pocit, že sa jedná o módny trend pri "celoročných pneumatikách" ...
 

Offline FeriCh

  • ID: 116
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 57
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #40 kedy: 07.09.2018 - 12:21:55 »
DKR Nevravím že celoročné sú to naj, iba napíšem svoje postrehy. Keď som začal jazdiť niekedy v roku 1986 tak sme nepoznali letné či zimné pneu, na rovnakých som jazdil leto zima, teraz su to myslím Matador MP4. Keď prišiel zákon že sa musia používať na snehu zimné pneu (všeobecne povedané) tak som používal tak ako sa má, v lete letné v zime zimné. Teraz na P2008 od výroby sú celoročné a jazdím na nich už druhú sezónu. V zime som nemal žiadne problémy akurát v lete je trocha vyššia spotreba. Dôležite je uvedomiť si že čo mám obuté a podľa toho sa správať na ceste. Poznámka na koniec jazdím Poprad a okolie, to jest aj Tatry.
Peugeot 2008 Allure 1,6 e-Hdi 68 kW, 2016
Peugeot 406 1,8 16v 81 kW 1996 predané

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #41 kedy: 07.09.2018 - 17:44:40 »
už tu boli podobné diskusie na tému letné/zimné. keď na pár dní "udrie zima", manželka to zakaždým okomentuje  - na trabim, w353w sme mali iba "obyčajné kolesá" (rozumej diagonálne, s vlnovkovým vzorom) a prešli/vyšli všade.
na gaz m 20 sme v časoch, keď sa ani cesty neodhŕňali, ale sa iba ujazdili otec obstaral na zimu dve pneu s terénnym vzorom.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #42 kedy: 07.09.2018 - 18:56:23 »

Téma označenie pneumatík "M+S".

Viem, že ste to tu už niektorý písali, ale ja som to zhrnul do kompletky, aby v budúcnosti sme to nemuseli hladať po kúskoch.

Pozor na zimné pneumatiky - označenie M+S nestačí!

Pneumatika, určená na zimné použitie, by mala mať piktogram so snehovou vločkou na pozadí troch horských štítov.
Nedávno prebehli niektorými médiami informácie, že v Nemecku (2017) sa sprísňujú niektoré pokuty. Týka sa to aj zimných pneumatík - nestačí na nich mať označenie M+S, ktoré znamená Mud+Snow, teda blato a sneh, ale popritom na nich musí byť aj ďalší symbol - snehová vločka na pozadí troch horských štítov.
Symbol troch horských štítov je označenie aj 3PMSF, a presne popisuje tento piktogram, znamená totiž „Three Peak Mountain Snow Flake“. Ak ho na pneumatikách nemáte, zaplatíte v Nemecku pokutu až do výšky 75 eur.

Pravdou totiž je, že označenie M+S sa viac menej vzťahuje na adhéziu na neštandardných povrchoch, teda na blate a snehu. Toto označenie nájdete bežne na pneumatikách, určených pre off-roady a SUV s vyššími ašpiráciami, než je len jazda po kvalitných povrchoch. Takáto pneumatika pritom vôbec nemusí byť vyrobená zo „zimnej zmesi“, vďaka ktorej oveľa lepšie drží na podchladenom asfalte.

Nemci v podstate len reagujú na to, že v poslednom dňoch sa na trhu objavilo množstvo menej známych pneumatík ázijského pôvodu, na ktorých je označenie M+S, pritom však so zimnými nemajú spoločné prakticky nič. Ide vlastne len o necertifikované vyhlásenie výrobcu, ktorý takto tvrdí, že ich vlastnosti na blate a snehu sú lepšie, než pri klasických cestných pneumatikách.
Ak však chcú mať na pneumatikách aj vyššie zmienený piktogram s horským štýtom, musia ich nechať oficiálne certifikovať, pričom sa podľa vopred daných štandardov meria a testuje, či daná pneumatika je naozaj vhodná na použitie v zime. (Takéto označenie môžu mať nielen zimné, ale aj niektoré kvalitné celoročné pneumatiky).
A ak chcú (hlavne niektorí ázijskí) výrobcovia ponúkať takéto „akože zimné“ pneumatiky za nízke ceny, certifikačnému procesu sa vyhnú a použijú práve len vágne označenie M+S, čím teoreticky deklarujú napríklad len to, že podľa nich je ich dezén je navrhnutý tak, aby mali na blate a snehu lepší záber.

Paradoxne, toto označenie, aj keď pneumatiky vôbec nemusia vyhovovať pre zimnú jazdu, podľa našej legislatívy SK aktuálne stačí na to, aby boli považované za zimné.
Citujeme podľa § 38 ods. 1 zákona č. 8/2009 Z. z. : „Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav v čase od 15. novembra do 31. marca a v prípadoch, ktoré sú uvedené v časti vety pred bodkočiarkou.

Záver, zákazníci si musia preveriť, kedy je daná pneu z označením M+S vhodná na zimnú prevádzku a kedy nie.
 

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #43 kedy: 07.09.2018 - 19:11:16 »

Téma pneumatika Continental CrossContakt LX2 M+S montovaná ako prvomontáž výrobcom na 3008.

Posielam vyjadrenie výrobcu Continental, viď priložený link:

https://www.continental-pneumatiky.sk/osobne/pneumatiky/marking-laws/markings-article

Výcuc:
M+S symbol v porovnaní s bežnými pneumatikami majú tie so symbolom "M+S" vylepšené jazdné vlastnosti na snehu, predovšetkým záber a stabilizáciu pohybu. Vylepšenie vlastností je dosiahnuté vďaka dezénu, zmesi, alebo konštrukcii pneumatiky. Hoci symbol 'M+S' je v mnohých európskych krajinách považovaný za symbol zimných pneumatík, Continental odporúča v teplotách pod 7 °C použitie pneumatík s Alpským symbolom. M+S je teda menej náročný symbol, ktorý vyhovie zákonu, nie však plnej bezpečnosti.

Špeciálny prípad, pneumatiky 4x4/SUV.
Mnoho SUV a terénnych vozidiel je vybavených pneumatikami s označením „M+S“ na bočnej strane. Dôvodom je to, že táto kategória vozidiel bola najskôr ponúkaná v Severnej Amerike, kde sú celoročné pneumatiky s označením „M+S“ bežné. V rámci portfólia pneumatík Continental to platí napríklad pre produktové rady ContiCrossContact LX 2, ContiCrossContact LX Sport alebo Conti4x4Contact.
Označenie M+S je oficiálne definované v smernici EÚ v zmysle: „pneumatika s dezénom a konštrukciou navrhnutou na dosahovanie lepšieho výkonu na snehu ako v prípade bežnej pneumatiky“. Vlastnosti pneumatík s označením „M+S“ preto nie sú definované ani odmerané.
Vlastnosti zimných pneumatík na snehu sú v Severnej Amerike špecifikované pomocou Alpského symbolu. Iba pneumatiky, ktoré spĺňajú alebo prevyšujú tieto požiadavky, môžu byť takto označené.

Odporúčanie spoločnosti Continental.
Aj keď sú pneumatiky s označením  M+S v niektorých európskych krajinách vyžadované zo zákona, Continental ako zimné pneumatiky odporúča používať iba tie s Alpským symbolom na bočnej strane a s hĺbkou dezénu najmenej 4 mm.


Záver.
Toto vlákno vzniklo preto, že ma dvaja rôzny prdajcovia na základe školenia informovali ako zákazníka, že konkrétne pneumatika Continental CrossContakt LX2 M+S je vhodná na zimné použitie. Predajcovia by mali byť usmernení v zmysle hore uvedeného, že táto konkrétna pneumatika nedosahuje vlastností pravých zimných pneumatík a je na zákazníkovi, či si na zimu kúpi pneumatiky určené iba na zimné použitie. Vtedy by to bolo úplné a pravdivé informovanie zákazníka.
Bezpečnosť je prvoradá.




Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Pneumatiky a Grip Control.
« Odpoveď #44 kedy: 07.09.2018 - 20:31:32 »
Môžem túto tému otvoriť na nejakom školení, to je to najmenej...

Ono sa to vyvíja presne tak, ako som očakával. Mám pocit, že dnes sa všetko komunikuje tak, aby boli spokojné obe strany (win-win) - má to označenie M+S, ide teda o celoročky, ktoré našu zimu prežijú, ale ak by nie, ľahko si kúpite zimné gumy. Takto nejako to asi predajcovia komunikujú a v podstate na tom nie je nič zlé. Konečné rozhodnutie je vždy na zákazníkovi/majiteľovi auta. Ak sa nemýlim, v cenníku sú tieto pneumatiky označené ako "špeciálne pneumatiky M+S" a väčšina užívateľov (vrátane mňa) ich berieme ako celoročky...

Pravdupovediac, ja by som si GripControl do auta neobjednal, zatiaľ sa nikomu nepodarilo presvedčiť ma, že tento systém ozaj pomôže. Som toho názoru, že s autom idem iba tam, kde si trúfam ja ako šofér a zatiaľ som sa dostal ozaj všade aj s obyčajným autom bez zvýšeného podvozku. Ak by som chcel jazdiť v ozajstnom teréne, na to sú určené offroady a nie SUV (mimochodom, módu SUV som tiež nepochopil).
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29