PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: winco 25.10.2013 - 12:46:09
-
Zdravim, mám taký problem jak som vymenil výfuk za športove zvody a kompelt trubka až po konec a v motore som mal len čistu destilku tak všetko bolo v pohode len sa mi torkšu viac zohrial olej ale furt v norme.
Po výmene destilky za červenu nemrzku mi strelil radiator a po konečne oprave radiatora som si pri ceste domov všimol, že som šiel 100km/h 3000otáčok mi to točilo a voda mala 100˚C ked som ubral plyn a šiel chvýlku 85-90km/h tak sa to ustálilo pod 95˚C skôr 90˚C a to najhoršie bolo to že som zistil že sa mi netočí ventilátor :(
takže moje otázky: 1. čo je s ventilátorom a kde nájdem nejaký jeho vypínač ktory ked skratujem aj bez naštartovaneho motora ak sa roztočí
2. rýchle zohrievanie/prehrievanie motora vyrieši omotanie ladeného výfuku termopáskou? logicky si myslim že jo, ked sa zmadzi sálavemu teplu ktoré zohrieva olejovu vaňu zo spodu a tým padom aj olej :)
-
... 1. čo je s ventilátorom a kde nájdem nejaký jeho vypínač ktory ked skratujem aj bez naštartovaneho motora ak sa roztočí ...
Podľa schémy by malo byť priamo na chladiči čidlo a to dáva motorčeku kostru. Plus je priamo od poistky v mot. priestore.
-
a ktore čidlo?? to je?? to modre myslíš čo je na vrchu chladiča?? .... vlastne jo tam je len to jedno :) ..... no dik idem to kuknuť prípadne skusim skratovať konektor na to čidlo či sa ventilátor zopne :)
edit.....tak nakoniec som našiel príčinu chyby :D je to to čidlo :) skratoval som konektor na danom čidle a ventilátor sa zopol :) a sučastne som zistil že bolo malo vody v nadobke chladiacej to teda vysvetluje aj to prehrievanie :) pritom mechanik predo mnou dolieval do chladiča vodu ked som odchýdzal od neho, ale zase nemusel byť ešte odvzdušenený a ponáhlal sa tak to zabudol a cestou sa odvzdušnil sám a potom problem na svete...cez víkend idem autom preč tak budem sledovať čo sa bude diať :)
-
Menil 1,4 za 1,6 . nie je tam náhodou rozdiel v chladičoch?
-
nie nie chaldiče su rovnake aj na 1,6 16V je rovnaký chladič, rozdiel je len vo verzii s klimou alebo bez a ja mám bez klímy :) ale hovroim pri 1,6 dokonca aj upravenom výfuku sa mi voda nedostala cez 75-80˚C ked tam bola čista destilka jak mile som dal červenu nemrzku v pomere 1:1 s vodou tak sa to začalo zohrievať :) ale tak halvne že ventilátor bude točiť :) skusim an jar kupiť termopásku na výfuk a bude to pohode snad :)
-
Ked pocujem slovo skrat v spojeni s autom,jezia sa mi chlpy na tele. :D
-
no tak je rozdiel skrat a skrat :D ja som skratoval vypínaš len dočasne aby som zistil kde je chyba :D tým skratom som vlastne spravi len to čo spraví vipínač sám ked sa prepne do stavu ON :D takže tu sa nemáš čoho báť všetko už je tak ako mmá byť len sledovať ako sa to bude dalej správať :D
-
Ked pocujem slovo skrat v spojeni s autom,jezia sa mi chlpy na tele. :D
On to nie je správny výraz pre tento konkrétny úkon, správne by bolo že premostil konektor.
-
nikdy ale skutočne nikdy nemaj v aute čistu vodu. vždy tam nechaj nemrznucu zmes okrem toho že nezamrzne su tam antioxidačne kraviny
-
červená nemrzka sa nedáva pre peugeot. Tam patrí modrá, zelená alebo žltá. Skús ršte raz prepláchnuť systém a poriadne ho odvzdušniť a vyčistiť termostat.
-
a vieš mi povedať dôvod prečo tam červenu nemám dávať ked som ju tam mal posledne 4 roky čo mám auto ´, okrem tohto leta čo som po výmene motora mal len destilku čistu :D
-
Myslím že v ten kvapaline sú rozdiely podla toho v ako systéme sa používa červenú väčšinou vídam v koncerne peugeot máva takú tmavo zelenú niekedy vyzerá aj ako modrá . Mal by tam byť rozdiel v zložení a mechanik mi raz vravel že to môže poškodiť tesnenia ale neviem čo je na tom pravdy . :)
-
Aj ja mám jednu otázočku! Dnes som bol na diagnostike, lebo mi netočí ventilátor pri prehriatí vody! Diagnostika nepotrvdila žiadnu chybu, tak sa teda pýtam: Akú teplotu musí mať voda, aby sa automaticky zapol ventilátor?
-
Čidlo má uvedené že zapína vetrák pri 117 stupňoch.
-
Aha, tak tam bude asi problém, lebo zatiaľ mi ukazovalo pri prehriatí cca 100-110.
-
Osobne sa mi to zdá veľa i keď zoberiem do úvahy nemrznúcu kvapalinu a pretlakový systém.
Činnosť vetráka by mala ísť otestovať priamym prepojením kontaktov v konektore čidla. Ak mi napíšeš VIN tak by som ti vedel presne povedať ako na tvojom aute.
-
Myslím že ventilátor spína pri 96°C na prvú a pri 105°C na druhú rýchlosť.Tých 117 bude zrejme už výstraha.