Autor Téma: (306) - GTi-6, pod 1500ot neuberá + teplý štart vie skapať  (Prečítané 8703 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Kajo

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 115
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #15 kedy: 13.10.2013 - 21:53:28 »
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
307 Multivan Vivaro Transit

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: (306) - GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #16 kedy: 28.12.2013 - 18:15:35 »
Tak mi tá potvora začína skapávať po teplom štarte
Príklad, jazdím jazdím teplota všetko jak má byť ohriaty motor, teplota oleja krásnych 90°C. Zastavím na železničnom priecestí, vypnem motor.
Po pár minútach ho naštartujem, nechytne na ťuk, pár krát ho pretočí (ako keby nemal benzín, no palivové čerpadlo počuť), chytí, ale tak nejak nevýrazne a po sekunde-dvoch neudrží voľnobeh a skape bez plynu  :D

Stalo sa mi to aj predtým, možno 2-3x z 50 naštartovaní, keď prídem ku autu napríklad po pár týždňoch čo je v garáži, tak chytí na ťuk.
Verím tomu, že teraz sa to zase 20 štartov nestane a 21 áno.

Zolii aj Stano poradil, že by to mohol byť krokový motorček, a možno by sa oplatilo ho vybrať a vyčstiť.
Z múdrej knihy Jak na to 306 som zase čítal :

Horký motor lze nastartovan jenom s obtížemi:
Znečistená nebo ucpaná vložka vzduch. filtru (3000km dozadu bol filter vyčistený aj so škrtiacou klapkou)
Závada ve vsřikovacím systému (nevidím spojitosť medzi teplým a studeným motorom, motor jede jak gula aj vo vysokých otáčkach, čerpadlo počuť a pracuje, nevynecháva)
Nízký kompresní tlak ve válcích (hmmm, nežere olej ani neubúda voda, nie je mastná, výkon je OK, nemyslím si)
Špatne seřízený předstih - netuším ako sa "seřizuje", a vlastne ani neviem čo to poriadne je a či je to u XU10J4RS záležitosťou RJ alebo čoho.

Nápady?

EDIT:

Keď sem tam skape ohriaty motor + to čudné správanie motora že ako keby pri brzdení motorom od 1500otáčok už ako keby neuberá môže signalizovať ten krokáč ?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline pastorek

  • ID: 002
  • ----
  • Expert
  • *
  • Príspevkov: 1.209
Re: (306) - GTi-6, pod 1500ot neuberá + teplý štart vie skap
« Odpoveď #17 kedy: 28.12.2013 - 21:20:33 »
Krokový motorček by to mohol robiť.  Ja by som skúsil vyčistiť ale i kanáliky okolo neho.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: (306) - GTi-6, pod 1500ot neuberá + teplý štart vie skap
« Odpoveď #18 kedy: 04.01.2014 - 18:24:38 »
tiež som za krokový motorček spolu s čidlom klapky to zkontroluj :)

brzdenie motorom aj trhanie môže spôsobovať krokový motorček ked má problém pracovať v určitej časti svojho behu :) takže sa uplne nezatvára ked ti to nebrzdí, a to iste aj cukanie pri jemnom zošliapnutí pedálu sa dá vysvetliť krokovím motorčekom
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec

Offline gedu

  • ID: 011
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.216
Re: (306) - GTi-6, pod 1500ot neuberá + teplý štart vie skap
« Odpoveď #19 kedy: 04.01.2014 - 20:25:09 »
Ja som mal podobny problem no nakoniec bol zly snimac (cidlo) teploty na motore,zalezitost za 15€
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
- Peugeot 306 1,6 65kW, r.v. 1999 - Predané
- Citroen C4 Picasso 1,6HDi 80kW, r.v.2009 - Predané
- Toyota Auris TS 1,6 Valvematic 97kW, r.v. 2017

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: (306) - GTi-6, pod 1500ot neuberá + teplý štart vie skap
« Odpoveď #20 kedy: 05.01.2014 - 14:49:43 »
Ďakujem za odpovede, v zásade sme/ste a zišli v dvoch veciach - krokáč a potenciometer škrtiacej klapky  :clap
Až nepomôže toto, tak potom začne prúser.
S autom sa počas zimy (aj keď teraz asi jari) nepouštím do žádných věčších akcí, ale pri najbližššej návšteve Rivalov v Zámkoch skúsime vymeniť krokový aj čidlo klapky (majú ešte jednu 306 GTi6 v zálohe), prípadne náhradný diel na vyskúšanie. Nič nie je večné, vychytí sa táto muška a bude zase dobre.

gedu - čidlo teploty už sa menilo, problém nevyriešilo, len sa trošku pozmenila teplota kedy otvára veľký okruh chladenia, tým to nebolo.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)