PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 5008 I => Téma založená: Jarmila 28.03.2017 - 20:23:26
-
Dobry den, prosím o radu. Na Peugeote 5008 (r.v. 2013, najazdených 40 000 km, záruka skončila na jeseň) nám začala vyskakovať 4-tka späť do neutrálu. V Peugeot servise nám povedali, že výmena prevodovky - 2 500 €, príp. zohnať si z vrakoviska prevodovku za 500 €. Ponuku od iného servisáka mám: kúpiť synchrón prevodovky za 120 € + vymeniť to za 250 €. Zatial som snim dohodnuta, ze sa mi zajtra pozrie na to, ci nebude problem v kulise radenia a s nim spojenych sucasti. Chce presne identifikovat chybu. Dostala som aj tipy: Vyskusat nastavit lanovody ,potom az synchron, Skontrolovať tiahla z radiacej páky do prevodovky. Máte ešte nejaké iné tipy? Vrelá vďaka a pekný týždeň. P. S. Ideálne BA, alebo západné Slovensko.
-
Nevyznám sa v tom, zareagujem všeobecne k záruke: akýkoľvek zásah je drahší ako optiway = keď sa dá, treba predlžovať až do maxima...
-
Ťaháva sa za autom niečo ťažké ? Ja mám 5008 2,0 HDI 160000 km a prevodovka je zatiaľ OK. Ako tu bolo povedané. Najprv kvalitná diagnostika a až potom rozoberať prevodovku.
-
mne sa zda,ze to bude robit zasuvanie kolesa,vypada,ze ho nezasunie uplne ,ale len trebars polovicu ,bolo by treba nastavit
v kulise,ci nie je nahodou uvolnena tycka na zasuvanie 4. rychlosti. Prípadne moze byt vypadnuta gulicka.
-
tie predpoklady ktore ste uviedli su take ze idete na to spravne. lanovody, kulisa atd.
verim a dufam ze to bude iba tato malickost.
drzim palce.
nepredpokladam ze synchrony s tym nieco maju a pokial prevodovka na 4ke nedostala ranu, ohlodane zuby tak neni dovod aby vyskakovala.
jedine tie predpoklady vyssie co ste uviedli.
ofiko servis sa s tym babrat nebude, oni len menia kus za kus co potvrdzuje aj vyjadrenie toho chytraka od stola co to vedel hned takto zdiagnostikovat.
preto je to na Vas a je rozumne ze idete na to takto.
-
Autorizák sa s tým babrať bude, len pani natrafila na génia, ktorý kazí meno autorizovaným servisom. Ešteže to nebolo vo FINAL-CD, to by tu niektorí nerozchodili...
Auto je objednané na diagnostikovanie budúci týždeň, hádam sa podarí odhaliť príčinu čo najskôr.
Nikto zatiaľ nevie, čo tomu je
-
Palec hore Modzilo, konštruktívny prístup....
-
suhlasim. konstruktivny pristup. drzim palce. cest vynimkam. :beer
-
FINAL CD vyhnite sa im oblukom !!!
-
Ďalší inteligentný príspevok... :clap
Aby som ozrejmil, ako táto téma napreduje, tak tu sú novinky: 5008-čku máme týždeň u nás, vozíme sa, skúšame. Trom technikom sa nepodarilo nasimulovať stav, aby sa "závada" prejavila. S majiteľmi auta komunikujeme. Nemáme problém prevodovku otvoriť, ale keďže sa "závada" neprejavila, nemáme sa čoho chytiť a nevieme, čo máme hľadať...
Prijímací technik bol na jazde aj s pani majiteľkou, pričom "4-ka" bola hodená aspoň 30x a ani raz sa závada neprejavila. Máme záujem vyriešiť problém, ale nemáme ako, keďže sa pred nami neprejavil.
Auto teda vraciame majiteľom s tým, že akonáhle sa závada znovu objaví, vyhlásime daný stav za abnormálny :D a budeme znovu pátrať... S takýmito závermi sa síce neradi stotožňujeme, ale nezostáva nám nič iné...
-
Kto bol za volantom počas jazdy v servise? Majiteľ alebo mechanik?
-
Týždeň naši traja-štyria technici, dnes aj pani majiteľka s technikom ako závozníkom, závada sa neprejavila. Keď pre auto prišiel manžel pani majiteľky, po odchode sa to vraj prejavilo, tak sa vrátil, ale pri jazde s technikom opäť nič... 🤔
-
Tak ako hovoríme my ITáci - Chyba je zrejme medzi stoličkou a klávesnicou, v tomto prípade medzi sedačkou a volantom....
-
ak je auto este v zaruke, postrehol som ze do 05/2017 tak urcite dokupit zaruku,
po dalsie, nedava si tam okolo riadiacej paky k tej manzete pan manzel nejake kluce alebo nieco?
ludia to zvyknu robit a tym padom sa rychlostna paka nedostane do tej polohy kam ma.
dost casty jav pocas mojej praxe :)
-
No presne na také niečo ako píše Marcel narážam :)
-
Nás učili v autoškole radiť systémom "raz á dva". netreba ponáhľať. To bolo dosť dávno. nechcem sa nikoho dotknúť, ale s tým radením netreba ponáhľať. Tá trojka a štvorka bola hodne uponáhľaná. Tie manuálne prevodovky sú "pomalé" synchróny nestačia spomaliť jednotlivé kolieska. Silentbloky nestačia stlmiť všetky rázy od pohonného mechanizmu. Mne tak isto pri zaradení štvorky trochu poskočí radiaca páka. Tento problém sa podľa mňa netýka preveodovky ale ovládacieho mechanizmu prevodovky. Čiže lanovody, silentbloky a šoféra.
-
Aby sme vedeli o čom je reč, tak dávam video, ktoré dala pani na FB:
-
MartinSK si snad robis prdel, bavime sa o aute rocnik 2015 :D ake synchrony ake pomale kolieska, dnesne prevodovky su technologicky na inej urovni,
ziadne pomale kolieska sa tam pomaly nekrutia, vsetko slape na 110%
to co popisujes sa mi nestavalo ani na fiat zastava z roku 80, ani na otcovej skode 105L
ze ti poskoci pri pusteni riadiaca paka, je normalny jav, je to konstrukcna vec uchytenia motora.
z videa je vidiet ze je vsetko ok co sa uzivatela tyka, rychlost krasne zapadla a nasledne vyskocila, myslim ze s tymto si technik vie poradit co sa nazoru tyka,
nemusi cakat na jav aby sa to stalo jemu. pani preto navrhujem to reklamovat znova a bezodkladne si dat optiway (plati zrejme iba na SK).
lebo su len dve moznosti, bud bude servis tahat cas az skonci zaruka a potom sa pricina zrazu v prevodovke najde ale zacvaka to zakaznik a
druha moznost je ze si pani dokupi optiway (nikto tu nespomenul ze to bolo zakaznikovi ponuknute co je skoda)
a uz si to bude riesit servisna siet peugeot. oni prevodovku otvarat nebudu, robi sa to formou vymeny kus za kus. by som chcel vidiet toho technika ako
na stole rozobera prevodovku v zaruke a venuje sa tomu tyzden. to si moze dovolit garazmajster, alebo servis prevodoviek.
otazka je ci skutocne boli tie lanovody skontrolovane a spravne nastavene.
tretia moznost je toto video poslat do akehokolvek autorizovaneho servisu v SR CR, AT a ak sa s tym niekde stretli tak budu vediet poradit.
-
Podľa mňa, keď som vec reklamoval, v záruke, potom je už jedno, či skončí alebo neskončí záruka. Proste závadu musia odstrániť v rámci garančky, aj po roku. Týmto nechcem odhovoriť od predĺženia záruky. Čo sa týka toho posielania videa po servisoch, to snaď nemysliš vážne?. veď to je povinnosťou servisu aby to vyriešila, a nie zákazníka!!!. Mne sa konkrétne stalo asi pred rokom, aj som to tu písal, zadrhávali mi spojka. Bol som to reklamovať. Na prvý raz niečo premazali , moc to nepomohlo, tak ma požiadali o trpezlivosť, že skúsia preveriť v rámci servisov, či sa s tým nestretli. Asi po mesiaci mi zavolali, že bude zrejme vadný pomocný spojkový válec, že ho už objednali, nech pridem do servisu. Závada odstránena. Tomu hovorím aktívny prístup servisu. Nechcem byť uštipačný ale nebol to final. Podľa mňa správny prístup, servis nemusel laborovať, zákazník spokojný.
-
Nechcem nikoho napádať, ale začína sa mi meniť názor na autorizovaný servis. Doteraz som si myslel že ak je servis autorizovaný tak jeho výhoda je v tom že automechanici chodia na školenia (alebo školitel chodi za nimy, je to vlastne jedno) a majú prístup do "databázy porúch" kde sú takéto prípady a postupy odstránenia zaznamenávané. Predpokladám že výrobca analyzuje poruchy vzniknuté na jeho výrobkoch a zavádza nápravné opatrenia, no a tieto informácie poskytuje svojim partnerom (inak predsa nemôže mať certifikáty kvality). A nie že by sa mali pýtať kolegov z iných servisov.....
-
Každý má svoju pravdu a hľadal by som ju niekde uprostred... Možno príde čas, aby som ozrejmil, o čo naozaj ide, ale zatiaľ ten správny čas nenastal...
Video je síce pekné, RIEŠIA to tu úplne všetci a absolútne nejde o to, že nechceme pomôcť. Aj uplatňovanie záruky má svoje pravidlá a my si nemôžeme dovoliť len tak vymeniť diel, pretože tu stále je niekto, kto to musí zaplatiť a táto strana aj určuje pravidlá hry. Okrem toho vymenené diely idú na expertízu, ktorej výsledky majú na servisné stredisko nemalý vplyv.
Na základe videa sa dajú urobiť rôzne závery, o tom nediskutujem. Ak však popisovaný problém nebol doteraz nikde zaznamenaný, logicky k nemu neexistuje riešenie v "kronike riešení". Ono to riešenie nemusí byť jednoznačné ani v prípade, že už sa to u niekoho objavilo. Stačí si prečítať jasné symptómy - udávaný problém sa objavuje náhodne, pričom pri testovaní auta technikmi sa počas týždňa závada neprejavila ani raz!!!
Nechcem sa nikoho dotknúť, ale keď ste všetci takí múdri, tak určite viete, čo treba vymeniť a v prípade, že by to nebolo ono, tak určite poradíte aj to, ako si nechať preplatiť na centrále nové diely, ktoré výmenou daný stav nezlepšili.
Narovinu - kto z vás pozná celú procedúru pri garanciách, pri optiwayoch? Ani ja ju nepoznám do detailov, ale dám ruku do ohňa za to, že na to nedlabeme a že chceme pomôcť.
-
Osobné narážky a invektívy boli presunuté do archívu. Poprosím ak máte niekto nejaký osobný problém, sú tu iné formy komunikácie ako verejné fórum, kde sa snažíme jeden druhému pomáhať.
Ďakujem...
-
Dakujem, mudro, dik :) :clap
-
UPDATE tejto témy: Na aute sa závada prejavila aj pred našimi technikmi, takže ideme otvoriť prevodovku...