Autor Téma: Nový Peugeot 301 - problém s kúrením  (Prečítané 4183 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline janyznv

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 2
Nový Peugeot 301 - problém s kúrením
« kedy: 22.02.2018 - 18:14:17 »
Zdravím. Mám nový Peugeot 301 1.6 BlueHDi r. v. 2017 a problém s neskorým nábehom kúrenia. Auto inak funguje bez problémov, ale prvých 15 -20 km jazdy je ako v chladničke, do kabíny fúka studený vzduch, až kým sa motor nezohreje a neprepne teplo z motora aj do kabíny. Podobne to funguje aj pri neskoršom zastavení auta, už po pár minútach pauzy, po rozjazde, znovu dávkuje do kabíny zo začiatku len studený vzduch. Mám preto otázku na majiteľov tohto modelu auta, či majú tiež podobné skúsenosti s kúrením.
Ďalšia nelogická vec, je nastavenie intenzity fúkania ventilátora kúrenia. Po stiahnutí otáčok ventilátora na minimum sa kúrenie vypne a do kabíny prúdi len studený vzduch. Aj po ponechaní najslabších možných otáčok ventilátora, je však prúdenie vzduchu dosť silné a nie moc príjemné, keď motor ešte nie je zohriaty. Po zohriatí už funguje v poriadku a kúri dobre.
Pýtal som sa na to aj predajcu, tvrdil, že je všetko v poriadku a jediné čo mi odporučil, je nákup zimnej clony na chladič.
Tá by mohla udržiavať motor v lepších teplotách, ale neviem, či by vyriešila problém s neskorým prepnutím tepla do okruhu kúrenia. Uvažoval som, či nie je zle nastavený termostat, alebo niečo podobné, ale nezdá sa mi to, keďže auto je nové, má len 3 mesiace. Prosím preto o radu iných majiteľov Peugeotu 301.

Offline Mathias

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 7
Re:Nový Peugeot 301 - problém s kúrením
« Odpoveď #1 kedy: 10.08.2018 - 14:34:55 »
Ahoj,
ja mám 1,6 VTi 115k 85kW z 06/2017 a takýto problém som nezaznamenal. Benzín sa ale zohreje omnoho rýchlejšie ako diesel. S mojím starým autom (1,8 TDI) som musel najazdiť viac ako 10 km aby sa motor aspoň priblížil k prevádzkovej teplote a to nemuselo byť ani hlboko pod nulou, takže byť tebou by som si s tým hlavu nelámal. Je to cena, ktorú musíš platiť za diesel  8).

Offline matisek73

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 7
Re:Nový Peugeot 301 - problém s kúrením
« Odpoveď #2 kedy: 04.11.2018 - 20:39:58 »
...moju dieslovú 301 som kúpil v novembri 2017...po desiatich dňoch studených jázd do práce a z nej som s tým istým problémom napochodoval do servisu...snažili sa ma presvedčiť, že to takto má byť, že je všetko ok, že nejaké NOx, ekológia, výrobca atď...keďže som sa nenechal odbiť, tak mi do auta dali nový softvér, ktorý vraj práve v tom čase vyšiel...a ja som po troch hodinách odišiel zo servisu s autom, ktoré doteraz kúri tak ako má...veľa šťastných kilometrov
« Posledná zmena: 04.11.2018 - 20:41:11 od matisek73 »

Offline janyznv

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 2
Re:Nový Peugeot 301 - problém s kúrením
« Odpoveď #3 kedy: 04.12.2018 - 19:49:45 »
matisek73 - Ďakujem za informácie.
Problém s kúrením bol naozaj softvérový a vyriešili to v servise nahratím najnovšej verzie.
Spočiatku sa síce čudovali, prečo chcem nový softvér, neskôr pripustili možné zlepšenie, nakoniec priznali aj to, že je na to zvolávačka.
Objednali ma na nahratie a tak som si po asi hodinovom čakaní odviezol úplne inak fungujúce auto, kúri už po krátkej jazde, žiadny studený vzduch do kabíny, ani prefukovanie cez prieduchy ako cez otvorené okno, skrátka kúri tak ako má.
Čo sa týka prístupu k zákazníkovi, zvládli to úplne profesionálne, žiadne zbytočné ospravedlňovanie, načo to rozmazávať, veď čo na tom, že som mrzol celú minulú zimu, aj keď upravený softvér už bol na svete.
Pôvodne som bol rozhodnutý, že sa auta zbavím, ale teraz je to už v pohode.
Zostáva len dúfať, že ostatních zákazníkov s vadným kúrením oslovia a zvolajú skôr.
Ešte raz ďakujem a prajem veľa šťastných kilometrov.

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 696
Re:Nový Peugeot 301 - problém s kúrením
« Odpoveď #4 kedy: 05.01.2019 - 15:19:03 »
jany . poradím ti ešte jednu vec ... ráno , keď naštartuješ , zapni si iba vnútorný okruh ... auto bude ťahať vzduch z kabíny a omnoho rýchlejšie bude kúriť ... pozdejšie to môžeš vypnúť a povoliť vonkajší vzduch ( aby nebol tento v kabíne príliš suchý )