PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 207 => Téma založená: Martin47 02.04.2020 - 23:14:02
-
Pred krátkym časom (cca 4 mesiace dozadu) som dal vymeniť brzdové kotúče spolu s doštičkami. Kotúče Bosch, doštičky Brembo, žiaden Číňan. Dnes som neprešiel na STK pre nadmerné kolísanie brzdnej sily v priebehu jednej otáčky kolesa. Nerozumiem tomu. Pravdepodobne budú vraj zvlnené. Keby som na tom aute jazdil ako na superšporte, tak nepoviem, ale vždy, keď jazdím športovejšie, tak sú to zase není extrémy, som na auto citlivý a dávam si pozor čo robím, aby sa brzdy mali priestor vychladiť po intenzívnejšom, nikdy nie dlhodobom brzdení.
Kde je problém?
Napadá človeku už všeličo. Nevhodný výber kotúčov? Zlá montáž? Zlá výroba? Alebo snáď neviem jazdiť? Bol som si asi príliš istý, no štve ma to a ešte viac fakt, že sa asi nedozviem, čo to spôsobilo.
-
neviem odkiaľ si , ale vedel by som zmerať či a koľko sú kotúče zvlnené ... ( hoci podozrievam že sú zvlnené ). skorej by som predpokladal že to bude rozlišným výrobcom kotúčov / platničiek ....
-
Som z Nitry. Mohlo by to byť dokonca odlišný výrobcom? Keď sa tam dával odlišný výrobca, tak mi toto nenapadlo.
-
Treba zmerat aj hadzanie naboja, na to nezabudat. Inak za mna - jedine brzdy ktorym verim a za posledny rok nesklamali su Hella Pagid. Vsetko ostatne za uz robi v rumunsku a kade tade a je to poznat, najhorsi upadok sme zaznamenali u Ate - to je uz totalny odpad.
-
priamo v NR , alebo v okolí ? ( aj ja som v NR )
-
skús dať rolu koleso, pomaly otáčaj kotúčom a sleduj vzdialenosť od platničky je možné, že sa bude maniť ,
to by sa malo prejaviť aj za jazdy, v určitej rýchlosti cítiť na volante.
a ak na stk tvrdil, že "zvlnené" - tak pozerať medzeru medzi kotúčom a oboma platničkami - či sa nemení na oboch stranách rovnako (súpčasne zväčšuje/zmenšuje.
v prvom prípade treba podložiť kotúč, robil som to na p405.
v druhom reklamovať materiál aj prácu.
-
A hlavne si zapamätať že po výmene kotúčov sa prvých cca 200 km brzdí lem jemne. Pri prudšom zabrzdení sa kotúče prehrejú a následne sa zvlnia. Nie je to chyba alebo vada materiálu ale vlastnosť a inak je to aj v popise priloženom ku koučom.
-
Som priamo z Nitry.
Okrem vizuálnej kontroly, zvlnené kotúče a aj hádzanie nábija merajú v značkových servisoch špeciálnymi prístrojmi? Vizuálne to preverím podľa vyššie spomínaných rád, hneď zajtra sa nato pozriem.
Je možné, že za týmto problémom môže byť aj nesprávny výber kotúčov/doštičiek (nekompatibilita s vozidlom)? Je vôbec možné niečo pokaziť na montáži?
-
neblbni , stačí ti obyčajný odchylkomer a magnetický držiak naň . viem ti ho požičať .... aké špeciálne náradie ..... a dá sa pokaziť aj pri montáži .....
-
Zlož dole kotúč a pozri ako to pod ním vypadá. Náboj by sa mal lesknúť ako psie gulky. :D Ak je tam hrdza ,prach a nečistoty,kludne sa to bude správať tak ako píšeš. Ak je ale všetko OK ,tak potom premerať ,tak ako tu píšu chalani. Čo sa týka volného oka ,tak neviem,to by už zrejme musela byť riadna odchylka aby si to zbadal,ale v dnešnom svete je všetko možné. :D
-
Ak by si odchýlku zbadal voľným okom, tak by sa s autom nedalo jazdiť, by sa ti rozpadlo pri prvom brzdení. Ako píše Sir. Oliver, stačí obyčajný odchýlkomer s magnetickým držiakom a zmerať hádzanie kotúča a aj náboja.
Pokaziť sa dá všetko, to je jasné, ale zvlnené kotúče sú buď zlou jazdou, alebo zlým materiálom. Pokaziť sa dá akurát to, že si človek neočistí riadne dosadacie plochy pri montáži.
-
sir. Oliver, napísal som ti súkromnú správu, ďakujem.
Ak by bol problém v hádzaní v náboji, tak kotúče by mali byť ok, alebo ich v dôsledku toho zvlní?
Keď zistím, že sú zvlnené, tak sa to dá napraviť aj iným spôsobom ako výmenou kotúčov? Asi sa to nedá spätne vycentrovať. Lebo bomba vyhodiť ďalšie peniaze na kotúče :D
-
Kotúče môžeš dať zrovnať na sústruhu ale iba do povolenej hrúbky.
-
maximálne iba do minimálnej hrúbky ( uvádza ju výrobca )
-
odchylkomer zapožičaný ... čaká sa na výsledky merania ...
-
Super ,ale aj tak si myslím ,že ako prvé mal okontrolovať dosadaciu plochu ,aby vylúčil prípadný problém.Bez tejto kontroly nebude vedieť či je problém v zvlnenom kotúči ,alebo nekvalitnej montáži.
-
samozrejme že najprv náboj premerať . očistiť , namastiť a nahodiť kotúč . pritiahnúť a zmerať .....
-
Medzitým som bol s autom v značkovom servise, kde vykonali merania na valcovej brzde. Výsledné hodnoty boli v úplnej norme, v absolútnom poriadku, bez akejkoľvek známky problému, ovality. Vyzerá byť všetko bez akýchkoľvek problémov, vôbec tomu nerozumiem.
-
Na stk chcel nieco do vrecka smejd. Su to vyjebanci slusne povedane.
Ale inak, podľa názvu vlákna ti nadmerne kolíše brzdná sila - to môže byť aj problém ABS, resp. hlavného brzdového valca, prípadne "spuchrená" brzdová hadička na danom kolese :angel
-
A čo tak priniesť doklad o kontrole zo značkového servisu kde bola urobená kontrola a názve zariadenia na ktorom to bolo skontrolované,aj z protokolom a skúške?(myslím ,že nie je možné aby značkový servis ktorý sa zaoberá oprave a má certifikovanú brzdovú stolicu mal iné výsledky merania ako STK.) Já som bol pred STK v servise na kontrolu bŕzd urobili kontrolu a mal som protokol a v prípade že by bol problém z brzdami som mohol porovnať údaje STK. Boli presné. Zariadenie Bosch zo servisu.,
-
Nerozumiem tomu. Zhodou okolností doklad o kontrole nemám, išlo to cez známeho a ten to aj chcel vytlačiť, ale mali problém, že im akurát nešla tlač. Na druhý deň som telefonoval s majiteľom STK, ten mi išiel maximálne v ústrety, opätovne som sa dostavil na STK, zmerali to na inej linke (valcovej brzde) za jeho prítomnosti, výsledok ten istý. V oboch prípadoch som bol pri tom, aj keď to merali v servise, aj na STK som z diaľky dohliadal na kontrolu. Som objednaný do autorizovaného servisu, nechám STK na nich. V tomto ohľade nemôžem povedať na STK nič zlé, len mi to nejde do hlavy. Uvidím aké budú mať výsledky z valcovej brzdy v Peugeote.
Qcko, chybu ABS by signalizovalo nie? Pred nejakým časom bol na pravej prednej náprave menený guľový čap. Nemôže byť problém aj niekde tam? To s tým asi nič nemá.
-
Nemusí signalizovať, ak iba kolíše tlak na danom kolese, to auto nezistí. Ale to je len taká úvaha, na dosť autách sa tento problém odstránil výmenou brzdovej hadice na danom kolese.
Ale keď ti vyšli sily na stolici v servise, tak to je divné, závada sa sama neodstráni.
-
Budem trvať, aby v PSA servise urobili prísnu kontrolu, cez ložiská až po spomínané ABS, niekde problém byť musí. Najrozumnejšie bude ponechať STK na nich, len sa obávam, aby sa ,, preventívne" nemenilo všetko možné a spraví sa faktúra na 500€+. To však dúfam, že autorizovaný servis robiť nebude, predsa len ich považujem za tie seriózne servisy. Aspoň moja osobná skúsenosť s AutoNitra Peugeot je zatiaľ nadmieru dobrá (snáď okrem ceny).
-
Problém bol pravdepodobne v montáži, pravý kotúč vykazoval ovalitu, takisto náboj, hoci na každej valcovej brzde sa to nemusí preukázať, už odchýlkomerom áno. V servise mi vysvetľovali, že nie každá valcová brzda sa zameriava na to, preto v značkovom servise pri meraní na brzde bolo všetko v poriadku. Pravá strana bola zlá, ľavá úplne v poriadku. Zrejme sa kotúč zle založil, momentovým kľúčom na pevno dotiahol a časom kotúč pod napätím skrivilo a neskôr aj náboj. Náboj sa musel vymeniť, kotúče sa zrovnali na sústruhu (teda jeden zrovnal, druhý zbrúsil čo do hĺbky podľa neho).