PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 407 => Téma založená: Oliver Mišovič 01.07.2019 - 06:50:46
-
caute mam taky problem ze isiel som robit preplach a vymenu oleja v automate na auto peugeot 407 2.0 hdi 100 kw rhr 6sť automat, ako sme auto dvyhli tak mi povedal mechanik ze mi tecie olej s prevodovky lebo na krite bol olej do cervena ale na prevodovke uz mi prisiel skor do zlta ... tak sme ju preplachli a dali novy olej ravenol ktory je tiez cerveny, potom ako som odtavil auto tak ten olej ktori kvapka len ked auto ide zas bol do zlta a zhodoval sa s olejom so serva no lenze ten mechanik povedal ze to je gufero ktore sa nachadza vo vnutri prevodovky tak čo si o tom myslite? dakujem za otdpoved bo ja uz neviemps so servom su take problemy ze ak tocim pri nizkej rychlosti alebo pri stati tak zavybruje a taky cudny zvuk urobi
-
tu je olej ktory tam bol ten zlty
-
tu je ten cerveny zevraj
-
inak som este nasiel video kde ten ravenol nahrevaju az do bodu varu a zmeni farbu do zlta
-
tu je olej ktory tecie ten vpravo a vlavo je olej so serva novy
-
No začať tým, že treba zistiť, či tečie servo - ak áno, tak odstrániť netesnosť a potom sledovať, či tečie aj prevodovka (vie prepúšťať gufero pod hydromeničom).
Ak servo "vŕzga", tak mu chýba olej, hladina oleja v serve je ako na tom?
-
no v serve najprv bola nizka hladina oleja tak osm odlial no potom som ju skontroloval znova a bola az vysoka a potom to zacalo .... vrzga a zavybruje i ked tam ten olej je no a ja si myslim ze ak v piatok bol meneny olej tak bi tiekol cerveny nie? len to ze je tam dost blby pristup
-
No a servo je správne odvzdušnené? A hladina musí byť medzi min a max, neprelievať cez maximum! A merať pri studenom oleji, ak auto jazdilo, tak nemerať hladinu.
Ale podľa popisu to vyzerá na 2 problémy - servo a aj prevodovka.
-
no servo praveze neviem ci bolo odvzdusnene kedze tam je to elektoro hydraulicke .... neviem ako nato , ale s prevodoukov nesu ziadne problemy nesklbe netrha nic ...
-
Na prevodovke sa to nijako neprejaví, to by muselo chýbať veľa oleja v nej.
-
Servo odvzdusniš otáčaním volantu z jednej krajnej polohy až po druhú a v tej krajnej polohe chvíľu podržíš.
Tento ciklus sa opakuje niekoľko krát po sebe. Elektrohydraolické servo nemá prakticky nádržku ale len nalievacie hrdlo v ktorom pri poklese nasaje vzduch následne olej začne penit a vyteká cez otvor v nalievacom viečku. Po odvzdusnení je dobre doliať servo olej cca 2-3 cm nad risku Max.
Toto platí ak ti vyteká servo olej cez otvor nalievacieho viečka.
-
no hej viem ale plati vzdy to ze ak by to bol olej s prevodovky tak je cerveny ze? a to servo mi pride realnejsie kedze tam bolo menej oleja ktory sa doplnil no potom ho bolo zas vela a odvtedy to zacalo