Autor Téma: (306) - GTi-6, pod 1500ot neuberá + teplý štart vie skapať  (Prečítané 8704 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Ahojte vespolek

Už dlhší problém pozorujem technický problém s 306 S16/GTi-6  s motorm XU10J4RS (iné označenie CRFSW).
Mám silné tušenie, že pôjde o elektrickú závadu, možno dokonca záležitosť nejakého snímača. Niektorí z Vás vedia, že o auto je postarané a je vo vynikajúcej kondícii,
ale toto je vec, ktorú by som rád odstránil. Funkčne síce nevadí, ale chcem to mať tip-top.

Popis:
V nízkych otáčkach, v rozmedzí 1200-1800 ot občas pri jemnom dotyku plynového pedála motor pocukáva.
Ak v tomto momente pridám, motor prestane cukať a normálne pridáva.
Nejde o dusenie, ani neskapína, ani nestráca výkon, ide len o trhavý pohyb na jeho uložení, ktorý sa prenáša do karosérie a je cítiť klasickým cukaním.
Sloven sa to dá napísať asi nasledovne - nevie sa rozhodnúť či má vybuchovať alebo nie.  Vo výsledku je to akési jemné strielanie do výfuku.
Paradoxne vo vyšších otáčkach ako cca 1800 už žiadny problém nemá, a to ani pri ostrej jazde vo vysokých otáčkach. (vylúčil by som palivové čerpadlo).

nápoveda - občas ak v týchto nízkych otáčkach spustím nohu z plynového pedála a chcem spomaliť, občas ako keby neodpojil prívod paliva a nebrzdí motorom, ale ide rovnako
ďalej ako keby som mal nohu na plyne tak, kým som ju dal dole z pedálu.

Mám podozrenie na snímač polohy škrtiacej klapky.
V tomto článku : http://www.pugaddicts.co.uk/2013/06/bosch-throttle-position-sensor-tps.html a na anglických fórach sa píše, že ide o súčiastku, ktorá sa vie pokaziť a nebol by som prvý ani posledný prípad s týmto prolbémom s GTi-6. Obvyklými prejavami sú "problémy s brzdením motorom", výpadky pri akcelerácii a zvýšená spotreba

výpis urobených vecí, ktoré by mohli mať vplyv na problém:

Bol vymenený palivový filter
Vyčistený vzduchový filter
vyčistené sacie parohy a škrtiaca klapka
preventívna výmena čidla teploty pre RJ
nové zapalovacie sviečky cca 7000 km dozadu
žiadna závada na diagnostike
cukanie sa prejavuje aj s originálnym, aj celopriechodným ladeným výfukom

Ja osobne si myslím, že to bude spomínaný snímač, pôjde najskôr o nejaký potenciometer s klasickou odporovou dráhou, ktorá sa možno už vydrala.
Budem rád za akúkoľvek radu či pripomienku, potvrdenie alebo vyvrátenie mojich dojmov.
« Posledná zmena: 28.12.2013 - 18:19:57 od Ivkopivko12tka »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #1 kedy: 12.10.2013 - 00:50:03 »
ono to fakt vyzera na snimanie polohy skrtiacej klapky. skusal si to rozobrat a kuknut tu drahu potenciometra?

viem ze je to ine auto, ale s kamaratom Kajom sme na felicii podobny problem riesili, kde dost pomohlo precistenie tej drahy, ako znizenie prechodoveho odporu medzi bezcom a samotnou drahou.
si asi neskusal inu vsak?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #2 kedy: 12.10.2013 - 00:58:04 »
Neskúšal som rozoberať nič, ani si nie som istý, či ten snímač rozobrať pôjde, ale pozriem sa na to.
Keď tak by som už zobral nový. Ale teší ma, že si ma podporil s s tým, čo som si aj ja vydedukoval.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #3 kedy: 12.10.2013 - 01:00:18 »
vies mi dat cislo dielu?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #4 kedy: 12.10.2013 - 01:06:56 »
mohlo by to byť toto - BOSCH part number: 0 280 122 009
Zisťoval som si v peugeot servise cenu, origo diel cca 130 euro, náhrada okolo 40.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Kajo

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 115
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #5 kedy: 12.10.2013 - 10:10:11 »
Live data na diag. tú chybu ukážu.
Príklad: plyn je stlačený, ale škrtiaca hlási voľnobeh...
Niekedy je to vec nastavenia snímača voči klapke.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
307 Multivan Vivaro Transit

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #6 kedy: 12.10.2013 - 11:14:58 »
jojo, má tento motor, resp. riadiaca jednotka schopnosť komunikovať s nejakým diag. zariadením "live" ?
Snímače posielajú a program zobrazuje tieto hodnoty real-time atď.?

S tým by som sa niekedy len tak zo zvedavosti pohral. Dúfal som, že mi teplotný snímač problém vyrieši, ale asi objednám ten snímač a vymením ho,
neviem čo iné by to mohlo spôsobovať.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Kajo

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 115
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #7 kedy: 13.10.2013 - 00:33:15 »
40 eur je dobrá cena, ja to mám tiež za 40.
Inak je to primitívna súčiastka, 3 rezistory a jeden potenciometer, ľahko sa dá premerať, či tam nie sú výpadky.
Nepotrebuješ ani diagnostiku, iba avomet.
Očakával som aspoň jeden spínač v nej, ale nie je.
Taktiež som očakával zdvojený potenciometer, nie je.
Takže to skutočne môže byť príčinou:
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
307 Multivan Vivaro Transit

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #8 kedy: 13.10.2013 - 12:30:32 »
jojo tiež som si ho vyhľadal a prvé čo som valil oči bolo že koľko dukátov, za tak primitívnu krabičku :-)
No nič, až vyjde čas a financie, tak ho kúpim a vymením, potom dám vedieť, či to pomohlo.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Kajo

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 115
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #9 kedy: 13.10.2013 - 15:33:35 »
Najskôr ho premeraj, je to jednoduché, iba odpoj zásuvku, pripoj ohmmeter a  sleduj, či hodnota odporu stúpa plynulo, keď sa stláča plyn.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
307 Multivan Vivaro Transit

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #10 kedy: 13.10.2013 - 19:52:44 »
jasne jasne, bol som na strednej elektrotechnickej priemyslovke, hádam to zmerám  :chuckle
Neviem, aké hodnoty odporu, resp. aký rozsah hodnôt je pre tento snímač správny, ale dôležité bude skôr to, či sa hodnota mení spolu so zmenou polohy plynového pedálu.

Len teoreticky, keby to nebolo ani v ňom, čo ešte? Nevedeli poradiť ani bratia z CZ fóra, ani Pastorek a vlastne nikto :-)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline Kajo

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 115
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #11 kedy: 13.10.2013 - 19:58:13 »
Pozri, môže tam byť toho viac, napr. lambdasonda... ale toto vyzerá podozrivo.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
307 Multivan Vivaro Transit

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #12 kedy: 13.10.2013 - 20:22:01 »
mám dojem, že zlé hodnoty z lambda sondy by sa ukázali buď na diagnostike, alebo minimálne rozsvietenou kontrolkou motora.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline pastorek

  • ID: 002
  • ----
  • Expert
  • *
  • Príspevkov: 1.209
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #13 kedy: 13.10.2013 - 20:29:13 »
Kontrolka a diagnostika reagujú na sondu iba ak by hodnoty boli mimo rozsah ale neodhalia jej nepresnosť.  Pri voľnobehu práve lambdasonda ovplyvňuje bohatosť zmesi.  Mimochodom, pri takejto "závade" môže byť chyba i v nevhodných sviečkach alebo vo vzdialenosti ich elektród.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: 306 GTi-6, občasné cukanie motora v nízkych otáčkach
« Odpoveď #14 kedy: 13.10.2013 - 20:34:24 »
Sviečky majú cca 7000km teraz, sú to síce tie Denso Iridium, no s odskokom/odtrhom (neviem si spomenúť na správny výraz) presne pre tento motor a predtým sa problém ešte tak neprejavoval.
Lamda pokiaľ viem je ešte pôvodná z výroby, je možné, že už má na kahánku. Najprv odmerám ten snímač polohy klapky.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)